Holly Black – De verbannen koningin Recensie

Holly Black De verbannen koningin recensie en informatie nieuw boek in de Elfhame-serie deel 3. Op 19 april 2021 verschijnt bij uitgeverij Boekerij de Nederlandse vertaling van de fantasyroman The Queen of Nothing, het derde en laatste deel in de Elfhame reeks van de Amerikaanse schrijfster Holly Black.

Holly Black De verbannen koningin recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van de fantasyroman De verbannen koningin, deel 3 van de Elfhame-serie. Het boek is geschreven door Holly Black. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van dit nieuwe fantasyboek van Holly Black.

Je leven riskeren om terug te claimen wat van jou is

Ondanks haar vermogen tot liegen en bedriegen, heef de sterfelijke Jude Duarte toch de list van de ongewilde koning van Elfhame niet doorzien. Cardan heeft haar verbannen naar de sterfelijke wereld, waar ze machteloos haar wonden likt. Tot ineens haar tweelingzus Taryn voor haar neus staat. Taryn, die haar heeft verraden, die mocht blijven in de magische wereld, maar nu haar hulp nodig heeft. Het biedt Jude kansen om weer terug te keren, recht te zetten wat krom is geraakt en terug te winnen wat ze als van haar beschouwd. Ze zal haar leven moeten riskeren, zich weer in het hof van de elfen begeven, vriend van vijand onderscheiden en de listige plotten ontrafelen.

Holly Black heeft een fantastische wereld in het leven geroepen die de lezer in zijn greep houdt

Elfhame is even bizar als mooi, even meedogenloos als fantastisch! Holly Black heeft een enorm levendige, fantastische wereld in het leven geroepen, die haar lezers al twee boeken lang in haar greep weet te houden. Ik houd enorm van haar intelligente manier van schrijven. Verwacht niet dat je achterover kunt leunen, want je moet je aandacht er wel bij houden. Al die intriges, de dubbele bodems van wat er gezegd wordt, je wordt zo gemakkelijk op het verkeerde been gezet. Maar dat houdt het leuk.

Wat ik verder enorm waardeer aan de Elfhame serie, is de karakters die Black heeft gecreëerd. Zó veel lagen, ze kunnen lelijk en liefdevol zijn maar boven alles leven ze met een enorme hartstocht en passie. En hoewel het een cliché thema is, dat liefde alles kan overwinnen, dat het niet je zwakte maar je kracht is, weet Black dit ontzettend sterk en geloofwaardig te verpakken.

Krachtig slot van magische rollercoaster trilogie

Genoten heb ik van de Verbannen Koningin. Dankzij die vele dubbele bodems, blijft het soms lastig te bepalen wie je wel en niet kunt geloven. Waardoor je toch altijd lichte achterdocht houdt en je nooit helemaal kunt ontspannen. Gelukkig biedt Black precies op de juiste momenten toch wat ontlading, door tóch iets prijs te geven, of een fijn personage te laten verschijnen. Zachtaardig, of juist bloedvals, beiden zorgen voor het nodige “comic relief”. De Verbannen Koningin is het welverdiende, krachtige slot van deze trilogie die je echt als een rollercoaster meeneemt, gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Holly Black De verbannen koningin Recensie

De verbannen koningin

Elfhame-serie deel 3

• Schrijfster: Holly Black (Verenigde Staten)
  • Soort boek: fantasyboek
  • Origineel: The Queen of Nothing (2019)
  • Nederlandse vertaling: Anne-Marieke Buijs
  • Uitgever: Boekerij
  • Verschijnt: 19 april 2021
  • Omvang: 314 pagina’s
  • Prijs: € 17.50 – € 22,50
  • Uitgave: gebonden boek / paperback / ebook
  • Waardering redactie∗∗∗∗ (uitstekend)

Flaptekst van het derde Elfhame boek van Holly Black

Het afsluitende deel van de alom bejubelde Elfhame-trilogie.

Verbannen, krachteloos en nog even sterfelijk als altijd probeert Jude Duarte haar leven weer op te pakken. Als het verraad van Cardan haar één ding heeft geleerd, is het wel dat macht makkelijker te verwerven is dan vast te houden. Maar Jude is allesbehalve van plan zich gewonnen te geven. Als haar tweelingzus Taryn onverwacht op de stoep staat – in levensgevaar en met een afschuwelijk geheim – vormt zich het eerste idee voor een meesterlijk plan om alles te herwinnen wat Cardan haar heeft afgenomen.

Om haar zus te redden, zal Jude opnieuw moeten doordringen tot het hof van de elfen en haar gevoelens voor Cardan onder ogen zien. Maar Elfhame is niet meer zoals ze het heeft achtergelaten. Het land balanceert op het randje van oorlog en zodra Jude een stap over de grens zet, raakt ze verstrikt in een bloederig politiek conflict. Terwijl een krachtige vloek wordt ontketend en de spanningen een hoogtepunt bereiken, moet Jude voor eens en voor altijd kiezen tussen haar ambitie en haar hart.

Holly Black De gevallen koning Elfhame 2 RecensieHolly Black (Verenigde Staten) – De gevallen koning
Elhame 2, fantasyboek
Waardering redactie: ∗∗∗∗ (uitstekend)