Gal Beckerman – De stilte voor de storm

Gal Beckerman De stilte voor de storm recensie en informatie over de inhoud van dit boek over de oorsprong van radicale ideeën. Op 14 april 2022 verschijnt bij uitgeverij Spectrum de Nederlandse vertaling van The Quiet Before van de Amerikaanse journalist en schrijver Gal Bekerman.

Gal Beckerman De stilte voor de storm recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van De stilte voor de storm, Over de oorsprong van radicale ideeën. Het boek is geschreven door Gal Beckerma Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud dit boek van de Amerikaanse journalist en schrijver Gal Beckerman.

Gal Beckerman De stilte voor de storm Recensie

De stilte voor de storm

Over de oorsprong van radicale ideeën

• Schrijver: Gal Beckerman (Verenigde Staten)
  • Soort boek: journalistiek boek
  • Origineel: The Quiet Before (2022)
  • Nederlandse vertaling: Margreet de Boer, Martine Both, Conny Sykora
  • Uitgever: Spectrum
  • Verschijnt: 14 april 2022
  • Omvang: 400 pagina’s
  • Prijs: € 27,50 – € 32,50
  • Uitgave: gebonden boek / ebook

Recensie en waardering van het boek

• “Vakkundig beargumenteerd en levendig opgeschreven.” (Simon Schama, The New York Times)
  • “Filmisch, breed uitgemeten en ambitieus. […] Beckerman neemt ons mee op een magische, historische reis.” (The New Yorker)

Flaptekst van het boek van Gal Beckerman

Wanneer we het hebben over revoluties, denken we algauw aan chaotische protesten waarbij demonstranten met veel lawaai de straat op gaan om te strijden voor hun overtuigingen. Toch worden de ideeën die aan deze revoluties ten grondslag liggen al van oudsher in stilte achter gesloten deuren gevormd. Van dekolonisatie tot feminisme – de meest wereldveranderende bewegingen werden door een kleine voorhoede in gang gezet en daarna pas op grote schaal verspreid.

Maar met de opkomst van Facebook en Twitter heeft de hele wereld plotseling toegang tot deze voorheen zo gesloten netwerken. Grote bewegingen als de Arabische Lente, Occupy Wall Street en Black Lives Matter werden al beïnvloed door de sociale media. In De stilte voor de storm werpt Gal Beckerman zijn licht op de kansen en gebreken van dit nieuwe digitale ecosysteem. Hij neemt ons mee langs de totstandkoming en uitvoering van radicale ideeën, van de heimelijke inspanningen van zeventiende-eeuwse wetenschappers tot het georganiseerde sociale media-activisme van vandaag de dag. Grote politieke en maatschappelijke veranderingen, zo toont Beckerman aan, vallen of staan met de inspanningen van de vooruitstrevende denkers die achter de schermen het heft in eigen hand nemen.

Gal Beckerman is schrijver en journalist bij onder andere The New York Times en The Wall Street Journal. Hij is gepromoveerd in Mediastudies aan Columbia University. Zijn prijswinnende boek When They Come for Us, We’ll Be Gone werd uitgeroepen tot beste boek van het jaar door The New Yorker en The Washington Post.