Mark Tijsmans Tante Geola De Tsaar van Eender Waar Recensie ★★★★

Mark Tijsmans Tante Geola De Tsaar van Eender Waar Recensie

De tsaar van eender waar is een ongelofelijk leuk begin van een nieuwe serie van de hand van Mark Tijsmans. Als ik in boekhandels op de kinderafdeling snuffel, valt me op dat de Belgische schrijver en acteur er maar zeer zelden tussen staat. Een enorm gemis wat mij betreft! Tijsmans is een “one of a kind” in de goede zin van het woord! Daar moeten veel meer kinderen in Nederland van kunnen genieten!

Vreemde praktijken in Krot-Kronkelinge

Bas Bolleboos heeft maar vreemde ouders. ZE zijn meer met zichzelf bezig dan met hun 11 jarige zoon. Ze sturen hem zelfs naar zijn tante Geola in Krot-Kronkelinge omdat zij zo nodig weer op expeditie moeten. Een tante die hij nog nooit gezien heeft! En waar hij nog in zijn eentje naar toe moet reizen. Onderweg gebeuren er vreemde dingen. Eenmaal bij tante Geola worden de zaken er niet normaler op. Een vreemde man, die blijkbaar een beetje boos is op tante Geola, doet iets heel doms, waardoor heel Krot-Kronkelinge in de problemen dreigt te komen. Basje en Tasje, de kleindochter van die vreemde man, doen er alles aan om dit weer goed te maken.

Bizarre situaties, slimme kinderen en boordevol humor

De stijl van Mark Tijsmans is zo eigen, je herkent direct een boek van zijn hand. Ik houd enorm van zijn humor, de manier waarop hij zijn dialogen schrijft en de rol die hij de kinderen geeft. Ze zijn allemaal lekker scherp van de tongriem, plagen elkaar veel en zijn slim. De gebeurtenissen kunnen waar zijn en toch ook niet. Geloofwaardig blijft het voor mij altijd. Ook in de Tsaar van eender waar gebeuren weer bizarre dingen, die je toch gelooft. Dat kinderen vaak slimmer zijn dan sommige volwassenen, maakt het voor jonge lezers een nog leuker boek om te lezen. Tijsmans vertelt zo levendig dat je weinig moeite hoeft te doen om alles voor je te zien! Heerlijk boek om te lezen en ik kijk uit naar het vervolg. Mark Tijsmans – Tante Geola De Tsaar van Eender Waar is gewaardeerd met ★★★ (uitstekend). Het tweede deel in de reeks boeken met Tante Geola in de hoofdrol, Tante Geola Het zwaard van grootoom Serafijn zal naar verwachting in juni 2018 verschijnen.

Mark Tijsmans Tante Geola De Tsaar van Eender Waar

– Titel: Tante Geola De Tsaar van Eender Waar
– Schrijver: Mark Tijsmans (België)