Mindfulness Doeboek Eva Brobbel Recensie

Mindfulness Doeboek Eva Brobbel Recensie Waardering ★★★

Gebaseerd op het officiële Mindfulness Based Stress Reduction Programma (MBSR) van Jon Kabat – Zinn stelde mindfulnesstrainer en NLP coach Eva Brobbel een prachtige cursus in boekvorm samen: Mindfulness Doe Boek. Het boek op A-4 formaat is mooi vormgegeven en biedt naast veel uitleg ook veel ruimte om eigen aantekeningen te maken en ervaringen te noteren. Het is een echte cursus, wat ook heel passend is, omdat je de vaardigheden van mindfulness natuurlijk alleen kunt leren door ze zelf te ervaren en te oefenen.

Het mooie mooie boek nodigt uit tot verder onderzoek en aandachtig en bewust leven
Achterin het werkboek zitten 3 oefen CD-s met o.a. de bij mindfulness trainingen gebruikte body scans en een aantal meditaties. Het boek is onderverdeeld in 8 weken. Elke week heeft een thema, zoals bijvoorbeeld Hier en Nu, Gedachten zijn geen feiten en Compassie. Elk cursusonderdeel bestaat uit een uitleg van het thema en verschillende oefeningen, waarvan in het boek een logboek kan worden bijgehouden. Elke week eindigt met een evaluatie. Tussendoor staan mooie quotes over aandachtig leven en mindfulness. Zelf ben ik al langere tijd bekend met mindfulness. Net als bij veel ervarings-gerichte onderwerpen komt er dan weinig informatie voor in het boek, maar wil dat absoluut niet zeggen dat “je er dan bent”. Oefening baart hierin zeker ook kunst en dat zal de gebruiker van deze cursus zelf moeten doen. Eva Brobbel nodigt met haar mooie boek zeker uit tot verder onderzoek van het onderwerp en aandachtig en bewust leven is iets waarin we vermoedelijk nooit zijn uitgeleerd en waar veel behoefte aan bestaat in onze drukke wereld.

EVA BROBBEL – MINDFULNESS DOEBOEK
8 weekse cursus
– Titel: Mindfulness Doeboek