Edwin Winkels En ze deed het Recensie ★★★

Edwin Winkels En ze deed het Recensie Waardering en Informatie. Op 12 juni 2018 is bij Uitgeverij Brandt de nieuwe roman verschenen van Edwin Winkels En ze deed het. Op deze pagina kun je de Edwin Winkels En ze deed het recensie waardering en informatie over de inhoud van de roman lezen.

Edwin Winkels En ze deed het Recensie

Edwin Winkels En ze deed het Recensie

Bij de meesten van ons zal Edwin Winkels vooral bekend zijn als journalist en verslaggever. Met regelmaat is hij op televisie te zien of op de radio te horen. Al vele jaren actief en woonachtig in Spanje is dat vooral zijn werkterrein waarbij vooral voetbal, wielrennen en de Spaanse politiek en actualiteit zijn. Naast deze activiteiten ontwikkelt Edwin Winkels zich meer en meer als romanschrijver en dat doet hij verdienstelijk. En ze deed het is inmiddels zijn vierde roman.

Het verhaal van een relatie, de aantrekking, de afstoting, de overeenkomsten, de verschillen en de teloorgang

Met En ze deed het heeft Edwin Winkels zich gewaagd aan een liefdesroman. Een risicovolle onderneming omdat hierbij sentimentaliteit altijd op de loer ligt. De roman beschrijft de relatie tussen Anoek en Dylan. Edwin Winkels heeft er voor gekozen om de heftige relatie tussen zijn hoofdpersonen te vertellen vanuit beider perspectief in hoofdstukken die met hij of zij worden aangeduid. In een directe stijl, ongecompliceerd en wars van vals sentiment, vertelt Edwin Winkels het verhaal van een relatie, de aantrekking, de afstoting, de overeenkomsten, de verschillen en de onvermijdelijke teloorgang.

Edwin Winkels bewijst zich als romanschrijver

Het verhaal in de roman is vrij simpel; Anoek en Dylan lijken voor elkaar bestemd en met elkaar verbonden. Echter als Anoek ernstig ziek wordt, blijkt de relatie hiertegen niet bestand. Zonder dat ze elkaar helemaal kunnen loslaten, leven ze jarenlang hun eigen leven. Edwin Winkels beschrijft op een overtuigende wijze, met gevoel, maar zonder sentimenteel te worden, de geschiedenis van de relatie tussen Anoek en Dylan, de afstoting, de aantrekking, de wraak en de verzoening, indringend en zonder opsmuk. Met En ze deed het bewijst Edwin Winkels zijn kwaliteit als romanschrijver.  Edwin Winkels En ze deed het is gewaardeerd met ★★★★★ (zeer goed).

Edwin Winkels – En ze deed het

• Titel: En ze deed het
  • Schrijver: Edwin Winkels (Nederland)