Jan Hunin – Dit is mijn land

Jan Hunin Dit is mijn land recensie en informatie over de inhoud van dit boek over vluchtelingen. Op 19 april 2019 verschijnt het boek van Jan Hunin – Dit is mijn land Een reis naar Europa bij Uitgeverij Polis.

Jan Hunin Dit is mijn land Recensie en Informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de Jan Hunin Dit is mijn land recensie en waardering lezen. We besteden ook aandacht aan de waardering die anderen aan het boek geven. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien besteden we aandacht aan de inhoud van dit journalistieke boek over vluchtelingen van Jan Hunin – Dit is mijn land dat verschijnt bij Uitgeverij Polis.

Jan Hunin – Dit is mijn land

Een reis naar Europa

• Titel: Dit is mijn land
  • Schrijver: Jan Hunin (België)
  • Soort boek: journalistiek boek, non-fictie boek
  • Uitgever: Uitgeverij Polis
  • Verschijnt: 19 april 2019
  • Tags: vluchteling

Uitgaves van Dit is mijn land

Inhoud Jan Hunin Dit is mijn land

In de zomer van 2015 trekt een Bijbelse stroom vluchtelingen Europa binnen en belooft bondskanselier Merkel: ‘Wir schaffen das.’ Voor de ingang van een Hongaars vluchtelingenkamp beseft Jan Hunin al gauw dat er geen weg terug meer is: hij moet en zal de hele tocht maken. Hij laat zijn job als correspondent staan en met het bekende ‘This Land Is Your Land’ van de Amerikaanse troubadour Woody Guthrie in het achterhoofd trekt hij in het spoor van drie Syriërs richting Europa. Na wekenlange omzwervingen – boottochtje incluis – moet hij vaststellen dat Europa niet voor iedereen het Beloofde Land is. Wat volgt, zijn nog meer omzwervingen, tot hij uiteindelijk weer in het Midden-Oosten aanbelandt. En zo werd wat een succesverhaal had moeten worden een tragikomedie over het bestaan zelf: hoe het leven ons steeds weer te grazen neemt.

Dit land is mijn land is een overdonderend portret van een continent in beweging. Hunin velt geen oordeel, maar vertelt met een flinke dosis relativisme, zin voor paradoxen en een bijzondere aandacht voor de menselijke zwakheden, die het leven net zo mooi maken.