Op mijn schouders

Jennifer Niven Op mijn Schouders Recensie

Jennifer Niven Op mijn schouders Recensie. Op mijn schouders wordt verteld vanuit twee perspectieven, namelijk die van Jack en Libby. Beiden leerlingen op een middelbare school. Jack lijdt aan gezichtsblindheid, waardoor hij de gezichten van zijn eigen ouders niet eens kan onthouden. Hij schaamt zich hiervoor, niemand mag het weten. Hij bluft zich door zijn leven heen, hangt de lolbroek uit en doet charmant.

Origineel verhaal over de liefde en jezelf durven zijn

Libby is het meisje dat ooit zo dik was dat ze haar bed niet meer uit kon komen. Ze is met een takel uit haar open gezaagde huis gehaald. Dat heeft haar een hoop ongewilde bekendheid gegeven. Nog steeds is Libby veel te zwaar, maar kan inmiddels weer lopen. Ze komt bij Jack in de klas en wordt slachtoffer van één van zijn bluf acties. Dit levert hen beiden straf op. Tijdens het uitvoeren van de straf leren ze elkaar, maar vooral zichzelf, beter kennen.

Jennifer Niven – Op mijn schouders raakt je direct in je hart

Ik moest even wennen aan het steeds wisselende perspectief. Het zijn steeds korte stukjes. Vaak niet meer dan twee bladzijdes. Maar al snel werd ik gegrepen door het verhaal. De opbouw is prachtig. Als twee draden die je volgt bij spoorzoekertje, die dan uiteindelijk met elkaar verweven raken. Je blijft het spoor volgen, je wilt weten waar het toe leidt. Het einde raakte me enorm, zelfs tot tranen toe! Uiteindelijk gaat het er volgens mij over dat je gaat zien wie je bent en dat je daar ok mee bent. Dat je niet hoeft op te gaan in de massa. Een universele, maar heel belangrijke boodschap!

Waardering Op mijn schouders

Prachtig verhaal. Super opgebouwd, heel origineel geschreven. De keuze voor een veel te zware meid als hoofdpersoon in combinatie met een jongen die niemand kan herkennen, maakt het boek heel boeiend. Het brengt een bijzondere spanning met zich mee, die ik nog niet vaak bij een boek tegenkwam. Zo wordt het een liefdesverhaal met een zeer bijzondere twist. Een +++++ (uitstekend) boek.

recensie op mijn schoudersOp mijn schouders

• Schrijver: Jennifer Niven ♀(Verenigde Staten)
  • Soort boek:Young Adult, jeugdroman
  • Leeftijd: 13+ jaar
  • Uitgever: Moon
  • Verschenen: april 2017
  • Omvang: 368 pagina’s
  • Prijs: €19,99 / €9,99
  • Flaptekst boek: Iedereen denkt ze te kennen: Libby is het dikste meisje van het land en Jack is de eeuwige lolbroek. Als ze elkaar ontmoeten zijn ze allebei vooral kwaad, maar al snel daarna verrast. Want hoe beter ze elkaar leren kennen, hoe minder eenzaam ze zich voelen. Op mijn schouders is een indringend en bijzonder liefdesverhaal.
  • Waardering redactie: +++++ (uitstekend) Jolien Dalenberg