Marjet Slingerland Letters Recensie Handlettering Boek

Marjet Slingerland - Letters Recensie Handlettering Boek

Marjet Slingerland – Letters Recensie Handlettering Boek
Letters! door Marjet Slingerland en uitgeverij Snor is een prachtig gebonden boek dat opvalt in de boekhandel. Wat me vooral aanspreekt is dat dit boek echt heel specifiek over schrijven gaat, hoe je mooie letters kunt maken met de hand, zonder allerlei kleuren en tierlantijnen. Ook binnenin is het boek mooi en rustig vormgegeven en het is vooral ook heel overzichtelijk. Er staan mooie quotes in en mooie, rustige foto’s. Het boekje is onderverdeeld in hoofdstukken, wat het heel makkelijk maakt om iets terug te zoeken – wat ik zelf regelmatig doe met boeken over handletteren.

Letters! is helder, zeer bruikbaar en mooi uitgegeven
Marjet geeft uitleg over moderne kalligrafie en over de verschillende materialen die je kunt gebruiken bij het handletteren – ik heb dankzij dit boekje eindelijk de juiste gum gevonden! Fijn vind ik ook de uitleg over verschillende papiersoorten en uitleg over verschillende penpunten. Marjet besteedt ook aandacht aan de inrichting van je werkruimte en het licht wat je gebruikt en de juiste werkhouding bij het schrijven – voor mij als hobby-schrijver heel interessant om uit te proberen. De uitleg over het letteren zelf vind ik helder en zeer bruikbaar. Er staan veel goede voorbeelden in het boek en er is ruimte om zelf te oefenen. Marjet besteedt aandacht aan verschillende alfabetten en hoe je letters kunt versieren en combineren.

Een fijn en overzichtelijk boek over handlettering
Achterin het boek staat nog een uitgebreide materialenlijst, met aanbeveling van merken, waar Marjet zelf positieve ervaringen mee heeft. Wat zijn must-haves en wat kun je ook later nog aanschaffen. Heel handig. Tenslotte is er nog een trouble-shooting pagina met handige tips. Kortom: een heel fijn en overzichtelijk boek met een goede duidelijke uitleg en veel praktische tips. Ik voel me weer geïnspireerd om verder te oefenen – want dat is uiteindelijk toch waar het om gaat bij de kunst van het handletteren: oefening baart kunst! Van mij krijgt Marjet Slingerland – Letters ++++ (uitstekend).

– Titel: Letters!
– Schrijfster: Marjet Slingerland (Nederland)
– Soort boek: handlettering boek, hobbyboek
– Uitgever: Uitgeverij Snor
– Verschenen: september 2016
– Omvang:
– Uitgave: Gebonden Boek
– Prijs: € 19,99
– Oordeel redactie: ++++ (uitstekend) Monique van der Hoeven

Flaptekst en inhoud Marjet Slingerland – Letters!
Handletteren en kalligraferen zijn razend populair. Verjaardagskaarten maken, cadeaulabels schrijven of menukaarten beletteren. Met de tips uit dit boek maak jij de mooiste letters, zelfs al ben je nooit een schoonschrijver geweest. Stap voor stap vertelt Marjet je welke pen met welke inkt en met welke beweging je de meest waanzinnige dingen maakt.

Boeken over Handletteren Overzicht Recensies en Informatie