Astrid Holleeder Dagboek van een getuige Recensie Waardering

Op donderdag 27 oktober 2017 is het tweede boek van Astrid Holleeder Dagboek van een getuige verschenen. Beschreef Astrid Holleeder in haar eerste boek Judas hoe het is om te leven met een een gewelddadige broer die als misdadiger niets en niemand ontziet, in het vervolg Dagboek van een getuige beschrijft ze hoe het is om als getuige te moeten optreden, een leven dat hierdoor totaal op de kop wordt gezet en de enorme consequenties van haar keuze en de gevolgen die dit heeft voor naasten in haar omgeving.

Astrid Holleeder is zich aan het ontwikkelen tot een meer dan verdienstelijk schrijfster
Natuurlijk heeft Dagboek van een getuige al weer de nodige stof doen opwerpen. Het geeft een ongenadig inzicht in de wijze waarop Astrid Holleeder en haar naasten moeten leven onder de constante dreiging van haar eigen broer Willem. Met name de onwil en het onvermogen van het openbaar ministerie om te zorgen voor een adequate beveiliging van een aantal van haar belangrijkste getuigen is ronduit schrijnend te noemen. De dagelijkse praktijk van het leven als een bedreigde getuige en de pogingen om justitie ertoe aan te zetten verbetering in aan te brengen worden door Astrid Holleeder op een uitstekende wijze beschreven. Wellicht door de nood geboren, is Astrid Holleeder is zich aan het ontwikkelen als een meer dan verdienstelijk schrijfster. Ze is inmiddels zo goed dat het wellicht een idee is om ook een ander onderwerp dan haar eigen leven te gaan beschrijven. Het zou de laatste stap kunnen zijn om te komen tot een volwaardig schrijverschap. Astrid Holleeder Dagboek van een getuige is gewaardeerd met ★★★ (zeer goed) en heeft dus vooral ook betrekking op de stijl en kwaliteit van het boek.

ASTRID HOLLEEDER – DAGBOEK VAN EEN GETUIGE
– Titel: Dagboek van een getuige
– Schrijfster: Astrid Holleeder ♀ (Nederland)
– Soort boek: dagboek, real crime boek
– Uitgever: Lebowski
– Verschenen: 27 oktober 2017
– Omvang: 272 pagina’s
– Prijs: € 19,99
– Waardering: ★★★ (zeer goed) Theo Jordaan
…Meer Informatie Recensie en Bestellen >

Flaptekst Astrid Holleeder Dagboek van een getuige
Na het verpletterende – en megasuccesvolle – boek Judas, komt Astrid Holleeder nu met een verrassend intieme opvolger: Dagboek van een getuige. Waar Judas het verhaal is over de beslissing om te getuigen tegen haar broer Willem Holleeder, gaat Dagboek van een getuige over de consequenties van die ingrijpende beslissing. Wat zijn de gevolgen geweest voor het leven van de familie Holleeder: voor moeder Stien, zus Sonja, de kinderen en hun partners, de kleinkinderen, en vooral: voor Astrid zelf? Dagboek van een getuige geeft een inkijk in het leven van iemand die noodgedwongen moet onderduiken en voor wie niets ‘normaal’ is. Van boodschappen doen tot een dagje naar het strand met de kinderen: niets is zonder risico. Of daar ooit verandering in komt, zal de toekomst leren. In 2018 vindt het proces tegen broer Willem plaats. Dagboek van een getuige is een onthullend boek over hoe justitie met ‘gewone’ getuigen omgaat, en is het ontroerende relaas van een vrouw die afscheid heeft moeten nemen van een werkzaam leven, van een moeder die probeert het goede te doen voor haar kinderen en kleinkinderen, van een zuster en vriendin die haar omgeving altijd op sleeptouw neemt, én van een getuige in de zaak tegen haar broer.

Nieuwe Boeken Oktober 2017
Nieuwe Misdaadboeken 2017