Bas Nijhuis Boek Voetbal Iside Eddy van der Ley

Bas Nijhuis Boek Voetbal Iside Eddy van der Ley Recensie
Op 10 oktober 2017 het Bas Nijhuis boek van Voetbal Inside verschenen. Het Bas Nijhuis boek is geschreven door Eddy van der Ley en bevat verhalen van de meest markante scheidsrechter van het moment in het Nederlandse betaalde voetbal. Bij de opzet van Niet zeiken, voetballen! is gekozen voor een opsomming van anekdotes en belevenissen van scheidsrechter Bas Nijhuis. Natuurlijk bieden deze anekdotes een inkijkje wat het betekent om topscheidsrechter te zijn in het nationale en internationale voetbal. Maar helaas blijven ze ontstijgen ze ook nergens het niveau van aardige belevenissen. Een aantal van zijn anekdotes worden ook meer dan één keer verteld. Het boek was wellicht wat sterker en krachtiger geworden door het zo’n 50 pagina’s korter te maken.

Een vermakelijk inkijkje in het reilen en zeilen van een topscheidsrechter
Bas Nijhuis wil in het boek iets te veel bewijzen dat hij vooral zichzelf wil blijven in de hectische voetbalwereld. Alhoewel hij dit zonder twijfel oprecht bedoeld en wil, komt dit na verloop van tijd, door het herhaaldelijk te vertellen, wat ongeloofwaardig over. Bas Nijhuis is een man die het duidelijk wel met zichzelf gevonden heeft. Desalniettemin geeft het boek een vermakelijk inkijkje in het reilen en zeilen van een van de meest kleurrijke Nederlandse voetbalscheidsrechters en biedt het een aantal uren aardig leesplezier. Het boek van Eddy van der Ley en Bas Nijhuis Niet zeiken, voetballen! is gewaardeerd met ★★ (goed).

BAS NIJHUIS – NIET ZEIKEN, VOETBALLEN!
– Titel: Bas Nijhuis. Niet zeiken, voetballen!
– Schrijver: Bas Nijhuis, Eddy van der Ley ♂ (Nederland)
– Soort boek: voetbalverhalen, voetbalboek
– Uitgever: Voetbal Inside
– Verschenen: 10 oktober 2017
– Omvang: 240 pagina’s
– Prijs: € 19,99
– Waardering: ★★ (goed) Theo Jordaan (recensie volgt binnenkort)

Flaptekst Bas Nijhuis Boek Voetbal Inside
Hoe communiceren stervoetballers als Ronaldo, Zlatan en Suárez in het vuur van de strijd met de scheidsrechter? Wat gebeurt er allemaal rondom nationale en internationale topwedstrijden? Scheidsrechter Bas Nijhuis geeft een unieke blik in de wereld van de arbitrage, verpakt in informatieve en vaak hilarische anekdotes. Zijn opvallende stijl van arbitreren, de snoeiharde kritiek, zijn buitenlandse avonturen: de flamboyante Nijhuis vertelt erover met respect, humor en zelfspot.

Nieuwe Voetbal Inside Boeken
Nieuwe Voetbalboeken