E.O. Chirovici Boek der spiegels Recensie Informatie

E.O. Chirovici Boek der Spiegels Recensie Literaire Thriller 2017

E.O. Chirovici- Boek der spiegels Recensie Literaire Thriller
In januari 2017 verschijnt de literaire thriller van de uit Roemenië afkomstige schrijver E.O. Chirovici – Boek der Spiegels bij Uitgeverij A.W. Bruna. Op deze pagina kun je E.O, Chirovici – Boek der spiegels recensie, boekbespreking, inhoud en informatie bestellen vinden.

E.O. CHIROVICI – BOEK DER SPIEGELS INFORMATIE
– Titel: Boek der spiegels
– Schrijver: E.O. Chirovici ♂ (Roemenië)
– Genre: literaire thriller, misdaadroman
– Origineel: The Book of Mirrors
– Nederlandse vertaling: Edzard Krol
– Uitgever: A.W. Bruna
– Verschenen: 17 januari 2017
– Omvang: 320 pagina’s
– Uitgave: Paperback / Ebook / Audioboek
– Prijs: € 19,99 / € 13,99 / € 19,99
– Oordeel redactie: ++++ (uitstekend) Danielle van der Hoeven

E.O. Chirovici – Boek der Spiegels Recensie
Het Boek der Spiegels van de Roemeense schrijver E.O. Chirovici is enorm de hemel in geprezen. Daarom was ik dan ook erg benieuwd naar dit verhaal en had hoge verwachtingen toen ik begon met lezen. De thriller Boek der Spiegels van de Roemeense schrijver E.O Chirovici bestaat uit drie delen en een epiloog. In elk deel zien we het verhaal door de ogen van een ander persoon. Het eerste deel is geschreven vanuit Peter Katz (literair agent). Deel twee heeft de journalist John Keller hoofdpersoon. Hij gaat op verder onderzoek uit Tenslotte lezen we in het derde deel van de spannende thriller het verhaal van oud-rechercheur Roy Freeman. Allemaal zoeken ze op hun eigen manier en vanuit hun eigen motivatie naar de waarheid. Door wie is hoogleraar Joseph Wieder in 1987 op brute wijze vermoord? Het blijft heel lang de vraag of deze vraag beantwoord zal worden. Er worden vele personages opgevoerd die allemaal potentiële daders zijn. Iedereen heeft zijn eigen verhaal en herinneringen. Zijn deze herinneringen waar? Of is het geheugen onbetrouwbaar?

Een spannende thriller die tot het einde onvoorspelbaar is
Boek der Spiegels is zeker een bijzonder verhaal en geen dertien-in-een-dozijn thriller. Het verhaal blijft tot aan het einde spannend en is onvoorspelbaar. Dit maakt je als lezer zeer nieuwsgierig. Het is een continue strijd tussen leugens en de waarheid. Wel moet je zo nu en dan goed je best doen om het verhaal te blijven volgen. Veel feiten en namen maar zeer de moeite waard om verder te lezen. Ik blijf als lezer aan het eind van het verhaal nog wel zitten met allerlei vragen die wat mij betreft meer beantwoord hadden mogen worden. Vermeldenswaard is nog dat de Roemeense schrijver E.O. Chirovici het originele boek in het Engels schreef. E.O.Chirovici – Boek der Spiegels wordt beoordeeld met ++++ (uitstekend).

Flaptekst E.O. Chirovici – Boek der Spiegels (Literaire Thriller)
Als literair agent Peter Katz een onaf manuscript ontvang met als titel Boek der spiegels, is het direct geïntrigeerd. De auteur, Richard Flynn, schrijft zijn memoires over zijn tijd op de universiteit van Princeton aan het eind van de jaren tachtig. Hierin beschrijft hij zijn verstandhouding met de vooraanstaande hoogleraar professor Joseph Wieder. Op een nacht in 1987 werd Wieder op brute wijze vermoord in zijn huis. De zaak werd nooit opgelost. Peter Katz is vastbesloten tot op de bodem uit te zoeken wat er die nacht, vijfentwintig jaar daarvoor. is voorgevallen. Hij is ervan overtuigd dat het antwoord zal staan in het ontbrekende deel van Flynns verhaal. Maar waar is de rest van het manuscript?

Nieuwe Thrillers 2017 Overzicht
Nieuwe Boeken Januari 2017
Roemeense Schrijver Schrijfsters en Informatie