Nieuwe Thrillers Januari 2017 Recensie Informatie

Op deze pagina is het overzicht gemaakt van nieuwe thrillers januari 2017 recensie informatie boekbesprekingen en bestelmogelijkheden. Het betreft zowel nieuwe Nederlandstalige thrillers als nieuwe thrillers in Nederlandse vertaling die in januari 2017 verschijnen.

Naast informatie over de verschillende uitgaves van de nieuwe thrillers januari 2017, kun je links vinden naar uitgebreide boekbesprekingen, recensies en beoordelingen. Ook kun je bestelinformatie vinden van de thrillers.

< Thrillers 2016 | Overzicht 2017 | Thrillers Februari >

Overzicht van Nieuwe Thrillers Januari 2017 Recensie Informatie

Het overzicht van nieuwe thrillers januari 2017 is alfabetisch op naam van de schrijver of schrijfster ingedeeld.

Luca D Andrea Het hart van het kwaad RecensieHet hart van het kwaad

• Schrijver: Luca D’Andrea ♂ (Italië)
  • Soort thriller: psychologische thriller
  • Origineel:  La sostanza del male (2016)
  • Nederlandse vertaling: Carolien Steenbergen
  • Uitgever: Xander Uitgevers
  • Verschenen: 16 januari 2017
  • Omvang: 416 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: € 19,99 / € 9,99
  • Recensie boek: Het hart van het kwaad is de eerste thriller van de Italiaanse schrijver Luca D’Andrea. En om maar gelijk met de deur in huis te vallen, zijn thrillerdebuut is meer dan geslaagd te noemen. Het boek vertelt het verhaal van Jeremiah Salinger, een succesvolle Amerikaanse scenarioschrijver, die na een drukke periode samen met zijn vrouw Annelise en zijn dochtertje na de Italiaanse Dolomieten vertrekt om tot rust te komen…lees verder >
  • VN Thriller Gids 2017: ★★★
  • Oordeel redactie: +++++ (uitstekend) Theo Jordaan

Sharon Bolton Kleine zwarte leugens Thriller 2017Kleine zwarte leugens

• Schrijfster: Sharon Bolton ♀ (Engeland)
  • Origineel: Little Black Lies (2016)
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: A.W. Bruna
  • Verschijnt: 10 januari 2017
  • Omvang: 416 pagina’s
  • Prijs: € 19,99 / € 13,99
  • Flaptekst en inhoud boek: Wat is het ergste wat je beste vriendin je kan aandoen? Het was geen opzet. Een moment van onoplettendheid, een tragisch ongeval – en twee kinderen komen om. Die van jou. Op een eiland met maar weinig inwoners is het onmogelijk om de vrouw die je leven kapot heeft gemaakt te ontlopen. Elke toevallige ontmoeting is een pijnlijke herinnering aan alles wat je hebt verloren: je gezin, je toekomst, je gezond verstand. Hoe lang duurt het dan nog voordat de gedachte aan wraak onweerstaanbaar wordt?  Dus nu… wat is het ergste wat jij je beste vriendin kunt aandoen?
  • VN Thriller Gids 2017: ★★★★★
  • …Meer Informatie en Bestellen >

Christoffer Carlsson Besmeurde sneeuw RecensieBesmeurde sneeuw

• Schrijver: Christoffer Carlsson ♂ (Zweden)
  • Soort boek: misdaadroman, politiethriller
  • Origineel: Den fallande detektiven (2014)
  • Nederlandse vertaling: Rory Kraakman
  • Uitgever: De Geus
  • Verschenen: 17 januari 2017
  • Omvang: 384 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: De eerste sneeuw van het jaar is net gevallen als op een binnenplaats in Stockholm een man wordt neergestoken. Het slachtoffer deed onderzoek naar extremistische politieke groeperingen. Uit zijn aantekeningen blijkt dat er nog iemand in levensgevaar is. Maar wie? Rechercheur Leo Junker raakt al snel verstrikt in een duister politiek steekspel tussen radicaal-links en -rechts. Daarnaast heeft de gevoelige Junker genoeg met zichzelf te stellen; hij worstelt met trauma’s, een pillenverslaving en zijn relatie. Kan hij zijn weg vinden in dit politieke web en een tweede moord voorkomen?
  • VN Thriller Gids 2017: ★★★

Boek der spiegels

• Schrijver: E.O. Chirovici ♂ (Roemenië)
  • Soort thriller: misdaadroman, psychologische thriller
  • Origineel: The Book of Mirrors
  • Taal: Engels
  • Nederlandse vertaling: Edzard Krol
  • Uitgever: A.W. Bruna
  • Verschenen: 17 januari 2017
  • Uitgave: Paperback / Ebook / Audioboek
  • Prijs: € 19,99 / € 13,99 / € 19,99
  • Recensie boek: Het Boek der Spiegels van de Roemeense schrijver E.O. Chirovici is enorm de hemel in geprezen. Daarom was ik dan ook erg benieuwd naar dit verhaal en had hoge verwachtingen toen ik begon met lezen. De thriller Boek der Spiegels van de Roemeense schrijver E.O Chirovici bestaat uit drie delen en een epiloog. In elk deel zien we het verhaal door de ogen van een ander persoon. Het eerste deel is geschreven vanuit Peter Katz (literair agent). Deel twee heeft de journalist John Keller hoofdpersoon. Hij gaat op verder onderzoek uit Tenslotte lezen we in het derde deel van de spannende thriller het verhaal van oud-rechercheur Roy Freeman…lees verder >
  • VN Thriller Gids 2017: ★★★★
  • Oordeel redactie: +++++ (uitstekend) Danielle van der Hoeven

Patricia Cornwell Chaos Kay Scarpetta Thriller Deel 24Chaos

Kay Scapetta Thriller, deel 24

• Schrijfster: Patricia Cornwell ♀ (Verenigde Staten)
  • Soort thriller: misdaadroman
  • Origineel: Chaos (2016)
  • Nederlandse vertaling:
  • Uitgever: Luitingh-Sijthoff
  • Verschijnt: 12 januari 2017
  • Omvang: 416 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Flaptekst en inhoud boek: In Chaos, de 24e Kay Scarpetta thriller, worden de lezers geboeid door de enerverende spanning, de verrassende wendingen en de modernste forensische onderzoeks-details waar Patricia Cornwell beroemd om is. Het gaat om een jonge vrouw die overlijdt tijdens een fietstochtje langs de rivier de Charles. Geen natuurlijke dood, concludeert Kay Scarpetta. Er is blijkbaar een verband met de vele gedichten, opgestuurd door een zekere Tailend Charlie. Maar deze stalker is op geen enkele manier te traceren. Scarpetta’s eigen geloofwaardigheid en professionaliteit komen onder vuur te liggen.
  • VN Thriller Gids 2017: ★★★★
  • …Meer Informatie Recensie en Bestelmogelijkheden >

Thomas Engström - Ten westen van de vrijheid (Ludwig Licht-Kwartet Deel 1)Ten westen van de vrijheid

Het Ludwig Licht kwartet, deel 1

• Schrijver: Thomas Engström ♂ (Zweden)
  • Soort thriller: spionagethriller
  • Origineel:
  • Nederlandse vertaling: Sophie Kuiper
  • Verschijnt: 12 januari 2017
  • Omvang:
  • Prijs: € 9,99 / € 9,99
  • Flaptekst en inhoud boek: Marrakech, juli 2011. In een kapperszaak worden drie Amerikaanse burgers bruut geëxecuteerd. Een week later belt een Amerikaanse vrouw de ambassade in Berlijn met meer informatie. De CIA-top in Berlijn vangt het bericht op en vermoedt een groot complot. Oud-agent en -spion Ludwig Licht wordt ingeschakeld om de vrouw op te sporen, en daarmee begint de jacht op Amerika’s gezworen vijanden. Marrakech, Berlijn en Amerika: plaatsen waar de oude wereld in botsing komt met de moderne. Wie zijn vijanden, wie zijn bondgenoten en wie beschermt onze vrijheid?  ‘Ten westen van de vrijheid’ van Thomas Engström is het eerste boek in het Ludwig Licht-kwartet: de nieuwe spionagethrillersensatie uit Zweden, waarin de lezer kennismaakt met ex-CIA-agent Ludwig Licht: barkeeper en problem solver.
  • VN Thriller Gids 2017: ★★★
  • Waardering: +++++ (uitstekend) Theo Jordaan

Gerben Graddesz Hellinga Oude brieven RecensieOude brieven

• Schrijver: Gerben Graddesz Hellinga ♂ (Nederland)
  • Soort boek: Nederlandse thriller
  • Uitgever: Artnik
  • Verschenen: 31 januari 2017
  • Prijs: € 19,95
  • Recensie boekDe zoon van de gepensioneerde archeoloog Mark Verkerk woont de laatste jaren van zijn leven in Italie. Zowel vader als zoon houden zich bezig met het onderzoeken van oude beschavingen. Zorgde dat vroeger voor een sterke band, de laatste jaren voor zijn dood werd Richard Verkerk opgeslokt door het leven van Pontius Pilatus. Dit zorgde voor een verwijdering tussen vader en zoon. Dit zorgde voor een verwijdering tussen vader en zoon. Mark krijgt de brieven in handen waar zijn zoon mee bezig was, geschreven rond het jaar 30 van onze jaartelling…lees verder >
  • VN Thriller Gids 2017: ★★★★★
  • Waardering: +++++ (goed) Jolien Dalenberg

Jenny Rogneby Leona RecensieLeona. Alle middelen toegestaan

• Schrijfster: Jenny Rogneby  (Zweden)
  • Soort boek: literaire thriller, Zweedse thriller
  • Origineel: Leona. Tärningen är kastad (17 juli 2014)
  • Nederlandse vertaling: Daniëlle Stensen
  • Uitgever: Prometheus
  • Verschenen: 24 januari 2017
  • Omvang: 448 pagina’s
  • Prijs: € 24,99
  • Inhoud boek: Zonder betrouwbare medestanders lukt de overval op een geldtransport nooit. Maar hoe vind je die zonder zelf ontdekt te worden? Haar zoon Benjamin is dood, haar huwelijk is op de klippen gelopen en ondanks een lucratief bijbaantje als topcrimineel heeft politie-inspecteur Leona Lindberg torenhoge schulden. Bovendien laat het verleden haar niet met rust. Niet alleen blijven de dromen over Benjamin haar achtervolgen, ze wordt ook achternagezeten door een schuldeiser. Om haar oude leven van zich af te schudden bedenkt ze een manier waarmee ze geld kan verdienen. Leona weet de nodige handlangers te strikken om haar criminele plan ten uitvoer te brengen. Maar of die te vertrouwen zijn? In Alle middelen toegestaan krijgt de lezer opnieuw te maken met de onaangepaste, intrigerende politie-inspecteur Leona, die door haar antisociale persoonlijkheidsstoornis niet in staat is echte gevoelens te ontwikkelen. Dit bloedstollende tweede deel speelt met de grens tussen goed en kwaad, in een schemerzone waar drijfveren belangrijker zijn dan ethiek. Waarom doen mensen wat ze doen?

Tomas Ross - De onderkoning van Indië Recensie Roman 2017De onderkoning van Indië

• Schrijver: Tomas Ross ♂ (Nederland)
  • Soort thriller: historische politieke thriller, spionageroman
  • Uitgever: Uitgeverij Cargo
  • Verschijnt: 9 januari 2017
  • Omvang: 368 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Flaptekst en inhoud boek: Voorjaar 1947. In Nederland en Batavia worden in het diepste geheim plannen ontwikkeld om Nederlands-Indië te behouden, terwijl de roep om militair ingrijpen steeds groter wordt. Vanuit Batavia arriveert in Amsterdam de Nederlandse communist Henry Weber met een fortuin aan gestolen juwelen. Zijn missie: de plannen van het kabinet achterhalen en doorspelen aan Indonesische vrijheidsstrijders. Samen met de Indische danseres Asmara weet hij in een beruchte nachtclub een vertrouweling van prins Bernhard te chanteren. In Scheveningen krijgt Arnie Springer na een optreden bezoek van een oude bekende, die hem een mysterieuze opname laat horen. Al snel raakt Springer verstrikt in een schimmenspel van politieke en militaire belangen, en is zijn half-Indische afkomst een gevaar voor zijn eigen leven.
  • Recensie: Boek is gelezen, recensie volgt binnenkort
  • Oordeel redactie: +++++ (zeer goed) Theo Jordaan
  • …Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >