Ron Fresen – Acht jaar Achtuur

Ron Fresen Acht jaar Achtuur recensie en informatie boek over leven op het Binnenhof. Op 26 oktober 2021 verschijnt bij uitgeverij Balans het boek van politiek verslaggever van de NOS, Ron Fresen naar aanleiding van zijn vertrek.

Ron Fresen Acht jaar Achtuur recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van Acht jaar Achtuur, .Leven op het Binnenhof. Het boek is geschreven door Ron Fresen. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van dit boek geschreven door politiek verslaggever Ron Fresen.

Ron Fresen Acht jaar Achtuur Recensie

Acht jaar Achtuur

Leven op het Binnenhof

• Schrijver: Ron Fresen (Nederland)
  • Soort boek: journalistiek boek
  • Uitgever; Balans
  • Verschijnt: 26 oktober 2021
  • Omvang: 256 pagina’s
  • Uitgave: paperback / ebook
  • Prijs: € 21,99 / € 10,99

Flaptekst van het boek van Ron Fresen

Acht jaar Achtuur is een indrukwekkend, persoonlijk verslag van de gerenommeerde politieke journalist Ron Fresen. Daarnaast is het een scherp inside-portret van een Binnenhof dat in crisis verkeert.

Ron Fresen is al jaren het politieke gezicht van het NOS Journaal. Als de gebeurtenissen op het Binnenhof duiding nodig hebben, gaat de presentator van dienst om acht uur al snel ‘over naar Ron in Den Haag’. Vanaf een Haags dakterras legt Fresen vervolgens met zijn vertrouwde stem aan miljoenen kijkers helder en betrouwbaar uit welke politieke ontwikkelingen er die dag zijn. Het lijkt misschien gemakkelijk, zo’n duiding van een paar minuten. Maar hoe kom je als journalist aan al die informatie? Hoe beoordeel je wat nieuws is voor het grote Journaal? Hoe, waarom en door wie wordt er gelekt? Hoe ga je om met politici, hoe zorg je dat je niet wordt gemanipuleerd? Wat doe je als je live op tv een fout maakt? En wat als intussen je persoonlijke leven op zijn kop staat? Fresen neemt ons mee in de fascinerende wereld achter het politieke nieuws. Aan de hand van talloze anekdotes en persoonlijke verhalen vertelt hij openhartig en onderhoudend over zijn jaren aan het Binnenhof. Hij vertelt over de Haagse mores, hoe corona alles veranderde en schetst de dunne scheidslijn tussen journalistiek en politiek. Hij toont de impact van de sociale media en beschrijft van dichtbij hoe het klimaat voor journalisten nog altijd grimmiger wordt. Het resultaat is een scherp inside-portret van een Binnenhof in crisis.