BenoÏt Clerc – Queen compleet

BenoÏt Clerc Queen compleet recensie en informatie boek met het verhaal van alle 188 songs van de legendarische band. Op 6 oktober 2021 verschijnt bij uitgeverij WBOOK een nieuw deel in de imposante reeks muziekboeken, deze keer over de Engelse rockband met zanger Freddie Mercury, Queen.

BenoÏt Clerc Queen compleet recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van Queen compleet, Het verhaal van alle 188 songs van Queen. Het boek is geschreven door BenoÏt Clerc. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het boek over alle songs van de beroemde Britse rockband Queen, geschreven door BenoÏt Clerc.

BenoÏt Clerc Queen compleet boek Recensie

Queen compleet

Het verhaal van alle 188 songs

• Schrijver: BenoÏt Clerc (Frankrijk)
  • Soort boek: muziekboek
  • Uitgever: WBOOKS
  • Verschijnt: 6 oktober 2021
  • Omvang: 528 pagina’s
  • Uitgave: gebonden boek

Recensie en waardering voor het boek over Queen

• De reeks boeken die uitgeverij WBOOKS uitgeeft over de discografie van beroemde zangers en bands breidt zich langzaam maar zeker uit. Sinds kort is het nieuwe deel over de albums van de legendarische rockband Queen verkrijgbaar. Ook nu is het weer een rijk geïllustreerd en prachtig uitgegeven kloek boek geworden. Wellicht niet een boek dat je van voor naar achter uitleest, alhoewel dat wel kan uiteraard. Maar alleen al het boek doorbladeren en zo nu en dan achtergronden lezen bij bekende en minder bekende nummers is een groot genoegen. Natuurlijk weten alleen de grootste Queen fans of alle informatie klopt maar de Franse muziekjournalist BenoÏt Clerc maakt de indruk niet over één nacht ijs te zijn gegaan bij het schrijven en samenstellen van het boek. Het is een echte aanrader voor elke Queen liefhebber maar ook voor de liefhebber die meer wil weten over de motieven en achtergronden van de muziek van deze legendarische band. (Allesoverboekenenschrijvers.nl, ∗∗∗∗∗)

Flaptekst van het boek over alle songs van Queen

We Will Rock You, Another One Bites the Dust en I Want to Break Free. Monsterhits van de briljante en tijdloze band Queen. Queen compleet vertelt chronologisch gearrangeerd en met groot oog voor detail het verhaal van de 15 legendarische albums en 188 songs.

De imposante carrière vol ups en downs van gitarist Brian May, drummer Roger Taylor, bassist John Deacon en de flamboyante zanger Freddy Mercury. Beleef het hele muzikale avontuur van Queen opnieuw met zeldzame anekdotes, interviewfragmenten, songteksten en honderden iconische foto’s in kleur en zwartwit. Reis mee van de eerste single Keep Yourself Alive naar het laatste nummer dat door Freddy Mercury werd geschreven A Winter’s Tale, via het onvergetelijke Bohemian Rhapsody tot samenwerkingen met Paul Rodgers en Adam Lambert. Queen compleet is een onmisbaar naslagwerk voor de fans.

Het nieuwste deel in de bestsellerserie over de grootste muzikanten uit de popgeschiedenis, waaronder The Beatles, Bob Dylan en Jimi Hendrix.