Eifel Reisgidsen en Boeken

Eifel reisgidsen boeken romans en thrillers leestips en recensies. Wat zijn de beste Eifel reisgidsen? Welke romans, thrillers en andere boeken zijn het lezen waard?

Eifel reisgidsen boeken romans en thrillers leestips en recensies

Nieuwe Eifel reisgidsen boeken romans en thrillers

Op deze pagina is een overzicht met leestips en recensies te vinden van reisgidsen, romans, thrillers en andere boeken die over de Eifel gaan of zich in het gebied afspelen. De indeling is op datum van verschijnen.

Lesereise Eifel

• Schrijfster: Susanne Jaspers (Duitsland)
  • Susanne Jaspers Lesereise Eifel Recensie reisverhalenSoort boek: reisverhalen
  • Taal: Duits
  • Uitgever: Picus Verlag Lesereise
  • Verschijnt: 23 juni 2021
  • Omvang: 132 pagina’s
  • Uitgave: gebonden boek / ebook
  • Inhoud boek: Die Eifel ist berühmt für ihre vielen Fachwerkhäuser und ihre wilden Wälder. Weniger bekannt hingegen dürften der Eifel-Amazonas und der Eifel-Tiger sein. Neben diesen exotischen Orten und Einwohnern begibt Susanne Jaspers sich auf die Suche nach maskierten Kriminellen und den zahlreichen literarischen Ermittlern in und um Deutschlands Krimihauptstadt…lees verder >

Eifel-Moezel

Reisgids naar het mooiste van de regio’s rond Aken, Trier en Koblenz

• Erik van de Perre Eifel-Moezel Reisgids RecensieSchrijver: Erik van de Perre
  • Soort boek: reisgids
  • Uitgever: Lannoo
  • Verschijnt: 18 mei 2021
  • Omvang: 478 pagina’s
  • Uitgave: paperback
  • Boek bestellen bij: Bol / Boekhandel
  • Inhoud reisgids: De Eifel staat voor meren en vulkanen, voor klaterende riviertjes en donkere bossen, waarin romantische vakwerkdorpjes verscholen liggen. De Moezel heeft dan weer prachtige steile wijnbergen, waarboven stoere burchten tronen. Maar deze twee regio’s hebben veel meer in hun mars! Kenner Erik Van de Perre neemt je mee naar de beverburchten in de Rurvallei, op klautertocht over de Moselsteig, op geo-expeditie naar de Teufelsschlucht en op ontdekking naar het schilderachtige Moezeldorp Beilstein…lees verder >

Knecht, alleen

Privé-domein 309

• Gerbrand Bakker Knecht alleen RecensieSchrijver: Gebrand Bakker (Nederland)
  • Soort boek: autobiografische verhalen
  • Uitgever: De Arbeiderspers, Privé-domein
  • Verschijnt: 26 mei 2020
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Inhoud boek: In Knecht, alleen pakt Gerbrand Bakker de draad op van zijn bestaan (dat zich veelal afspeelt in de Eifel) waar hij die ruim een jaar eerder in Jasper en zijn knecht had losgelaten. De hond is dood, hoe lastig die ook was, het leven zonder Jasper is leeg. Hij is weer alleen en raakt ook nog eens verzeild in een diepe depressie terwijl hij een roadtrip maakt naar Griekenland, door beangstigende landen als Albanië en Bosnië-Herzegovina…lees verder >

Eifel en Moezel

Het beste van Duitsland

• Elio Pelzers Eifel en Moezel ReisgidsSchrijver: Elio Pelzers
  • Soort boek: reisgids
  • Uitgever: Passepartout Reizen
  • Jaar: 2019
  • Omvang: 160 pagina’s
  • Uitgave: paperback
  • Reisgids bestellen bij: Bol / Boekhandel
  • Inhoud reisgids: Zo dichtbij huis en toch zo buitenland. Nederlanders en Vlamingen zijn dol op de Eifel en het Moezeldal. De bergen, gevarieerde landschappen, talrijke kastelen en kloosters, vele lieflijke dorpen en stadjes van de Eifel trekken bezoekers in alle jaargetijden. De welgevormde Moezel kronkelt tussen de steile hellingen met wijngaarden en langs historische dorpen en steden als Trier, de oudste stad van Duitsland…lees verder >

Meer reisgidsen romans en andere boeken over de Eifel

Winterbienen

• Schrijver: Norbert Scheuer (Nederland)
  • Norbert Scheuer Winterbienen RecensieSoort boek: Duitse roman, oorlogsroman
  • Taal: Duits
  • Uitgever: C.H. Beck
  • Verschenen: 18 juli 2019
  • Omvang: 319 pagina’s
  • Uitgave: Gebonden Boek / Ebook
  • Nominatie Deutscher Buchpreis 2019 (shortlist)
  • Inhoud roman: Januar 1944: Egidius Arimond, ein frühzeitig aus dem Schuldienst entlassener Latein- und Geschichtslehrer, schwebt wegen seiner Frauengeschichten, seiner Epilepsie, aber vor allem wegen seiner waghalsigen Versuche, Juden in präparierten Bienenstöcken ins besetzte Belgien zu retten, in höchster Gefahr. Gleichzeitig kreisen über der Eifel britische und amerikanische Bomber…lees verder >

Bijpassende Reisgidsen en Boeken