Bibian Mentel Kut kanker Recensie ★★★ Zeer goed boek

Kut Kanker – door jou laat ik mijn leven niet verpesten! is het indrukwekkende verhaal van topsporter Bibian Mentel. De slogan van haar stichting waarmee ze zich inzet voor minder valide kinderen om hun mógelijkheden te onderzoeken, is heel toepasslijk “it’s all about Mentelity.” Als er iets is wat Bibian Mentel, samen met haar dierbaren heeft, is het de mentaliteit om het leven vanuit liefde en mogelijkheden te zien.

Tussen kanker en topsport
Bibian vertelt haar verhaal wat zich zo’n beetje afspeelt tussen ziekenhuisbezoeken, ziek zijn en trainen om op topniveau te kunnen snowboarden. Op haar 27ste staat ze voor de onmogelijke keuze haar onderbeen te laten amputeren vanwege botkanker. Omdat de kanker zich ook in het vlies heeft genesteld, biedt een amputatie eigenlijk de enige kans op goede genezing. Ze beschrijft hoe ze haar rentree naar het board weer maakt, zelfs tot aan het hoogste niveau.

Kut Kanker laat zien hoe indrukwekkend en ontroerend Bibian haar leven betekenis geeft
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik Kut Kanker gekocht heb naar aanleiding van het feit dat ik Bibian heb horen spreken. Haar verhaal bracht ze indrukwekkend. Een kracht, een drive, maar ook een enorme liefde voor het leven straalde ze uit. Een ijzersterk verhaal. Haar boek leest wat rommeliger. Al blijft het verhaal nog steeds indrukwekkend en een inspiratie om je te richten op de schoonheid van het leven. Dat de gesprekken over dit boek in een tijd hebben plaats gevonden waarin Bibian erg ziek was, speelt misschien wel een rol in het feit dat het rommelig lijkt. Aan de andere kant, heb ik het in een avond uit gelezen. De manier waarop Bibian haar leven leeft, en er betekenis aan geeft, is indrukwekkend en ontroerend tegelijk.

Bibian Mentel Kut Kanker is een zeer goed boek!
Heb je de kans om Bibian eens live te horen, zeker doen. Wil je een boek lezen over mogelijkheden zoeken en vinden? Over hoe en sport en dierbaren je de energie kunnen geven om een gigantische mentale en fysieke weerbaarheid te tonen? Lees dan het verhaal van Bibian. Ik hoop dat zij haar Paralympische titel prolongeert dit jaar in Zuid-Korea. Want bovenal kwam ze voor mij in het boek tot leven als een zeer sympathieke, liefdevolle powervrouw, die je de overwinning gewoon gunt. Bibian Mentel – Kut kanker! is gewaardeerd met ★★★ (zeer goed)

Recensie: Jolien Dalenberg (Paardenfeest.com)

BIBIAN MENTEL – KUT KANKER!
Door jou laat ik mijn leven niet verpesten!
– Titel: Kut kanker!
– Schrijfster: Bibian Mentel (Nederland)
– Soort boek: levenskust boek, autobiografische verhalen
– Uitgever: Splint Media
– Verschenen: november 2017
– Omvang: 160 pagina’s (met foto’s)
– Uitgave: Paperback
– Prijs: € 19,99
– Waardering: ★★★ (zeer goed) Jolien Dalenberg

Inhoud Bibian Mentel Kut kanker!
In juli 2017 hoort paralympisch snowboardkampioen Bibian Mentel dat ze voor de negende keer kanker heeft.
Maar Bibian is een knokker en een optimist, met een ijzersterke wil. Haar grootste sportieve droom is dat ze op de Paralympische Spelen in maart 2018 haar olympische titel kan verdedigen. Maar eerst moet ze deze nieuwe tegenslag zien te overwinnen.

Nieuwe Levenskunst Boeken
Nieuwe Boeken over Sport
Boeken over de Olympische Spelen