Boeken over de Overgang Recensie Informatie

Boeken over de overgang menopauze recensie en informatie over de inhoud. De overgang is een onderwerp waaraan in de loop van de jaren steeds meer aandacht wordt besteed. Ook het aantal boeken over de overgang dat verschijnt is toegenomen.

Boeken over de overgang Recensie Informatie

Redacteuren van Allesoverboekenenschrijvers.nl besteden ook aandacht aan boeken over de overgang. Op deze pagina vind je een overzicht met recensie, informatie, inhoud, reviews en beoordeling.

Nieuwe boeken over de overgang

Wie ben ik als niemand kijkt

Een andere kijk op de ouder wordende vrouw

• Liesbeth Woertman Wie ben ik als niemand kijkt recensieSchrijfster: Liesbeth Woertman (Nederland)
  • Soort boek: psychologieboek
  • Uitgever: Ten Have
  • Verschijnt: 5 juli 2022
  • Uitgave: paperback / ebook
  • Prijs: € 20,99 / € 9,99
  • Boek bestellen bij: Bol / Libris
  • Waardering redacteur: ∗∗∗∗∗ (zeer goed)
  • Recensie boek: Mooi boek waar, denk ik, veel behoefte aan is voor een nieuwe generatie vrouwen. Nog nooit eerder in de geschiedenis kwamen zoveel vrouwen na een vruchtbaar gezins- en professioneel leven in een fase in hun leven die we “oud” noemen. Hoe daar op een zinvolle manier een mooie tijd van te maken is essentieel. Zowel voor ons zelf als vrouwen, als ook voor jongeren…lees verder >

Meer boeken over de overgang

Puur natuurlijk door de menopauze

Pak je klachten doeltreffend aan zonder Anntje Peeters Puur natuurlijk door de menopauze Recensiebijwerkingen

• Schrijfster: Anntje Peeters (België)
  • Soort boek: menopauzeboek, vrouwenboek
  • Uitgever: Manteau
  • Verschenen: 10 april 2019
  • Omvang: 192 pagina’s
  • Uitgave: Paperback
  • Waardering redactie∗∗∗∗∗ (uitmuntend)
  • Recensie boek: Wat een wijs en handzaam boekje vol met bruikbare adviezen heeft de Vlaamse gezondheidscoach en herboriste Anntje Peeters geschreven met Puur natuurlijk door de menopauze! Een boekje wat ik elke vrouw aanraad, ongeacht haar leeftijd. Een boekje waarin de wijsheid van de natuur zelf, waar bij gewoon onderdeel van zijn, haar krachtige en wijze plaats in mag nemen en dat mag naar mijn mening in het leven van geen enkele vrouw ontbreken…lees verder >

Meer Boeken over de Menopauze

Martine Prenen Menopower Recensie Menopauze BoekMenopower

Energiek en vol kracht door de menopauze

• Schrijfster: Martine Prenen (België)
  • Soort boek: adviesboek voor de overgang
  • Uitgever: Lannoo
  • Verschenen: maart 2017
  • Omvang: 170 pagina’s (met afbeeldingen)
  • Waardering redactie: ∗∗∗ (uitstekend)
  • Recensie boekIk las de laatste tijd al veel boeken over de overgang, maar dit boek met de krachtige titel Menopower door de Vlaamse presentatrice en gezondheidsjournaliste Martine Prenen springt er voor mij ongelofelijk positief uit. Martine Prenen is er in geslaagd om een boek te schrijven waarin “de overgang” voor vrouwen niet langer als een dreigend onheil dat boven hun hoofd hangt wordt afgeschilderd…lees verder >

Saron Petronilia Alles over werken tijdens de overgang RecensieAlles wat je moet weten over werken tijdens de overgang

Met succes je loopbaan vervolgen na je 45ste

• Schrijfster: Saron Petronilia (Nederland)
  • Soort boek: boek over de overgang, gezondheidsboek
  • Uitgever; Expertboek
  • Verschenen: 2017
  • Omvang:
  • Waardering redactie: ∗∗∗∗∗ (zeer goed)
  • Recensie boek: Saron Petronilia vindt het belangrijk dat vrouwen goed zijn voorgelicht over de menopauze en de overgang: kennis is macht. De overgang is volgens haar vergelijkbaar met de pubertijd: een periode waarin hormonen een nieuwe balans moeten vinden en dat gaat gepaard met veel veranderingen. In het boek volgt uitgebreid uitleg van de lichamelijke processen en symptomen rondom de overgang. Voorbij het lichamelijke, zijn er verschillende fases in de overgangsperiode, waarin een vrouw dichter bij haar eigen waarden en normen kan gaan komen, om die krachtig te kunnen gaan inzetten in haar leven. Het is ook een uitnodiging om meer vrouwelijke energie te gaan gebruiken…lees verder >

Boeken over de Overgang Saron Petronilia Alles wat je moet weten over de overgangAlles wat je moet weten over de overgang

• Uitgever; Ebookpint
  • Verschenen: 2011
  • Omvang: 261 pagina’s
  • Recensie boek: Het boek Alles wat je moet weten over de overgang door Saron Petronilia lag al een poosje op mijn leesstapel. Het uitkomen van haar nieuwe boek, Alles over werken tijdens de overgang was directe aanleiding om dit eerste boek over de overgang te lezen en te recenseren. Alles wat je moet weten over de overgang is al eerder uitgegeven onder de naam Het eigen wijze vrouwenboek. Hoewel ik deze laatste titel als eigenwijze vrouw erg kan waarderen, ben ik blij met de nieuwe titel: Alles wat je moet weten over de overgang noemt “het beestje” gewoon bij de naam. Het lijkt mij heerlijk als onderwerpen als menstruatie en overgang steeds meer normale gespreksonderwerpen worden. Het lijkt me ook geen overbodige luxe, dat er, aangezien iets meer dan de helft van de Nederlandse bevolking er mee te maken krijgt in haar leven, veel meer onderzoek naar en documentatie van deze onderwerpen komt. Saron Petronilia bespreekt in het boek alle aspecten van de overgang. Ze doet dat op een vlotte manier en het boek heeft een kleurrijke en vlotte lay-out; het is daardoor een prettig leesbaar boek. Ze bespreekt de mogelijke symptomen van de overgang en wat verlichting bij overgangsklachten kan geven, van aanvullende hormoontherapie tot yoga en voeding. Ze legt uit wat er in ons lichaam gebeurt in deze levensfase. Ook is er een hoofdstuk gewijd aan de andropauze en de overgang bij mannen. Overal in het boek vind je kleine tips en suggesties voor een prettiger leven tijdens de overgang. Wat ik erg leuk vond, zijn de interviews met bekende vrouwen met daarin hun ervaringen met de overgang. Ik heb vooral genoten van de interviews met Angela Groothuizen, Iteke Weeda en Milou Hermus – voorbeelden voor mij van krachtige vrouwen, die de overgang als een fase hebben gebruikt om nog meer in hun vrouwenkracht te komen. Het is op zijn minst opvallend dat vrouwen nog altijd zo weinig over de overgang praten met elkaar, en ervaringen uitwisselen. Ik denk dat dit boek daarom heel waardevol is: een goede aanleiding voor een gesprek met vriendinnen, maar ook zeker een fijne bron van informatie en herkenning voor vrouwen in of rondom de overgang. Een boek dat elke vrouw wat ik elke vrouw wel zou aanraden.