J.K. Rowling – Het kerstvarken

J.K. Rowling Het kerstvarken recensie en informatie over de inhoud van het kerstboek voor kinderen vanaf 7 jaar. Op 12 oktober 2021 verschijnt bij uitgeverij De Harmonie jet kerstboek voor kinderen Het kerstvarken van de schrijfster van de Harry Potter boeken, J.K. Rowling.

J.K. Rowling Het kerstvarken recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op de pagina de recensie en waardering vinden van het kerstboek voor kinderen Het kerstvarken. Het boek is geschreven door J.K. Rowling. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het kerstboek voor kinderen vanaf 7 jaar geschreven door J.K. Rowling en met tekeningen van Jim Field.

Er zijn weinig dingen dierbaarder voor Jack dan zijn knuffel Ut Varken, kortweg UV. Ze beleven samen de leukste dingen, UV begrijpt hem als geen ander, en biedt troost in moeilijke tijden. Maar op Kerstavond gebeurt er iets vreselijks: UV raakt kwijt. Jack is ontroostbaar, en de knuffel die UV moet vervangen, vindt hij helemaal niks. Maar dan ineens gebeuren er wonderlijke dingen. Zijn speelgoed komt tot leven, ook het Kerstvarken. Met zijn tweeen dalen ze af naar het Land van Verlies, op zoek naar UV. Maar in het Land van Verlies woont de Grote Verliezer, die álles verslindt wat hij maar te pakken kan krijgen. En levende jongetjes? Die zijn verboden hier…

Een heerlijk, hartverwarmend verhaal

Een verhaal over speelgoed dat tot leven komt. Ik zal eerlijk zijn: dat is niet iets wat mij aanspreekt. Maar J.K. Rowling weet het zó prachtig te brengen. Ze weet er mooie thema’s doorheen te vlechten, zoals de slechte gewoontes die mensen hebben, wat macht, hebzucht en ambitie met iemand kan doen en natuurlijk onvoorwaardelijke vriendschap en liefde. Ze geeft simpele dingen, zoals een broodtrommel of een bril een ziel, en je gelóóft het! De wereld van dingen komt tot leven, zodanig dat ik me bijna schuldig ging voelen als ik een “ding” te hard neer zette. Want stel je voor dat hij net als de dingen in het boek, bezield is, en gevoel heeft ? ? Ik hou zo van J.K. Rowling omdat ze een verhaal altijd meerdere lagen geeft en personages uitdiept, zodat ze karakter hebben en je écht van ze kunt gaan houden.

Het magische verhaal past uitstekend bij de kerstperiode

Het Kerstvarken is een heerlijk, hartverwarmend verhaal. Daarnaast is het ook nog eens avontuurlijk en spannend. Het magische verhaal past uitstekend bij de kerstperiode, maar ook daarna kun je het uitstekend lezen. De illustraties van Jim Field dragen fantastisch bij aan de betoverende, spannende sfeer van het boek. Ze vertellen een verhaal op zich en zijn echt het bekijken dik waard. Voor iedereen die op zoek is naar een mooi, spannend, magisch verhaal met personages die je direct in je hart sluit, is Het Kerstvarken een absolute aanrader! Gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

J.K.Rowling Het kerstvarken Recensie

Het kerstvarken

• Schrijfster: J.K. Rowling (Engeland)
  • Tekeningen: Jim Field
  • Soort boek: kerstboek, kinderboek (7+ jaar)
  • Origineel: The Christmas Pig (2021)
  • Nederlandse vertaling: Wiebe Buddingh’
  • Uitgever: De Harmonie
  • Verschijnt: 12 oktober 2021
  • Prijs: € 22,50 – € 27,50
  • Uitgave: gebonden boek

Flaptekst van het kerstboek van J.K. Rowling

Een gloednieuw boek van ’s werelds bekendste kinderboekenschrijfster! Jack is dol op zijn speelgoedknuffel Ut Varken. UV is er altijd voor hem geweest, in goede en slechte tijden. Maar dit jaar is er op kerstavond iets vreselijks gebeurd: UV is zoek! Gelukkig is kerstavond dé tijd van het jaar voor wonderen, een avond waarop alles tot leven kan komen… zelfs speelgoed. Samen met zijn nieuwe knuffel het Kerstvarken (de irritante vervanger van UV) gaat Jack naar het Land van Verlies. Met de hulp van een pratende Lunchtrommel, een dapper Kompas en de gevleugelde Hoop gaat hij op pad om de beste vriend die hij ooit gehad heeft te redden van de verschrikkelijke, allesverslindende Grote Verliezer… Het Kerstvarken is geschreven door J.K. Rowling en geïllustreerd door Jim Field. Het werd vertaald door Harry Potter-vertaler Wiebe Buddingh’. Het is een hartverwarmend verhaal voor de koude dagen – voor jongere lezers of om voor te lezen – over hoe ver je wilt gaan om je knuffel terug te krijgen.