Hans den Hartog Jager Vrijheid Recensie

Hans den Hartog Jager Vrijheid recensie boekbespreking waardering en informatie over de inhoud van het boek over de vijftig Nederlandse kernkunstwerken vanaf 1968. Op 15 januari 2019 is bij Uitgeverij Athenaeum het nieuwe boek van Hans den Hartog Jager Vrijheid verschenen.

Hans den Hartog Jager Vrijheid Recensie

Hans den Hartog Jager Vrijheid Recensie

Zodra het boek gelezen is door de redactie kun je op deze pagina de Hans den Hartog Jager Vrijheid recensie boekbespreking waardering en informatie over het boek lezen. Ook besteden we aandacht aan boekbesprekingen van anderen. Daarnaast zijn hier gegevens over de uitgave en bestelmogelijkheden te vinden. Bovendien is op deze pagina informatie over de inhoud van het nieuwe boek van Hans den Hartog Jager Vrijheid te lezen.

Hans den Hartog Jager – Vrijheid

De vijftig Nederlandse kernkunstwerken vanaf 1968

• Titel: Vrijheid
  • Schrijver: Hans den Hartog Jager (Nederland)
  • Soort boek: kunstboek
  • Uitgever: Athenaeum
  • Verschenen: 15 januari 2019
  • Waardering:

Inhoud Hans den Hartog Jager Vrijheid

Vrijheid brengt de belangrijkste kunstwerken bij elkaar die de afgelopen vijftig jaar in Nederland zijn gemaakt. Natuurlijk is zo’n keuze subjectief, maar daar gaat het ook om: juist in deze tijden waarin de geschiedenis voortdurend wordt herschreven, blaast Den Hartog Jager de discussie over artistieke ijkpunten nieuw leven in. Welke kunstenaars zijn belangrijk in de kunstgeschiedenis? Kunnen tradities worden bijgesteld?

Door research te doen, en op basis van bijna vijfentwintig jaar ervaring als criticus en tentoonstellingsmaker, komt Den Hartog Jager tot een keuze die voor het grootste deel zeer verantwoord is, soms ongegeneerd persoonlijk, maar die in ieder geval laat zien dat er wel degelijk dingen veranderen in de manier waarop we kijken naar kunst én naar de wereld. Vrijheid is daarmee een grote viering van de kracht van kunst: een boek dat de lezer niet alleen stimuleert om na te denken over de kunstgeschiedenis maar vooral om te genieten van alle prachtige, inspirerende en prikkelende kunstwerken die de afgelopen decennia in Nederland zijn gemaakt. Een nieuwe kunstgeschiedenis, voor een nieuwe tijd.