Roni Klinkhamer Murphy’s Laughter Recensie Roman

Roni Klinkhamer Murphy's Laughter Recensie Roman

Roni Klinkhamer Murphy’s Laughter Recensie
Het verhaal begint in een bejaardenhuis. De roman heeft trouwens wel wat weg van de boeken van Hendrik Groen. In de boeken van Hendrik Groen wordt meer het alledaagse leven van bejaarden beschreven. In Murphy’s Laughter beleven ze spannende avonturen.

Met Murphy’s Laughter heeft de schrijfster Roni Klinkhamer een heel leuk en verrassend verhaal geschreven. Hoofdpersoon Murphy heeft de loterij (De Vette Vis) gewonnen en heeft een bus gekocht waar hij een rondreizend hotel van maakt. Helaas komen er weinig klanten. Ondertussen moet het bejaardenhuis sluiten. Een prachtige oplossing is dat de bejaarden meegaan in de bus van Murphy. De dokter en een zuster gaan ook mee. Zo gaan ze onderweg en dat is het begin van het grote avontuur. Langzaam leer je iedereen in het boek beter kennen. En de “oudjes” in Murphy’s Laughter zitten bepaald niet achter de geraniums!

Een leuke en spannende roman met aparte humor
Murphy’s Laughter is een leuke en spannende roman met aparte humor. Een goed bedacht en zeer fantasierijk verhaal. Ik heb het met veel plezier gelezen. De roman van Roni Klinkhamer – Murphy’s Laughter wordt beoordeeld met +++ (zeer goed).

RONI KLINKHAMER – MURPHY”S LAUGHTER INFORMATIE
– Titel: Murphy’s Laughter
– Schrijfster: Roni Klinkhamer (Nederland)
– Uitgever: In de Knipscheer
– Verschenen: 12 december 2016 (eerste druk 2013)
– Omvang: 376 pagina’s
– Uitgave: Paperback
– Prijs: € 19,90
– Oordeel redactie: +++ (zeer goed) Danielle van der Hoeven
…Meer Informatie en Bestelmogelijkheden >

Flaptekst en inhoud Roni Klinkhamer – Murphy’s Laughter
Murphy Slaughter, per ongeluk held (of antiheld?) in de romans van Roni Klinkhamer, is in de nieuwe parallelle wereld van Murphy’s Laughter dezelfde neuroot, wel een stuk ouder maar niet veel wijzer dan in de eerste roman ‘Murphy Slaughter’. In dit leven is hij geen beeldend kunstenaar, maar dichter en uitvinder en verdient hij de kost als buschauffeur. Als hij echter De Vette Vis wint in de loterij besluit hij zijn droom te verwezenlijken en een bus om te bouwen tot een rijdend hotel-restaurant, ‘Your-Dream-Drive-on-Hotel’. Passagiers laten echter op zich wachten. Totdat het bejaardentehuis ‘Foreverrest’ haar poorten sluit en de senioren van de een op andere dag op straat dreigen te belanden. Murphy zou Murphy niet zijn als hij zich niet weer op fabuleuze wijze in de nesten weet te werken. Veel oude bekenden dragen hieraan hun steentje bij, onwetend van het feit dat hun levens zich al eens kruisten, met even rampzalige als hilarische gevolgen. Dit boek is een opsteker voor eenieder die de oude dag vreest en angst voelt voor het tijdsgewricht waarin we allen verkeren.

Roni Klinkhamer koppelt in ‘Murphy’s Laughter’ opnieuw haar ongebreidelde fantasie aan een grote maatschappelijke betrokkenheid en neemt haar lezers mee op de wonderlijke reizen van Murphy Slaughter.

Recensies Januari 2017
Nieuwe Boeken December 2016