Jelmer Jepsen Amanda Recensie Roman

Jelmer Jepsen Amanda Recensie Roman

Jelmer Jepsen Amanda Recensie Roman
Een meisje van 11 jaar, Amanda, gaat nadat zij haar vader dood heeft gevonden in huis, samen met haar boa-constrictor Gloria, op reis naar haar moeder die in de gevangenis zit. De roman speelt zich af in de Amerikaanse staat Florida en ontwikkelt zich tot een tragikomisch, bij vlagen, hilarisch avontuur en roadtrip waar de media zich vol op storten. Dit is heel kort samengevat de inhoud van de geslaagde nieuwe roman van de Nederlandse schrijver Jelmer Jespen – Amanda. In zijn derde roman bewijst Jelmer Jepsen opnieuw dat hij een goede verhalenverteller is.

Grappige plot en geslaagde verhaalwendingen
Met vlotte pen zorgt Jelmer Jepsen ervoor dat je snel gegrepen wordt door het verhaal en met name de hoofdpersoon Amanda, een 11-jarige meid die gerust een overlevingskunstenares genoemd mag worden. Haar bepaald niet gelukkige jeugd heeft haar gevormd tot wie zij is. Intelligent, onaangepast en zelfs een beetje intimiderend als ze is, reist ze naar de gevangenis waar haar moeder opgesloten zit. Haar ideaalbeeld van de hereniging met haar moeder die ze al jaren niet heeft gezien najagend. Aangekomen bij de gevangenis barst het verhaal in alle hevigheid los. Maar om het plezier van de grappige plot en geslaagde verhaalwendingen niet weg nemen, is het goed hierover niets te vertellen, anders dan dat haar slang Gloria hierin een belangrijke rol speelt.

Jelmer Jepsen is een echte verhalenverteller
De nieuwe roman van Jelmer Jepsen – Amanda is een plezier om te lezen. Hij is een echte verhalenverteller die luchtig, maar toch met diepgang, met Amanda een soort van schelmenroman heeft geschreven die je een aantal uren leesgenot oplevert. Jelmer Jepsen is een schrijver om in de gaten te blijven houden. Amanda van Jelmer Jepsen wordt gewaardeerd met +++ (zeer goed).

JELMER JEPSEN – AMANDA INFORMATIE ROMAN
– Titel: Amanda
– Schrijver: Jelmer Jepsen ♂ (Nederland)
– Soort boek: avonturenroman schelmenroman
– Uitgever: Xander Uitgevers
– Verschenen: 6 maart 2017
– Omvang: 288 pagina’s
– Prijs: € 19,99 / € 9,99
– Waardering: +++ (zeer goed) Theo Jordaan

Flaptekst Jelmer Jepsen Amanda
Amanda White is elf jaar oud, maar voelt zich amper kind. Haar moeder is jaren geleden vertrokken en haar vader is dood. Dat laatste probeert ze voor iedereen te verbergen. Een tamme boa constrictor is haar enige gezelschap. In een wanhopige poging haar moeder terug te vinden, begint Amanda aan een wonderlijke reis door Florida, maar als de media hier lucht van krijgt is ze binnen no-time wereldnieuws. Alle blikken zijn gericht op het meisje dat alleen door de straat trekt. Zullen Amanda en haar moeder ooit herenigd worden en zal Amanda de erkenning vinden die ze zoekt?

Nieuwe Nederlandse Romans 2017
Nieuwe Boeken Maart 2017
Boekrecensies Mei 2017