Nieuwe Nederlandse Romans 2018 Recensie Informatie

Nieuwe Nederlandse Romans 2018 Recensie Informatie. Wat zijn interessante en beste nieuwe Nederlandse romans 2018? Welek nieuwe Nederlandse romans verschijnen er in 2018?

Nieuwe Nederlandse Romans 2018

Wat zijn de Nederlandstalige debuutromans 2018? Op deze pagina vind je een overzicht van nieuwe Nederlandse romans die zijn of worden uitgegeven in 2018. Het betreft hier romans die in het Nederlands geschreven zijn. Naast romans die inmiddels verschenen zijn, vind je ook romans die in de komende maanden gepubliceerd zullen gaan worden.

Overzicht Nieuwe Nederlandse Romans 2018 Recensie Informatie

Hans Dekkers Over de Taag RecensieOver de Taag

• Schrijver: Hans Dekkers  (Nederland)
  • Uitgever: Wereldbibliotheek
  • Verschijnt: 23 januari 2018
  • Omvang: 192 pagina’s
  • Prijs; € 19,99
  • inhoud boek: De gedesillusioneerde psychiater Ernest Bas probeert in het reine te komen met de dood van zijn vrouw Clarissa, van wie hij de psychische desintegratie niet had zien aankomen. Hij geeft zijn baan op en verhuist naar Lissabon, waar  de halfzus van zijn vrouw woont. Hij hoopt dat deze Isaura hem kan helpen Clarissa’s overlijden te verwerken, omdat zij het dichtst bij haar stond. Wanneer door haar toedoen een traumatische gebeurtenis uit zijn jeugd wordt opgerakeld, moet Ernest onder ogen zien dat het beeld dat hij van anderen en van zichzelf heeft, niet strookt met de werkelijkheid. Geleidelijk overwoekert het verleden het heden en ziet Ernest zich gedwongen zijn eigen geschiedenis te herschrijven. Over de Taag is een tragisch, maar ook humoristisch verslag van de worsteling van Ernest met het uiteenvallen van zijn zorgvuldig opgebouwde zelfbeeld.
  • Recensie en waardering: Nog niet gelezen door de redactie

Anne-Fleur van der Heiden Klaproos RecensieKlaproos

• Schrijfster: Anne-Fleur van der Heiden ♀ (Nederland)
  • Uitgever: Nieuw Amsterdam
  • Verschenen: 10 januari 2018
  • Omvang: 144 pagina’s
  • Inhoud boek: Op haar zesentwintigste verjaardag besluit Noor na een lange periode van stilzwijgen weer contact op te nemen met haar moeder en haar stiefvader Las. Las is terminaal ziek, en Noor kan de confrontatie met hen en met haar jeugd niet meer uit de weg gaan. Anne-Fleur van der Heiden schetst op trefzekere wijze een wereld waarin drugs en onvoorspelbaarheid de dienst uitmaken. Klaproos is een eerbetoon aan ouders aan de rand van de samenleving, en een genadeloze coming of age roman.

Klaas ten Holt Hotel Alfabet RecensieHotel Alfabet

• Schrijver: Klaas ten Holt  (Nederland)
  • Uitgever: Podium
  • Verschijnt: januari 2018
  • Omvang: 336 pagina’s
  • Prijs: € 19,99 / € 9,99
  • Inhoud boek: De Transsylvanische Alpen, vlak voor Kerst. Adriaan Hoorndrager, componist zonder enige hinder van ambitie, ontvlucht zijn ex en strandt wegens hevige sneeuwval bij Hotel Alfabet. Daar ontmoet hij de ene na de andere excentrieke hotelgast, die allemaal iets van hem blijken te willen. Professor Quast herkent in Adriaan de übermensch, de  weduwe Kloos-de Ranitz wil dat hij een opera voor haar  componeert en de hoteleigenaar vraagt hem mee op  berenjacht.
    Door hun tomeloos hoge verwachtingen wordt Adriaan pijnlijk geconfronteerd met zijn onvermogen om grip op het leven te krijgen. Het is tijd om de balans op te maken. Met illustere inspiratiebronnen als De toverberg en de opera Le Grand Macabre heeft Klaas ten Holt Hotel Alfabet tot een epos gemaakt dat zijn gelijke in de Nederlandse literatuur niet kent.

Bert Natter Ze zullen denken dat we engelen zijn RecensieZe zullen denken dat we engelen zijn

• Schrijver: Bert Natter  (Nederland)
  • Soort boek: psychologische roman, sociale roman
  • Uitgever: Thomas Rap
  • Verschenen: 18 januari 2017
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: De laatste mooie dag van het jaar. Op een terras aan een plein midden in de stad zitten een man en een vrouw die elkaar net hebben leren kennen. Met hoge snelheid rijdt een geldwagen in op het winkelende publiek en ramt de gevel van een café even verderop. Een enorme explosie volgt. Als midden op het plein een politiebusje stopt, lijkt het voorbij, maar dan barst de hel pas echt los. Onder een tafeltje wachten de man en de vrouw in elkaars armen op de dood, die niet komt. In deze overdonderende roman zit Bert Natter de actualiteit op de hielen en weet hij een beeld van onze tijd te geven dat tegelijk onrustbarend en geestig is.