Martine Kamphuis – Drie is te veel Recensie ∗∗∗

Martine Kamphuis Drie is te veel recensie en informatie over de inhoud van dit kinderboek over Ameland. Op 27 maart 2019 is het nieuwe boek van Martine Kamphuis – Drie is te veel verschenen bij Uitgeverij Ploegsma.

Martine Kamphuis Drie is te veel Recensie en Informatie

Olivier ziet een beetje op om zijn heel vakantie bij zijn oom en tante op Ameland door te brengen. Hij kent ze eigenlijk niet zo goed, zou het wel leuk worden? Als hij een man iets verdachts ziet doen bij een souvenirwinkel, is dat het begin van een spannend avontuur. Samen met de vriendinnen Klaas en Maddie probeert hij er achter te komen wat die man daar deed. Een speurtocht die ze in een aantal benarde situaties brengt!

Voor mij was Drie is te veel vooral een boek dat lekker weg leest. Een fijn boek voor “tussendoor”. Niet al te ingewikkeld, maar spannend genoeg om te blijven lezen. De onderlinge verhoudingen tussen Maddie, Klaas en Olivier geven het nog net iets meer lading. Zo wordt het meer dan enkel een avonturenboek. Al ligt het er beslist niet dik bovenop, en wordt het meer tussen neus en lippen door besproken.

Spannende speurtocht op het waddeneiland Ameland

Soms heb je van die boeken die je met plezier hebt gelezen, maar waar je eigenlijk verder niet zo heel veel meer over kunt zeggen. Drie is te veel, is zo’n boek voor mij. Geen boek dat diepe indruk maakt, maar dat hoeft niet altijd. Wel een boek dat lekker spannend is en waarvan ik denk dat de doelgroep (10-12 jaar) er zeker van zal genieten. Martine Kamphuis – Drie is te veel is gewaardeerd met ∗∗∗∗∗ (zeer goed).

Drie is te veel

• Schrijfster: Martine Kamphuis (Nederland)
  • Soort boek: kinderboek
  • Leeftijd: 10+ jaar
  • Uitgever: Ploegsma
  • Verschenen: 27 maart 2019
  • Omvang: 160 pagina’s
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (zeer goed)

Uitgave Drie is te veel

Inhoud Martine Kamphuis Drie is te veel

Een spannend avontuur op Ameland. Voor kinderen vanaf 10 jaar. De hele vakantie op Ameland doorbrengen? Daar heeft Olivier echt geen zin in. Maar als hij bij een souvenirwinkel een man ziet die zich vreemd gedraagt, belooft de vakantie toch spannend te kunnen worden. Hij ontmoet Klaas en Maddie, twee dikke vriendinnen die ook op zoek zijn naar avontuur. Eigenlijk heeft Maddie niet zo’n zin om Klaas met Olivier te moeten delen, maar haar nieuwsgierigheid naar de mysterieuze man is groter. Met zijn drieën gaan ze op onderzoek uit. Al snel blijkt dat dit niet zonder gevaar is…