Kallentoft en Lutterman Verslaafd Recensie Zweedse Thriller

In april 2017 verschijnt de Zweedse thriller van Kallentoft en Lutterman Verslaafd bij Xander Uitgevers. Het is een nieuw deel in de serie thrillers met Inspecteur Zack Herry van de politie te Stockholm en zijn team in de hoofdrol. Op deze pagina vind je Kallentoft en Lutterman Verslaafd recensie, inhoud, boekbespreking en informatie bestellen.

KALLENTOFT & LUTTERMAN – VERSLAAFD INFORMATIE
– Titel: Verslaafd
– Schrijvers: Mons Kallentoft, Markus Lutterman ♂ (Zweden)
– Soort boek: misdaadroman, thriller
– Origineel: Bambi
– Nederlandse vertaling: Neeltje Wiersma
– Uitgever: Xander Uitgevers
– Verschenen: 20 april 2017
– Omvang: 335 pagina’s
– Prijs: € 19,99
– VN Thriller Gids 2017: ★★★★
– Waardering redactie: ++++ (uitstekend)

Kallentoft en Lutterman Verslaafd Recensie
Verslaafdt is het derde deel in Hercules-serie van de Zweedse schrijvers Mons Kallentoft en Markus Lutteman. Het is Midzomer. Een groepje jongeren wordt dood aangetroffen. Ze lijken gezamenlijk zelfmoord te hebben gepleegd. De groepszelfmoord op zich is al vreselijk, maar nog gruwelijker is dat alle jongeren ernstige verwonding hebben die ze zichzelf en de anderen hebben toegebracht. Wat is er aan de hand en hoe heeft het zover kunnen komen? Politiedetective Zack Harris gaat samen met zijn collega’s op onderzoek uit. Als snel lijkt er een verband te zijn met drugs. Op de plaats van de zelfmoord worden pillen aangetroffen met de opdruk van Bambi en deze blijken een stof te bevatten die tot de heeft aangezet tot zelfmutulatie en zelfmoord. Om te komen tot een oplossing moet er diep doorgedrongen worden in de krochten van de Stockholmse onderwereld. Het onderzoek zal voor Zack Harris zeer ingrijpende consequenties hebben.

Fascinerende en intrigerende Zweedse thriller met een boeiende plot
De directe schrijfstijl met korte en bondige zinnen en sterke dialogen zorgen ervoor dat je direct de thriller wordt ingetrokken. Detective Zack Harris is een intrigerende hoofdpersoon die zelf nog te kampen heeft met een drugsverleden. Maar ook een aantal van zijn collega’s zijn sterk getekend. Deniz, een lesbische vrouw en politiepartner van Zack Harris is fascinerend. Sirpa, een Finse vrouw, lid van het onderzoeksteam en geteisterd door een ziekte die haar aan haar stoel kluistert, is een andere intrigerend personage. Natuurlijk mis je iets aan voorgeschiedenis als je de voorgaande twee delen niet hebt gelezen. Desondanks is Verslaafd uitstekend te lezen zonder deze voorkennis. Kallentoft & Lutteman zijn er in geslaagd om met Verslaafd een spannende, uitstekend geschreven Zweedse thriller met een boeiende plot af te leveren. Kallentof & Lutteman – Verslaafd wordt gewaardeerd met ++++ (uitstekend).

Inhoud Kallentoft & Lutterman Verslaafd
Wanneer rijke jongeren massaal zelfmoord plegen tijdens bloedige hedonistische rituelen, gaat Zack op onderzoek uit. Wat is hun motief en hoe voorkomen Zack en zijn team meerdere moorden? Zijn eerste aanwijzing: roze bambipillen, die hem naar zijn bekende plek, de onderwereld van Stockholm, voeren.

Nieuwe Thrillers April 2017
Zweedse Schrijvers Schrijfsters Boeken en Informatie