Erin Hunter Bravelands Recensie De Outsider

Erin Hunter Bravelands Recensie De Outsider Waardering en Informatie. In mei 2018 is het eerste de verschenen van de reeks nieuwe boeken van Erin hunter Bravelands De Outsider. Op deze pagina kun je de Erin Hunter Bravelands Recensie De Outsider waardering en informatie over de dierenroman lezen.

Bravelands start met De Outsider als eerste deel. Een serie die zich afspeelt op de Afrikaanse savanne, met leeuwen, bavianen en olifanten in de hoofdrol. Erin Hunter is niet één schrijver, maar een collectief van vijf schrijvers en één redactrice. Samen hebben zij al de succesvolle serie Warriorcats op hun naam staan. Bravelands lijkt over de juiste ingrediënten te beschikken om een nieuw succes te creëren.

Enkel doden om te overleven. Maar wat als die regel overtreden wordt?

Op de savanne heerst één belangrijke regel: je dood alleen om te overleven. Als sommige dieren zich daar niet meer aan houden, worden relatieve veiligheid voor een ieder bedreigt. Een jonge welp raakt verwijdert van zijn groep. Terugkeren is onmogelijk. In zijn eentje zou hij nooit kunnen overleven. Hij krijgt bijzondere vrienden die hem helpen te overleven. Het brengt hem zelfs bij de Oppermoeder. Een oude, wijze vrouwtjesolilfant die andere dieren met raad bij staat. Ze leest de botten van de overleden dieren, en probeert het recht te laten zegevieren voor zover dat kan. Normaal gesproken komen leeuwen niet bij de Oppermoeder, ze voelen zich daar te machtig voor. De komst van de jonge welp is dus vreemd en anders. En zo staan er wel meer veranderingen op stapel voor Bravelands.

Een broeierig, spannend verhaal over moed en macht

De serie Warriorcats is volledig aan mij voorbij gegaan. Voor het eerst las ik dus een boek van schrijverscollectief Erin Hunter. Doorgaans ben ik niet zo’n fan van boeken waarbij dieren de hoofdrol spelen en er geen mensen aan te pas komen. Maar bij Bravelands was mijn weerstand al gauw verdwenen. De Outsider leest als een trein. Een boek over leven, overleven, moed, vriendschap, macht en trouw. Trouw aan de wetten van de natuur, trouw aan je vrienden, maar ook trouw aan jezelf. Mooi hoe Erin Hunter op verschillende manieren met dit thema speelt. Het heeft een vleugje mystiek in zich, waar ik persoonlijk erg van houd. Naarmate het boek vordert, wordt het steeds spannender. Er broeit iets op Bravelands, en dat wordt steeds duidelijker. Bravelands De Outsider boek dat ik echt met plezier gelezen heb. Het mystieke, het spannende, de onmacht die de hoofdrolspeler regelmatig ervaart.. Het wordt door Erin Hunter bijna tastbaar gemaakt. Hopelijk wachten ze niet te lang met het volgende deel!  Erin Hunter – Bravelands De Outsider is gewaardeerd met ★★★ (uitstekend).

Erin Hunter – Bravelands De Outsider

• Titel: Bravelands De Outsider
  • Schrijver: Erin Hunter