Martine Prenen Menopower Recensie Menopauze Boek

Ik las de laatste tijd al veel boeken over de overgang, maar dit boek met de krachtige titel Menopower door de Vlaamse presentatrice en gezondheidsjournaliste Martine Prenen springt er voor mij ongelofelijk positief uit. Ik kende Martine Prenen al van haar boek Live, love and laugh, een heerlijk boek vanuit holisitsche visie op gezondheid en levenskunst. Martine Prenen is er in geslaagd om een boek te schrijven waarin “de overgang” voor vrouwen niet langer als een dreigend onheil dat boven hun hoofd hangt wordt afgeschilderd (ik lees vaak over een periode vol met opvliegers, nare kwaaltjes en overvallen worden door een lichaam wat niet meer doet wat ze gewend zijn). In tegendeel, Martine Prenen heeft krachtige en vrouwelijke oplossingen voor de veranderingen in het vrouwenlichaam en ze schrijft over de overgang met humor en ook hier is de holistische visie voor mij een enorme pre.

Een vrolijk, leuk, uitstekend en mooi adviesboek voor de overgang
Alleen al door de vormgeving, met prachtige en vrolijke kleuren, allesbehalve saai, onderscheidt het boek zich. De prachtige en krachtige titel: Menopower – dat woord hou ik er voor persoonlijk gebruik in vanaf vandaag! Ze laat zien dat het over een periode gaat waarin we als vrouwen steeds dichter bij onszelf mogen komen en dat we juist een fase ingaan, waarin we onze vroegere dromen waar kunnen maken. Natuurlijk zijn er ook de fysieke ongemakken die de hormonale veranderingen met zich mee brengen. Martine Prenen geeft vanuit haar holisitische visie op gezondheid daarvoor veel – veelal natuurlijke – oplossingen, zoals het werken met etherische oliën, kruiden, de ademhaling, hormoonyoga en gezonde voeding.

Luisteren naar de eigen wijsheid van het lichaam
Het boek nodigt uit om nog veel meer naar de eigen wijsheid van het lichaam te gaan luisteren en van het zorgen voor het lichaam en de veranderingen in deze periode in een vrouwenleven iets moois en bijzonders te maken. Ik werd er heel erg blij van en ik vind Menopower dan ook een absolute aanrader voor elke vrouw voor wie de overgang in zicht komt. Martine Prenen – Menopower is gewaardeerd met ++++ (uitstekend).
– Recensie van: Monique van der Hoeven

MARTINE PRENEN – MENOPOWER INFORMATIE
– Titel: Menopower
– Ondertitel: Energiek en vol kracht door de menopauze
– Schrijfster: Martine Prenen ♀ (België)
– Soort boek: adviesboek over de overgang
– Uitgever: Lannoo
– Verschenen: maart 2017
– Omvang: 170 pagina’s (met afbeeldingen)
– Uitgave: Gebonden Boek
– Prijs: € 24,99
– Oordeel: ++++ (uitstekend) Monique van der Hoeven

Flaptekst Martine Prenen – Menopower
De menopauze: is dat niet iets voor hysterische vrouwen met rode hoofden, appelflauwtes en mood swings? Nee!Maar wat doet de menopauze nu écht met je lichaam? En wat kun je eraan doen? Hoe kun je van iets wat vaak aversie oproept, net een super positieve periode of zelfs nieuwe start maken? Hoe kun je opvliegers voorkomen of beperken? Hoe zit het met seks tijdens de menopauze? Wat kun je doen tegen een vertraagde stofwisseling of slecht slapen? Martine neemt je mee op haar zoektocht naar antwoorden en toont je dat je niet bang hoeft te zijn voor die hormonen-rollercoaster. Tover die menopauze om in een menopower!- Alle informatie over de menopauze, gebundeld in één boek.- Met praktische tips en oefeningen.- Aangevuld met adviezen van experts en artsen.

Nieuwe Boeken over de Overgang
Nieuwe Boeken over Levenskunst