Robert D. Kaplan – De barmhartige diplomaat

Robert D. Kaplan De barmhartige diplomaat recensie en informatie boek over Bob Gersony. Op 15 oktober 2020 verschijnt bij Uitgeverij Spectrum de Nederlandse vertaling van The Good American, het boek portret van topdiplomaat Bob Gersony, geschreven door Robert D. Kaplan.

Robert D. Kaplan De barmhartige diplomaat Recensie en Informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van De barmhartige diplomaat, Bob Gersony en zijn cruciale rol in de grootste conflictgebieden van 1966 tot 2013. Het boek is geschreven door Robert D. Kaplan. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van dit nieuwe boek van de Amerikaanse journalist en schrijver Robert D. Kaplan.

Robert D. Kaplan De barmhartige diplomaat Recensie

De barmhartige diplomaat

Bob Gersony en zijn cruciale rol in de grootste conflictgebieden van 1966 tot 2013

• Schrijver: Robert D. Kaplan (Verenigde Staten)
  • Soort boek: portret, non-fictie
  • Origineel: The Good American (2021)
  • Uitgever: Spectrum
  • Verschijnt: 15 oktober 2020
  • Omvang: 552 pagina’s

Flaptekst van het boek over diplomaat Bob Gersony

Robert Kaplan vertelt in zijn nieuwe boek het verhaal van de man die als bijzondere ambtenaar van de Amerikaanse overheid ruim 45 jaar in alle conflictzones over de gehele wereld is geweest, maar vrijwel altijd anoniem is gebleven: Bob Gersony. Achter de schermen sprak Gersony met duizenden vluchtelingen, oorlogsslachtoffers en humanitaire hulpverleners in vrijwel elk oorlogs- en rampgebied vanaf de jaren 60. Van de Vietnamoorlog tot de Gazastrook en van de Koude Oorlog tot Noord-Korea; Gersony voorzag regering na regering van een cruciaal maar vaak ontbrekend element in hun buitenlandbeleid: humaniteit.

In De barmhartige diplomaat schetst Kaplan een intiem en indrukwekkend portret van Gersony, die voor de buitenwereld altijd onzichtbaar is gebleven. Daarnaast geeft hij een diepgaande inkijk in de harde realiteit van crisiszones, en de diplomatie die daarbij gevoerd wordt. Kaplan kreeg toegang tot de enorme collectie dagboeken en rapporten die Gersony tijdens zijn jarenlange carrière bijhield en interviewde zowel Gersony zelf als talloze betrokkenen. Het resultaat is een belangrijk en inzichtelijk boek waarin Kaplan de lezer meevoert op Gersony’s pad, dat in deze tijd uiterst actueel is.