Jay McInerney Een hedonist in de kelder Recensie ★★★★

Jay McInerney Een hedonist in de kelder Recensie ★★★★

Uitgeverij Hollands Diep heeft er goed aan gedaan om de verhalen over wijn van de Amerikaanse Schrijver Jay McInerney – Een hedonist in de kelder uit te geven. Op deze pagina kun je de Jay McInerney Een hedonist in de kelder recensie lezen en meer informatie over het boek vinden.

Jay McInerney Een hedonist in de kelder Recensie Verhalen over wijn (2)

Stijlvolle en lichtvoetige wijnverhalen van een gepassioneerde schrijver

Jay McInerney wordt al lang gezien als een van de beste literaire schrijvers over wijn. In Amerika vinden de wijnverhalen een groot lezerspubliek. En dat is volkomen te begrijpen. Jay McInerney is een gepassioneerde wijnliefhebber en dat spat bijna letterlijk van elke pagina van deze verhalenbundel af. In een heerlijke stijl en op lichtvoetige wijze weet hij de lezer mee te nemen in zijn passie voor wijn. Het zit boordevol met interessante portretten van wijnmakers. Eigenaardigheden van de wereld van de wijn en het wijn drinken passeren de revue. Er wordt behoorlijk wat afgereisd. En zelfs voor de niet wijndrinker is het boek een genoegen om te lezen. Een prima boek om van te genieten in de periode rond de feestdagen. Maar ook de rest van het jaar zijn de verhalen het lezen meer dan waard. Jay McInerney – Een hedonist in de kelder is gewaardeerd met ★★★★ (uitstekend).

Recensie: Theo Jordaan

Ja McInerney Een hedonist in de kelder Recensie Verhalen over wijnJay McInerney – Een hedonist in de kelder

Verhalen over wijn

• Titel: Een hedonist in de kelder
  • Schrijver: Jay McInerney ♂ (Verenigde Staten)
  • Soort boek: verhalen over wijn, wijnverhalen
  • Origineel: A Hedonist in the Cellar: Adventures in Wine (2006)
  • Nederlandse vertaling: Catelien en Willem van Paasen
  • Uitgever: Hollands Diep
  • Verschenen: 6 november 2017
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Prijs: € 19,99
  • Waardering★★★★ (uitstekend) Theo Jordaan
  • …Meer Recensies en Bestellen >

Flaptekst Ja McInerney – Een hedonist in de kelder Verhalen over wijn

Jay McInerney was gefascineerd door de wereld van wijn vanaf de allereerste slok die hij nam. In Hedonist in de kelder richt hij zijn unieke gevoel voor taal en metaforen op zijn favoriete onderwerp. Het resultaat is deze vermakelijke verzameling verhalen over wijn en de bijbehorende cultuur met al zijn eigenaardigheden. Zowel de doorgewinterde wijnkenner als de lezer voor wie het verschil tussen Cru classé en tafelwijn niet zo belangrijk is, zal genieten van deze verhalen. McInerneys wijnessays worden al jaren graag gelezen door restauranthouders als Mario Batali (‘Om van te smullen’) en beroemde literaire critici als Robert Parker (‘briljant, gevat, grappig’). In Hedonist in de kelder neemt McInerney de lezer mee naar het Château Lafite, dat baron James Rothschild alleen maar kocht om zijn neef af te troeven, de Champagnestreek en andere beroemde plaatsen waar wijn geproduceerd wordt door een breed scala aan kleurrijke figuren.

Zoekwoorden: Jay McInerney Een hedonist in de kelder Recensie