Hans Münstermann – Ik zoek mijn man

Hans Münstermann Ik zoek mijn man recensie en informatie nieuwe Nederlandse roman. Op 20 mei 2021 verschijnt bij Uitgeverij De Kring de nieuwe roman van de Nederlandse schrijver Hans Münstermann.

Hans Münstermann Ik zoek mijn man recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden de roman Ik zoek mijn man. Het boek is geschreven door Hans Münstermann. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de nieuwe roman van de Nederlandse schrijver Hans Münstermann.

Hans Münstermann Ik zoek mijn man Recensie

Ik zoek mijn man

• Schrijver: Hans Münstermann (Nederland)
  • Soort boek: Nederlandse roman
  • Uitgever: Uitgeverij De Kring
  • Verschijnt: 27 mei 2021
  • Omvang: 192 pagina’s

Recensie en waardering van de roman

• “Anita reist met haar schoonouders per auto naar Polen. Echter ergens in Twente, nog in Nederland dus, komen ze terecht in een file. Het verkeer rijdt niet meer en komt urenlang in de zomerhitte tot stilstand. Erwin de man van Anita had ook mee moeten reizen maar is er niet bij. Waarom hij er niet is, wordt langzaamaan duidelijk terwijl de temperatuur in de auto het kookpunt benadert en de gemoederen oververhit raken. Langzamerhand wordt wel duidelijk dat er indringende gebeurtenissen hebben plaatsgehad die nog moeten landen. In zijn nieuwe roman snijdt Hans Münstermann op originele, indringende, soms hallucinerende wijze actuele thema’s aan. Een nieuw pareltje in het toch al rijke oeuvre van de schrijver.” (Allesoverboekenenschrijvers.nl∗∗∗∗ (uitstekend)

Flaptekst van de nieuwe roman van Hans Münstermann

Indringende roman over de liefde en de gevoelens van een sterke vrouw in een vervreemdende wereld.

Vanaf het begin had zij geweten dat ze op haar tellen moest passen. Ze had gemerkt dat hij zichzelf soms niet in de hand had. Hij leek dan te vechten tegen een ongewenste impuls om iets te zeggen of te doen. Ze vond dat wel grappig, maar ze was niet naïef. Ze wist dat ze misleid kon worden door zijn knappe gezicht en besefte dat elke liefde een kiem van bijziendheid en zelfs een kans op totale blindheid met zich meebrengt. Maar de liefde die Erwin in haar wekte tintelde door alles heen.

De auto waarin Anita met haar schoonouders op weg is naar Polen, strandt al dicht bij huis in een eindeloze file. Ieders gedachten zijn bij Erwin, haar echtgenoot, hun zoon. Hij had er ook bij moeten zijn, maar het liep anders. De emoties in de auto vliegen alle kanten op en de temperatuur stijgt tot het kookpunt.

Ik zoek mijn man werpt een blik op de liefde en de gevoelens van een sterke vrouw in een vervreemdende wereld op weg naar verlossing.