Hans Wansink – De eeuw van de Volkskrant

Hans Wansink De eeuw van de Volkskrant recensie en informatie boek over 100 jaar Volkskrant. Op 1 juli 2021 verschijnt bij Uitgeverij WBOOKS het jubileum boek bij het honderd jarig bestaan van het dagblad de Volkskrant geschreven door Hans Wansink.

Hans Wansink De eeuw van de Volkskrant recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van De eeuw van de Volkskrant.  Het boek is geschreven door Hans Wansink. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het boek over honderd jaar Volkskrant geschreven door Hans Wansink.

Hans Wansink De eeuw van de Volkskrant Recensie

De eeuw van de Volkskrant

• Schrijver: Hans Wansink (Nederland)
  • Soort boek: geschiedenisboek
  • Uitgever: WBOOKS
  • Verschijnt: 1 juni 2021
  • Omvang; 208 pagina’s

Recensie en waardering van het boek

• “In 2021 bestaat de Volkskrant 100 jaar. Mooi gelegenheid om een boek te maken naar aanleiding van dit feit. is dit mooi vormgeven boek verschenen. Opgenomen zijn artikelen en verslagen, geïllustreerd met foto’s uit de Volkskrant over ingrijpende, spraakmakende en bijzondere gebeurtenissen uit de afgelopen honderd jaar. Bovendien bevat het boek een aantal columns van aansprekende columnisten uit de krant. Al met al is zeer passend herdenkingsboek dat een mooi beeld schetst van de krant. Het boek dat van vanaf 1 juni 2021 overal te koop is, tot die tijd alleen bij de krant zelf, is zeer de moeite waard.” (Allesoverboekenenschrijvers.nl, ∗∗∗∗, uitstekend)

Flaptekst boek over de geschiedenis van de Volkskrant

De eeuw van de Volkskrant gaat over de wereld van toen door de ogen van toen. Hoe heeft de krant de gebeurtenissen van de afgelopen honderd jaar beschreven op het moment dat ze zich voordeden? Dit boek geeft antwoord op die vraag door de krant zelf aan het woord te laten. Aan de hand van ruim 60 originele artikelen ervaart de lezer het voltooide verleden als de dag van gisteren.

Ter afwisseling van de gekozen fragmenten geven columnisten hun persoonlijke visie op episodes uit de historie van de Volkskrant: Hans Aarsman over fotografie, Sheila Sitalsing over smaakmakers in de jaren negentig, Martin Sommer over zes hoofdredacteuren, Peter de Waard over de worstelingen van de krant met het Songfestival, Bert Wagendorp over de relatie tussen lezers en krant en Sylvia Witteman over de jaren zestig van Godfried Bomans en Saartje Burgerhart. Een selectie van covers van katernen en magazines illustreert de professionalisering van de vormgeving van de krant.