Nieuwe Nederlandse Romans 2018 Recensie Informatie

Nieuwe Nederlandse Romans 2018 Recensie Informatie. Wat zijn interessante en beste nieuwe Nederlandse romans 2018? Welek nieuwe Nederlandse romans verschijnen er in 2018?

Nieuwe Nederlandse Romans 2018

Wat zijn de Nederlandstalige debuutromans 2018? Op deze pagina vind je een overzicht van nieuwe Nederlandse romans die zijn of worden uitgegeven in 2018. Het betreft hier romans die in het Nederlands geschreven zijn. Naast romans die inmiddels verschenen zijn, vind je ook romans die in de komende maanden gepubliceerd zullen gaan worden.

Overzicht Nieuwe Nederlandse Romans 2018 Recensie Informatie

Persis Bekkering Een heldenleven RecensieEen heldenleven

• Schrijfster: Persis Bekkering (Nederland)
  • Soort boek: psychologische roman, debuutroman
  • Uitgever: Prometheus
  • Verschenen: 8 januari 2018
  • Omvang: 271 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Igor, of igor zoals hij zelf beweert, is een held. Hij kan alles, en wat hij nog niet kan leert hij sneller dan iedereen. Een uitzondering, die zichzelf niettemin genereus met de wereld deelt. Iedereen wil in de buurt zijn van deze levende legende. Hij is, onder pseudoniem, een beroemde straatfotograaf. Kookt op sterrenniveau in zijn tot aan het plafond volgebouwde appartement, waar hij ook ’s werelds grootste dirigenten van advies voorziet. Want de laatste jaren is hij gek genoeg blijven hangen in de klassieke muziek. Igor is een verbluffend virtuoos violist, zijn spel is foutloos en perfect.Zo perfect dat het een probleem is geworden…lees verder >

Mark Boog Café De Waarheid RecensieCafé De Waarheid

• Schrijver: Mark Boog (Nederland)
  • Soort boek: psychologische roman, sociale roman
  • Uitgever: Uitgeverij Cossee
  • Verschenen: 16 april 2018
  • Omvang: 192 pagina’s
  • Prijs: € 18,99
  • inhoud boek: Jim slijt zijn avonden in Café De Waarheid, een plek waar geen regels gelden, behalve ‘die van de gewoonte’. Een plek waar hij dagelijks zijn oude schoolvrienden Bertus, Tanja en Steven treft, waar ze bier drinken, veel bier, en praten over weinig. Na sluitingstijd, terwijl de vogels weer zingen en de eerste mensen zich naar hun werk begeven, wandelt hij al mijmerend naar huis. Door de gestaag groeiende stapel ongeopende rekeningen op zijn deurmat ziet Jim zich genoodzaakt om zijn huis te verlaten. Hij trekt de deur achter zich dicht en begint een zwervend bestaan. Op zoek naar een veilige plek treft hij op een bankje achter de kerk een zwijgzame vrouw en haar hondje. Hij noemt haar Marie en zij is hem in korte tijd net zo vertrouwd als het plein bij de kerk. Als via de lichtkrant verontrustende nieuwsberichten binnensijpelen raakt zijn leven ontwricht. Het instorten van de kathedraal, troepenbewegingen aan de grens, stijgende prijzen voor brood en bier. Het wordt steeds duidelijker dat de verstotenen, hoe verdeeld zij ook zijn, hun stem moeten laten horen. Café De Waarheid beschrijft de samenleving als onverschillig, apathisch en verdeeld. Hoe houd je je staande in een wereld, die door haast en hebzucht aan het veranderen is? En in welke mate kan een stad je ‘thuis’ zijn? Mark Boog brengt een ode aan de stad, die met haar vertrouwde plekjes en nisjes, haar magnifieke gebouwen en eerbiedwaardige bruggen, haar bankjes en bomen, onhoorbaar zegt: hier hoor je thuis.

Oscar van den Boorgaard Kindsoldaat RecensieKindsoldaat

• Schrijver: Oscar van den Boogaard (Nederland)
  • Soort boek: autobiografische roman
  • Uitgever: De Bezige Bij
  • Verschenen: februari 2018
  • Omvang: 600 pagina’s
  • Prijs: € 24,99
  • Inhoud boek: In Kindsoldaat ontrafelt Oscar van den Boogaard voor het eerst in zijn schrijversbestaan zijn eigen familieachtergrond. Een wereld van militairen, diepgewortelde stambomen en hypocriete mores die meer dan anderhalve eeuw omspant.

Timo Briuijns Bloed is dikker dan water RecensieBloed is dikker dan water

• Schrijver: Timo Bruijns (Nederland)
  • Soort boek: sociale roman, debuutroman
  • Uitgever: Lebowski
  • Verschenen: 9 februari 2018
  • Omvang: 208 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Recensie boek: Tommy, een puber van zeventien jaar, besluit dat hij na het behalen van zijn examen naar Engeland wil reizen. Aan de vooravond van zijn vertrek organiseert zijn moeder een barbecue waarbij familie, vrienden en buren worden uitgenodigd. Tijdens de barbecue wordt rijkelijk drank geschonken wat de norm is de omgeving van Tommy die bestaat uit alcoholisten, criminelen en vrijbuiters. Tommy is opgevoed door zijn moeder…lees verder >
  • Waardering★★★★★ (zeer goed) Theo Jordaan

Hans Dekkers Over de Taag RecensieOver de Taag

• Schrijver: Hans Dekkers (Nederland)
  • Uitgever: Wereldbibliotheek
  • Verschijnt: 23 januari 2018
  • Omvang: 192 pagina’s
  • Prijs; € 19,99
  • inhoud boek: De gedesillusioneerde psychiater Ernest Bas probeert in het reine te komen met de dood van zijn vrouw Clarissa, van wie hij de psychische desintegratie niet had zien aankomen. Hij geeft zijn baan op en verhuist naar Lissabon, waar  de halfzus van zijn vrouw woont. Hij hoopt dat deze Isaura hem kan helpen Clarissa’s overlijden te verwerken, omdat zij het dichtst bij haar stond. Wanneer door haar toedoen een traumatische gebeurtenis uit zijn jeugd wordt opgerakeld, moet Ernest onder ogen zien dat het beeld dat hij van anderen en van zichzelf heeft, niet strookt met de werkelijkheid. Geleidelijk overwoekert het verleden het heden en ziet Ernest zich gedwongen zijn eigen geschiedenis te herschrijven. Over de Taag is een tragisch, maar ook humoristisch verslag van de worsteling van Ernest met het uiteenvallen van zijn zorgvuldig opgebouwde zelfbeeld.

Louise Fresco De idealisten RecensieDe idealisten

• Schrijfster: Louise Fresco (Nederland)
  • Soort boek: sociale roman
  • Uitgever: Prometheus
  • Verschenen: 16 januari 2018
  • Omvang: 352 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: De idealisten vertelt het verhaal van dokter Benjamin Marcus en zijn jonge, gehandicapte patiënt Ndidi op een afgelegen missiepost, tegen de achtergrond van een overweldigende natuur, een mythische rivier en dreigende droogte. Dr. Marcus, zelf kind van joodse vluchtelingen, ooit uit idealisme naar Afrika vertrokken, is in de loop der jaren steeds meer gaan twijfelen over het nut van zijn wetenschappelijke aanpak. Ndidi, gevangen tussen bijgeloof en nieuwsgierigheid, zint op een manier om te ontsnappen aan zijn lot…lees verder >

Johan Fretz Onder de paramariboom RecensieOnder de paramariboom

• Schrijver: Johan Fretz (Nederland)
  • Soort boek: autobiografische roman, Suriname roman
  • Uitgever: Lebowski
  • Verschenen: januari 2018
  • Omvang: 272 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Recensie boek:Als jongen opgroeiend in Dordrecht kreeg Johan Fretz van zijn moeder het verhaal te horen dat zij, net als Ruud Gullit, ver weg aan de andere kant van de zee, aan de paramariboom groeide. Een verhaal dat Johan in zijn kindertijd soms vertelde als er naar zijn afkomst werd gevraagd. Zelf beschouwde Johan zich altijd als Nederlander en stond hij nauwelijks stil bij zijn Surinaamse afkomst. Pas als hij de gedichten leest van zijn Surinaamse grootvader en hij wordt uitgenodigd voor een bezoek aan Paramaribo tijdens verkiezingstijd, wordt zijn interesse gewekt…lees verder >

Aly Freije De vloeivelden in RecensieDe vloeivelden in

• Schrijfster: Aly Freije (Nederland)
  • Uitgever: In de Knipscheer
  • Verschenen: 25 januari 2018
  • Omvang: 120 pagina’s
  • Prijs: € 16,50
  • Recensie boek: Anna is een boerendochter die opgroeit in het uiterste noordoosten van Groningen tegen de Duitse grens. Het was een jeugd die haar leven ingrijpend heeft getekend en ervoor heeft gezorgd dat ze net de twintig gepasseerd, het ouderlijk huis heeft verlaten. Enige tientallen jaren later bezoekt ze haar geboortegrond. Herinneringen worden opgeroepen van een meisje dat als buitenstaande opgroeide…lees verder >
  • Waardering★★★ (uitstekend) Theo Jordaan

Esther Gerritsen De trooster RecensieDe trooster

• Schrijfster: Esther Gerritsen (Nederland)
  • Soort boek: roman
  • Uitgever: De Geus
  • Verschenen: 6 maart 2018
  • Prijs: € 20,99
  • Inhoud boek: Geheel tegen de regels van het klooster in wordt een nieuwe gast opgevangen door Jacob, de conciërge. Aanvankelijk stelt Jacob, zich bewust van de hiërarchie binnen de orde, zich terughoudend op. Maar gaandeweg groeit er een verstandhouding tussen de gelovige conciërge en de gast die een misdaad op zijn geweten heeft. Jacob verliest zich in de aandacht die hij krijgt en is bereid ver te gaan om de vriendschap te behouden...lees verder >

Anne-Fleur van der Heiden Klaproos RecensieKlaproos

• Schrijfster: Anne-Fleur van der Heiden  (Nederland)
  • Uitgever: Nieuw Amsterdam
  • Verschenen: 10 januari 2018
  • Omvang: 144 pagina’s
  • Inhoud boek: Op haar zesentwintigste verjaardag besluit Noor na een lange periode van stilzwijgen weer contact op te nemen met haar moeder en haar stiefvader Las. Las is terminaal ziek, en Noor kan de confrontatie met hen en met haar jeugd niet meer uit de weg gaan. Anne-Fleur van der Heiden schetst op trefzekere wijze een wereld waarin drugs en onvoorspelbaarheid de dienst uitmaken. Klaproos is een eerbetoon aan ouders aan de rand van de samenleving, en een genadeloze coming of age roman.

Klaas ten Holt Hotel Alfabet RecensieHotel Alfabet

• Schrijver: Klaas ten Holt (Nederland)
  • Uitgever: Podium
  • Verschijnt: januari 2018
  • Omvang: 336 pagina’s
  • Prijs: € 19,99 / € 9,99
  • Inhoud boek: De Transsylvanische Alpen, vlak voor Kerst. Adriaan Hoorndrager, componist zonder enige hinder van ambitie, ontvlucht zijn ex en strandt wegens hevige sneeuwval bij Hotel Alfabet. Daar ontmoet hij de ene na de andere excentrieke hotelgast, die allemaal iets van hem blijken te willen. Professor Quast herkent in Adriaan de übermensch, de  weduwe Kloos-de Ranitz wil dat hij een opera voor haar  componeert en de hoteleigenaar vraagt hem mee op  berenjacht.
    Door hun tomeloos hoge verwachtingen wordt Adriaan pijnlijk geconfronteerd met zijn onvermogen om grip op het leven te krijgen. Het is tijd om de balans op te maken. Met illustere inspiratiebronnen als De toverberg en de opera Le Grand Macabre heeft Klaas ten Holt Hotel Alfabet tot een epos gemaakt dat zijn gelijke in de Nederlandse literatuur niet kent.

Tessa IJzerrmans Het houten bestek RecensieHet houten bestek

• Schrijfster: Tessa IJzermans (Nederland)
  • Soort boek: psychologische roman, oorlogsroman
  • Uitgever: De Geus
  • Verschenen: 17 april 2018
  • Prijs: € 18,99
  • Inhoud boek: Over de oorlogservaringen van Mathildes vader, Mart, wordt thuis niet gesproken. “Zijn verhaal is heel gewoon. Ik heb ook geleden, maar nu kijken we vooruit’, antwoordt moeder als haar dochter ernaar vraagt. Als 22 jaar na de oorlog een gebeurtenis de vader opsluit in zwijgen, dwingt zijn vrouw hem een verzetsuitkering aan te vragen. Mart wordt getoetst door psychiater Brakmeijer, aan wie hij voor de eerste keer vertelt over zijn gruwelijke tijd als dwangarbeider in Duitsland en over zijn vlucht terug. Omdat Mathilde het zwijgen van haar vader wil doorbreken leest zij op hetzelfde moment in het geheim zijn oorlogsdagboek. Geleidelijk wordt de indringende geschiedenis onthuld van een overlever die de oorlog zag als leerschool.  Dat Mathilde het verhaal van haar vader eindelijk kent, sterkt haar in het zetten van stappen op weg naar haar eigen vrijheid.

Bertram Koeleman Het winkelhart RecensieHet winkelhart

• Schrijver: Bertram Koeleman (Nederland)
  • Verschenen: april 2018
  • Uitgave: Paperback
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Tijdens een vakantie op het Franse platteland zijn twee studiegenoten getuige van een incident dat hen beiden op een fundamentele manier vormt. De verbeelding van Nick Tuin raakt ontketend. In de jaren die volgen werkt hij obsessief aan een literair oeuvre dat hem grote faam bezorgt. Bij zijn vriend Dom gebeurt het omgekeerde. Al sinds zijn jeugd wil hij schrijver worden, maar het incident werpt permanente blokkades in hem op. Wanneer Nick een nieuwe roman uitbrengt met precies deze gebeurtenis als uitgangspunt voelt Dom woede en onmacht. Wat geeft Nick het recht om zo’n gevoelig aspect van hun gedeelde verleden openbaar te maken? In de weken na publicatie gaat Doms leven steeds meer parallellen vertonen met Nicks boek. Is zijn leven nog wel het zijne? Waar eindigt het boek en begint zijn werkelijkheid? En is Dom in staat de schakelaar in zijn eigen hoofd om te zetten?

Joke van Leeuwen Hier RecensieHier

• Schrijfster: Joke van Leeuwen (Nederland)
  • Soort boek: sociale roman
  • Uitgever: Querido
  • Verschenen 1 mei 2018
  • Prijs: € 18,99
  • Inhoud boek: Hier is het dorp aan de grens waar Stamvader woont met vrouw en zoon. Van generatie op generatie zijn het landschap en het dorpsleven onveranderlijk, de mensen die er wonen vieren jaarlijks hun feesten. Stamvader is de grensbewaker, hij voert alles precies volgens de regels uit. Vreemdelingen zijn niet welkom, smokkelen is verboden, wantrouwen is zijn werk. Als hij eenmaal oud en ziek is, volgt zijn zoon Bardo hem op. Terwijl zijn vrouw Mara voor de oude mopperende man zorgt, zoals het hoort, al is het niet haar levensvervulling, en Kleine, hun dochtertje, onbevooroordeeld tussen iedereen door vlindert, worstelt Bardo met zijn nieuwe taak als grensbewaker. Zal hij als het erop aankomt de juiste keuze kunnen maken tussen plichtsgetrouwheid en vriendschap?

Peter Lenssen Pleisterplaats Belleville RecensiePleisterplaats Belleville

• Schrijver: Peter Lenssen (Nederland)
  • Soort boek: politieke roman, sociale roman
  • Uitgever: In de Knipscheer
  • Verschenen: maart 2018
  • Omvang: 352 pagina’s
  • Prijs: € 19,50
  • Inhoud boek: De roman Pleisterplaats Belleville verschijnt drie jaar na de aanslag op Charlie Hebdo. Peter Lenssen stond een hommage voor ogen aan Charlie Hebdo, een monument voor de vrijheid van meningsuiting, gedreven door ‘Je suis Charlie’, de schreeuw om solidariteit die opklonk meteen na het bloedbad in Parijs. Want zijn we niet allemaal verknocht aan onze vrijheid? Het pakte anders uit. Pleisterplaats Belleville is het testimonium geworden van een mensenrechtenactivist die voelt dat de grond onder zijn voeten wegzakt en dat mensenrechten en de vrijheid van het woord steeds meer onder druk komen te staan. Pleisterplaats Belleville symboliseert het einde van een tijdperk…lees verder >

Thomas Lieske De vrolijke verrijzenis van Arago RecensieDe vrolijke verrijzenis van Arago

• Schrijver: Thomas Lieske (Nederland)
  • Uitgever: Querido
  • Verschenen: 20 februari 2018
  • Omvang: 272 pagina’s
  • Prijs: € 20,00
  • Inhoud boek: Als Lise, een vijftienjarig opstandig meisje, bij haar ouders achter in de auto zit, rijdend door de Italiaanse Dolomieten, duikt er plots een jonge vos voor de wielen op en verongelukken ze. Het meisje raakt in coma. Of is het toch waar dat ze gewoon opstaat? De jonge vos volgt haar en langzaam maar zeker groeit er een onvoorwaardelijke diepe vriendschap tussen hen. Haar geluk is compleet als ze een thuis vinden bij Paul Ehrenfest, de Leidse fysicus bij wie rond 1925 Albert Einstein en de aantrekkelijke Niels Bohr logeren. De vrolijke verrijzenis van Arago is een verhaal over ontluikende hartstocht en intens geluk. We worden ademloos meegesleept in de liefde van Lise voor haar vos Arago en haar angst dat hem iets overkomt.

Michiel Lieuwma Gezichten van glas RecensieGezichten van glas

• Schrijver: Michiel Lieuwma (Nederland)
  • Uitgever: De Arbeiderspers
  • Verschenen: 4 april 2018
  • Omvang: 368 pagina’s
  • Prijs: € 21,99
  • Inhoud boek: Een idealiste, een cabaretier en een kunstenaar wonen noodgedwongen tijdelijk in hetzelfde huis. Ze staan op een kruispunt in hun leven. Debora is gedesillusioneerd uit Afrika teruggekeerd en zoekt een nieuw doel, Gilbert worstelt krampachtig met zijn oudejaarsshow en Jonathan heeft de hiërarchische kunstmarkt de rug toegekeerd om op zolder te verdwijnen in zijn eigen werk. Alle drie zoeken ze naar nieuwe manieren om een betekenisvolle bijdrage aan de wereld te kunnen leveren. Maar is het huis wel groot genoeg om onderdak te bieden aan hun verschillende en soms strijdige strategieën?

Bert Natter Ze zullen denken dat we engelen zijn RecensieZe zullen denken dat we engelen zijn

• Schrijver: Bert Natter (Nederland)
  • Uitgever: Thomas Rap
  • Verschenen: 18 januari 2017
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: De laatste mooie dag van het jaar. Op een terras aan een plein midden in de stad zitten een man en een vrouw die elkaar net hebben leren kennen. Met hoge snelheid rijdt een geldwagen in op het winkelende publiek en ramt de gevel van een café even verderop. Een enorme explosie volgt. Als midden op het plein een politiebusje stopt, lijkt het voorbij, maar dan barst de hel pas echt los. Onder een tafeltje wachten de man en de vrouw in elkaars armen op de dood, die niet komt. In deze overdonderende roman zit Bert Natter de actualiteit op de hielen en weet hij een beeld van onze tijd te geven dat tegelijk onrustbarend en geestig is.
  • Recensie en waardering: Nog niet gelezen door de redactie

Martijn Neggers Spoetnik RecensieSpoetnik

• Schrijver: Martijn Neggers (Nederland)
  • Uitgever: Nijgh & Van Ditmar
  • Verschenen: 16 januari 2018
  • Omvang: 272 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: Op zijn tweeëndertigste verhuist Joris van de Werff, een Amsterdamse docent maatschappijleer voor werk en wonen naar de Spoetnikstraat in het Brabantse Helmond-Noord. Daar stuit hij op weerzin en argwaan, want als Helmonders ergens een nóg grotere hekel aan hebben dan aan Eindhovenaren, dan is het wel aan Amsterdammers. Als hij ook nog eens in zijn derde week in zijn eentje de straatprijs van de Postcode Loterij wint gaat het van kwaad tot erger…lees verder >

Eva Posthuma de Boer En het wonder dat ben jij RecensieEn het wonder dat ben jij

• Schrijfster: Eva Posthuma de Boer (Nederland)
  • Soort boek: biografische roman, psychologische roman
  • Uitgever: ambo | anthos
  • Verschenen: 12 april 2018
  • Prijs: € 20,00
  • Inhoud boek: En het wonder ben jij van Eva Posthuma de Boer, auteur van o.a. ‘Eindeloze dagen’, ‘Lichthart’ en ‘De Comedy Club’, is een doorwrochte en melancholieke roman over een onmogelijke liefde, geïnspireerd door de jong overleden kunstschilder Aad Donker, die begin jaren negentig bekend werd als lid van schilderscollectief After Nature. Na het uiteenvallen van de groep trok hij in bij zijn grote liefde in New York. Op eenendertigjarige leeftijd maakte Aad Donker een einde aan zijn leven. Aan de hand van zijn dagboeken en correspondentie doorgrondde Eva Posthuma de Boer de tragiek van Aad Donkers korte leven, en vertaalde die naar deze aangrijpende roman ‘En het wonder ben jij’. ‘En het wonder ben jij’ van Eva Posthuma de Boer is een scherp, rauw verslag van een onmogelijke liefde voor een kunstenaar, met als setting het Amsterdam en New York van de jaren negentig.
  • …Meer informatie en Bestellen >

Marieke Lucas Rijneveld De avond is ongemak RecensieDe avond is ongemak

• Schrijfster: Marieke Lucas Rijneveld (Nederland)
  • Verschenen: 1 februari 2018
  • Omvang: 272 pagina’s
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: De avond is ongemak van Marieke Lucas Rijneveld is het schrijnende verhaal van een gereformeerd boerengezin dat wordt getroffen door de dood van een kind. Door de ogen van Jas, die zich ophoudt in het niemandsland tussen kindertijd en volwassenheid, zien we hoe de familieleden elk op hun eigen manier omgaan met het verlies. Vader en moeder zijn volledig verlamd door verdriet en zien niet hoe Jas en haar zusje Hanna en haar broer Obbe ondertussen langzaam ontsporen…lees verder >

Aafke Romeijn Concept M RecensieConcept M

• Schrijfster: Aafke Romeijn (Nederland)
  • Soort boek: dystopische roman, sociale roman
  • Uitgever: De Arbeiderspers
  • Verschenen: 10 april 2018
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud boek: In het jaar 2020, in een Nederland dat sterk lijkt op het onze, leeft Hava, een vijfentwintigjarige vrouw. Haar haren zijn grijs, haar huid is doorschijnend, haar ogen zijn diepzwart. Ze lijdt aan de mysterieuze ziekte kleurloosheid die de maatschappij steeds verder ontwricht: medicatie is onbetaalbaar voor particulieren en de overheid kan de kosten nauwelijks nog dragen. Hava raakt bevriend met een groep radicalen die voorspellen dat kleurlozen binnen een paar jaar in de meerderheid zijn – het einde van de Westerse wereld. Ze begint te twijfelen aan haar eigen bestaansrecht en besluit dat het tijd is voor actie.

Bas Steman Morgan Een liefde RecensieMorgan. Een liefde

• Schrijver: Bas Steman (Nederland)
  • Soort boek: autobiografische roman
  • Uitgever: Nieuw Amsterdam
  • Verschenen: 30 januari 2018
  • Prijs: € 19,99
  • Inhoud roman: Een soldaat in Wales begin jaren veertig. Een schrijver in Nederland ver na de oorlog. Op onverklaarbare wijze blijken hun levens met elkaar verwikkeld te zijn. Tijdens een parachutesprong krijgt de schrijver een paniekaanval. Zijn vriendin spoort hem aan de oorzaak van zijn angst te onderzoeken: waarom krijgt hij soms beelden door, herinneringen die niet van hem kunnen zijn? De zoektocht voert hem naar Wales…lees verder >

Herien Wensink Kleihuid RecensieKleihuid

• Schrijfster: Herien Wensink (Nederland)
  • Soort boek: oorlogsroman, psychologische roman debuutroman
  • Uitgever: De Arbeiderspers
  • Verschenen: 11 januari 2018
  • Omvang; 288 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: 19,99
  • Waardering★★★★★ (zeer goed) Theo Jordaan
  • Recensie boek: De beschrijving van de gruwelijkheden die de soldaten moesten doorstaan in de loopgraven van Vlaanderen, tijdens Eerste Wereldoorlog vormen het begin van het romandebuut van de Nederlandse schrijfster en theatercriticus Herien Wensink. De afschuwelijke leefomstandigheden, de gewelddadige moordpartijen en de waanzin van de oorlog worden overtuigend over het voetlicht gebracht…lees verder >