Marloes Morshuis Semper sol Recensie

• Uitgever: Lemniscaat
  • Verschijnt: 25 mei 2022
  • Omvang: 412 pagina’s
  • Uitgave: gebonden boek / ebook
  • Prijs: € 16,99 / € 9,99
  • Waardering: ∗∗∗∗ (uitstekend)
  • Recensie boek: Marloes Morshuis weet tot denken aan te zetten, door behoorlijk realistisch te blijven. En daar waar het wat minder realistisch wordt, doet ze nergens afbreuk aan de geloofwaardigheid. Ze bouwt haar karakters zo zorgvuldig op, dat je hun acties logisch vindt. Ze brengt ook gevoelige vraagstukken aan de kaak: wat kunnen we doen om het scenario zoals in Semper Sol, te voorkomen? Hoe kunnen we er voor zorgen dat we de aarde niet volledig uit putten? Ben je bereid om een stapje terug te doen, om álle mensen een leefbaar bestaan te gunnen? Ook als mensen anders zijn dan jij?…lees verder >

Flaptekst van het nieuwe YA-boek van Marloes Morshuis

De aarde is te vol. Om oorlog te voorkomen heeft de Wereldraad een quotum ingesteld: een maximum aantal inwoners per land. Er moeten mensen weg. Hoe die verdwijnen, mag ieder land zelf bepalen. De Euro-Unie heeft een slimme truc bedacht om zonder bloedvergieten het quotum te halen: slinkers. Mensen in de slinkstand mogen maar zo weinig dat ze slechts voor de helft meetellen. Het leven van een slinker is zwaar, maar wie zich aan alle regels houdt, overleeft het wel. Hoewel… Met de komst van president Foxen is er een gure wind opgestoken in de Euro-Unie. Zelf ziet Foxen de toekomst zonnig in – maar de slinkerbroers Axel en Tommy vrezen wat er in de schaduwen schuilt. Als ze de strijd aangaan met de duistere krachten achter het quotum, blijkt het lastig vechten als je niet weet wie je vijanden zijn… en wie je vrienden. Semper Sol is het razend spannend tweede en laatste deel van de Quotum-serie.