Bram Langeveld – Fascinerende fossielen

Bram Langeveld Fascinerende fossielen. Recensie en informatie over de inhoud van het boek Fascinerende fossielen, geschreven door Barm Langeveld dat op 15 februari verschijnt bij KNNV Uitgeverij. Hier lees je informatie over de inhoud van het boek, de schrijver en over de uitgave.

Bram Langeveld Fascinerende fossielen recensie

Als er boekbesprekingen en recensies verschijnen in de media van Fascinerende fossielen, Van dinosaurus tot reuzenalk: 50 verdwenen werelden, geschreven door de Nederlandse bioloog Bram Langeveld, kun je er hier over lezen.

Bram Langeveld boeken en informatie

Bram Langeveld is een Nederlandse bioloog en schrijver. Hij is directeur van het Natuurhistorisch Museum in Rotterdam. Bijna dagelijks houdt hij zich bezig met dode dieren en is in staat om veel te herkennen op de röntgenfoto’s. Hij was een van de auteurs van het boek Doorgelicht, het dierenrijk met röntgen blootgelegd. Zijn nieuwe boek waarover je hier alles kunt lezen en dat medio februari 2024 verschijnt, gaat in op de Nederlandse fossielen.

Bram Langeveld Fascinerende fossielen

Fascinerende fossielen

Van dinosaurus tot reuzenalk: 50 verdwenen werelden

• Auteur: Bram Langeveld (Nederland)
  • Soort boek: natuurboek
  • Uitgever: KNNV Uitgeverij
  • Verschijnt: 15 februari 2024
  • Omvang: 264 pagina’s
  • Uitgave: gebonden boek
  • Prijs: € 32,95

Flaptekst boek over 50 Nederlandse fossielen

Fossielen bieden een verrassende blik op het verleden. In ‘Fascinerende fossielen’ neemt Bram Langeveld je mee langs vijftig Nederlandse fossielen: van mosselkreeft tot reuzenalk. Ontdek Nederland als tropisch moeras of als ijskoude poolwoestijn, en als leefgebied van verdwenen organismen die miljoenen jaren geleden nog in ons land voorkwamen. Ook een echt Nederlandse dinosaurus komt aan bod.

Zo heeft u Nederland nog nooit gezien: als tropisch moeras, snikhete droge woestenij, van tropische zee tot arctische zee vol ijsschotsen, grazige steppe, ijskoude poolwoestijn en als leefgebied van dinosauriërs, gorillapaarden, mosselkreeften, reuzenpaardenstaarten, buideldieren, tapirs, mammoeten en reuzenalken. Het bewijs ligt gewoon onder uw voeten: fossielen uit eigen bodem. Tot ruim een half miljard jaar oud. Die fossielen fascineren.

Ze zijn tastbare bewijzen van de planten en dieren die tienduizenden, honderdduizenden of zelfs miljoenen jaren geleden de aarde bevolkten. Fossielen bieden een spannende en soms verrassende of leerzame blik op verdwenen werelden.

Wat begon met plastic dino’s en echte, zelf gevonden fossiele haaientandjes op het strand van Cadzand groeide voor Bram Langeveld via onderzoek aan eigen en andere fossielen en een studie biologie uit tot een levenslange fascinatie voor paleontologie en is nu een klein onderdeel van zijn werk als conservator van het Natuurhistorisch Museum Rotterdam.

In dit boek neemt de auteur de lezer in korte, vlotte teksten mee langs 50 Nederlandse fossielen, die stuk voor stuk een fascinerend beeld geven van het vroegere leven op onze prachtige planeet. Van bescheiden buizenzandsteen tot de onfortuinlijke reuzenalk. En natuurlijk ontbreekt een echt Nederlandse dinosaurus niet.

Bijpassende boeken