Erin Hunter – Bravelands 4 De schaduwen

Erin Hunter Bravelands 4 De schaduwen recensie en informatie over de inhoud van dit nieuwe deel in de reeks uitstekende dierenromans. Op 28 oktober 2019 verscheen bij Uitgeverij Fantoom dit nieuwe boek van Erin Hunter.

Erin Hunter Bravelands 4 De schaduwen Recensie

Bravelands is wat mij betreft één van de beste en meest innemende boekenseries van het moment! De Schaduwen is al weer het vierde deel en is echt waanzinnig spannend, ontroerend en goed. Erin Hunter weet als geen ander de dieren tot leven te wekken, een stem te geven en er voor te zorgen dat je ze onmiddellijk in je hart sluit, of met de rillingen van afschuw naar ze kijkt.

Onheilspellende, gevaarlijke tijden op Bravelands

Na de dood van de Valse Vader Stinger, heeft Bravelands geen Opperouder meer en is het bepaald niet rustiger en veiliger op de Savanne. De Regel, dood enkel om te overleven, wordt steeds vaker gebroken. Sterke dieren worden dood gevonden, onheilspellend, met een gat in hun borstkas, zonder dat er ook maar iets van gegeten is. Spanningen vieren hoogtij. Olifant Sky, baviaan Doorn en de jonge leeuw Fier moeten ieder op hun manier het juiste doen voor Bravelands. Ook als dat niet makkelijk is. Het is zeker niet ongevaarlijk.

Erin Hunter Bravelands 4 De schaduwen Recensie001Boek-Bestellen

Wat is Bravelands – De Schaduwen goed! Misschien wel het beste deel tot nu toe. Nergens zakt het verhaal in, al vanaf de eerste bladzijde staat het als een huis. Zelf ben ik niet zo van verhalen waarin dieren de hoofdrol spelen. Maar Erin Hunter doet het zo waanzinnig knap. Ze wekt ze tot leven als intelligente, hartverwarmende, eigenzinnige of angstaanjagende personages, en weet tegelijkertijd de wetten van de natuur mee te nemen. Daardoor creëert ze een geloofwaardige wereld. Ze sleurt je mee de zinderende Savanne op, en laat je niet meer los. De drie verhaallijnen (van Sky, Doorn en Fier) worden knap in elkaar gevlochten. Het zinderende plot laat je niet meer los, je leest alsof het gevaar jóu op de hielen zit.

Erin Hunter sleurt je de Savanne op en laat je niet meer los

Soms is niet onder woorden te brengen wat een boek zo goed maakt. En dat is dan gelijk de magie er van! Ik ga het dus ook niet meer verder proberen. Bravelands – De Schaduwen is gewoon steengoed. Iedereen zou het moeten lezen, het boek is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Bravelands 4 De schaduwen

• Schrijvers: Erin Hunter
  • Soort boek: dierenroman, jeugdroman