Henry Lloyd – Juniper de zingende eenhoorn

Henry Lloyd Juniper de zingende eenhoorn recensie en informatie kinderboek met tekeningen van Mark Janssen. Op 7 februari 2023 verschijnt bij uitgeverij Querido het nieuwe kinderboek voor lezers vanaf 10 jaar geschreven door Henry Lloyd en met illustraties van Mark Janssen.

Henry Lloyd Juniper de zingende eenhoorn recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op de pagina de recensie en waardering vinden van Juniper de zingende eenhoorn. Het boek is geschreven door Henry Lloyd. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het nieuwe kinderboek van kinderboekenschrijver Henry Lloyd.

Je zal maar van zingen houden! Zoveel dat je besluit een concert te geven voor al je vrienden en bekenden in het bos. Dat is exact wat Juniper de Eenhoorn gaat doen. Niet dat alle bosbewoners op zijn zangkunsten zitten te wachten trouwens. Juist niet! Maar Juniper wil bewijzen dat hij wél goed kan zingen. Als hij merkt dat zijn stem toch niet zo gewaardeerd wordt door de rest, besluit hij op zoek te gaan naar een plek waar iedereen dat wel doet. Een mistig, geheimzinnig doolhof brengt hem naar een plek waar hij nog nooit geweest is: onze wereld! Al snel wordt hij ontdekt en iedereen wil iets van hem. Voor hij het weet zingt hij een duet met een super bekende zangeres. Hij krijgt alle aandacht die hij van zijn vrienden hoopte te krijgen. Maar er zit ook wel een keerzijde aan. En Juniper weet niet of hij die wel zo leuk vindt…

Wát een heerlijk boek! Juniper is zo’n grappig, brutaal, eerlijk karakter. Henry Lloyd weet exact de juiste woorden en interpuncties neer te zetten om dit weer te geven. Je hóórt Juniper gewoon in je hoofd zijn liederen kwelen. Eh. Zingen. Je zíet de andere bosbewoners fronsen, giechelen en licht ineen krimpen omdat je direct aanvoelt dat het misschien niet súper mooi is 😉. Het risico zou op de loer kunnen liggen dat Juniper een zelfingenomen baasje wordt, maar niets is minder waar. Hij is vooral ontwapenend. Door zijn ogen zie je heel mooi wat de tol van roem kan zijn, hoe mensen elkaar continue leugens lijken te vertellen, vooral in de wereld van de (social) media.

Hoewel er best wat pittigere thema’s worden aangesneden, zoals dat de lijn tussen vriendschap en opportunisme soms gevaarlijk dun kan zijn, de werkelijkheid niet altijd zo mooi en schitterend is als social media je willen doen geloven én dat dieren ook gevoelens hebben en niet uitgebuit hoeven worden, blijft de toon van het verhaal enorm licht. Juniper de zingende eenhoorn is een boek waar je regelmatig om zult grinniken, en waarbij je Juniper echt in je hart zult sluiten. Er zit genoeg spanning in, wanneer duidelijker en duidelijker wordt dat Juniper een prijs betaald voor zijn roem. Een geweldig boek, wat het lezen meer dan waard is. Het boek is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Henry Lloyd Juniper de zingende eenhoorn recensie

Juniper de zingende eenhoorn

• Auteur: Henry Lloyd (Nederland)
  • Tekeningen: Mark Janssen
  • Soort boek: kinderboek 10+ jaar
  • Uitgever: Querido
  • Verschijnt: 7 februari 2023
  • Omvang: 264 pagina’s
  • Uitgave: gebonden boek / ebook
  • Prijs: € 18,99 / € 9,99

Flaptekst van het nieuwe kinderboek van Henry Lloyd

In dit grappige en meeslepende verhaal komt pratende eenhoorn Juniper terecht in de wereld van nu…

Juniper is een eenhoorn die niet alleen kan praten, maar ook zingen! Hij geniet érg van zijn eigen stem. Helaas zijn de andere bewoners van het Doolwoud minder dol op zijn liedjes. Als Juniper dit doorkrijgt, wil hij weg naar een land waar ze hem wél waarderen. Diep verontwaardigd loopt hij een geheimzinnig doolhof binnen. Zo belandt hij onverwachts in… de wereld van nu.

Daar valt hij al gauw op. Als hij een duet opneemt met de gevierde zangeres Gaia Wing is hij zelfs in mum van tijd wereldberoemd. Maar deze roem blijkt anders uit te pakken dan hij had gedacht. Zien de mensen hem nu als een echte artiest, of toch meer als een uitzonderlijk, zingend beest? Juniper wordt constant achtervolgd door fotografen. Daarbij heeft hij zijn hoefafdruk gezet onder een platencontract. Hoe kan hij aan dit alles ontsnappen?