Rebekka de Wit Afhankelijkheidsverklaring Recensie

Rebekka de Wit Afhankelijkheidsverklaring recensie boekbespreking waardering en informatie over de inhoud van dit non-fictie boek. Op 16 april 2019 verschijnt bij Uitgeverij Atlas Contact het nieuwe boek van Rebekka de Wit Afhankelijkheidsverklaring.

Rebekka de Wit Afhankelijkheidsverklaring

Zodra het boek gelezen is door de redactie kun je op deze pagina de  Rebekka de Wit Afhankelijkheidsverklaring recensie boekbespreking waardering lezen. Ook besteden we aandacht aan waardering en recensies van anderen. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden van het boek te vinden. Bovendien kun je op deze pagina informatie over de inhoud van het nieuwe boek van Rebekka de Wit – Afhankelijkheidsverklaring lezen.

Rebekka de Wit – Afhankelijkheidsverklaring

• Titel: Afhankelijkheidsverklaring
  • Schrijfster: Rebekka de Wit (Nederland)
  • Soort boek: essays en verhalen
  • Uitgeverij: Atlas Contact
  • Verschijnt: 16 april 2019
  • Omvang: 112 pagina’s
  • Uitgave: Paperback
  • Waardering:

Inhoud Rebekka de Wit – Afhankelijkheidsverklaring

‘Ik zou een Declaration of Dependence willen schrijven, omdat dat veel minder bezijden de waarheid klinkt en troostender is dan de gebalde vuist, en independence me vrijwel uitsluitend doet denken aan het alleen zijn, wat er sowieso is.’ Afhankelijkheidsverklaring is een bundel vol bespiegelingen, verhalen en essays over het meest vanzelfsprekende. Op haar eigen familiefeestjes en buurtbarbecues probeert Rebekka de Wit als een antropoloog te doorgronden waarom iedereen van zijn doodsangsten uitdagingen probeert te maken, waarom afhankelijkheid als falen wordt gezien en waarom mensen die graag te boek staan als ‘no nonsense’ doorgaans veel nonsens uitkramen. Afhankelijkheidsverklaring legt bloot wat onze vanzelfsprekendheden verzwijgen en komt tot pijnlijke conclusies over hoe (on)vrij, (on)afhankelijk en (on)geëmancipeerd we eigenlijk zijn.