Peter Winnen – De dag dat ik in de berm ging zitten

Peter Winnen De dag dat ik in de berm ging zitten recensie en informatie boek met wielerverhalen. Op 11 november 2021 verschijnt bij uitgeverij Thomas Rap het nieuwe boek van oud-wielrenner en schrijver Peter Winnen.

Peter Winnen De dag dat ik in de berm ging zitten recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van De dag dat ik in de berm ging zitten en andere wielerverhalen. Het boek is geschreven door Peter Winnen. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het nieuwe boek van oud-wielrenner en schrijver Peter Winnen.

Peter Winnen De dag dat ik in de berm ging zitten Recensie

De dag dat ik in de berm ging zitten

en andere wielerverhalen

• Schrijver: Peter Winnen (Nederland)
  • Soort boek: wielerverhalen
  • Uitgever: Thomas Rap
  • Verschijnt: 11 november 2021
  • Omvang: 256 pagina’s
  • Prijs{ € 20 – € 25
  • Uitgave: paperback / ebook
  • Waardering redactie: ∗∗∗∗ (uitstekend)

Recensie en waardering van het boek

• Zonder twijfel is Peter Winnen de beste schrijvende wielrenner uit Nederland, of misschien nog wel beter gezegd de beste schrijvende wielrenner. In zijn nieuwe boek is weer een flink aantal boeiende lange en wat kortere verhalen opgenomen waarin de wielerwereld centraal staat. Vaak verhaalt hij op boeiende wijze over zijn persoonlijke ervaringen tijdens zijn carrière als profwielrenner. Maar ook zijn belevenissen voor en na deze periode komen aan bod. Als begenadigd schrijver weet hij vaak een mooie invalshoek te kiezen zonder dat dit ook maar enigszins geforceerd overkomt en weet hij van begin tot eind te boeien. Bovendien doet hij dit zonder in cliches te vervallen wat veel andere wielerschrijvers niet gegevens is. Al met al een echte aanrader en niet alleen voor de wielerliefhebber. (Allesoverboekenenschrijvers.nl, ∗∗∗∗)

Flaptekst van het nieuwe boek van Peter Winnen

‘Wielrennen is kleine man tegen grote wereld,’ constateert de zevenjarige Peter Winnen als hij voor het eerst een renner op televisie ziet. Hij raakt terstond besmet met het wielervirus, een virus waar hij godzijdank nog altijd niet van genezen is. Als geen ander schrijft Winnen over de wereld van de wielersport, waar banden stukslaan tussen steen en velg, kasseien de glibberige vijand zijn en het zand na een koers nog dagenlang achter de oogbollen vandaan komt. Of deze verzameling verhalen iets op de kous heeft? Ja, dat hebben ze, zeker weten.