John Flanagan Broederband 7 De Caldera Recensie

John Flanagan Broederband 7 De Caldera Recensie Waardering en Informatie. In mei 2017 is deel 7 verschenen in de reeks Broederband boeken van de Australische schrijver John Flanagan. Op deze pagina kun je de John Flanagan Broederband 7 De Caldera recensie waardering en informatie over de inhoud van het boek lezen.

Als je fan bent van John Flanagan, ben je vast blij dat De Broederband deel 7 uit is gekomen! Naast de Grijze Jager-boeken is dit zijn andere succesvolle serie. Het leuke is, dat De Broederband een spin-off is van de Grijze Jager boeken. In Skandia is het schip De Reiger en haar bemanning een begrip. Skirl Hal heeft samen met de rest van zijn Broederband al menig gevaarlijke klus geklaard. En ook in De Caldera staat ze weer een avontuur te wachten.

Een gevaarlijke tocht vol piraten

Een vreemd personage duikt op in Skandia. Vreemd, en niet per se geliefd. Het is Olaf, de vader van Stig, die jaren terug zijn bemanning heeft verraden en zijn vrouw verlaten. Hij zit in de problemen, en weet niemand anders dan zijn zoon en vrienden om hulp te vragen. Om Stig de gelegenheid te geven zijn vader beter te leren kennen, geeft Hal toe. Ze gaan een gevaarlijke, spannende tocht tegemoet waarin ze het moeten opnemen tegen één van de meest wrede piraten ooit. En dan zijn ze er nog niet…

Ruw, ruig en spannend verhaal met sympathieke personages

Flanagan heeft zo’n eigen manier van verhalen vertellen gevonden, dat je zijn boeken direct herkend. Het leuke vind ik wel dat de Broederband-boeken qua sfeer toch net iets anders zijn dan die van de grijze jager. Wat ruwer en ruiger. Eigenlijk precies zoals de Skandiërs zelf zijn. Vanwege zijn vermogen om heel fijne en sympathieke personages te creëren, is eigenlijk elk boek raak. Zo ook De Broederband deel 7. Interessant dat hij de vader van Stig in dit boek laat optreden. Hij heeft er een boeiend personage van gemaakt. De strijd die Stig hierdoor in zichzelf voert, is een mooie tegenhanger op de vele actie en avontuur in het boek. Het had van mijn zelfs nog wel een iets grotere rol mogen spelen. John Flanagan kan gewoon goede avonturenverhalen schrijven. Punt. Dat maakt het misschien aan de ene kant wat voorspelbaar. Aan de andere kant blijven het gewoon heerlijke verhalen om in op te gaan. Ook de Caldera is zo’n verhaal. De eigenzinnigheid van De Reigers, de eigenheid van elk personage, de onhebbelijkheden van de hoofdrolspelers, geven het boek naast alle actie een lichte, luchtige toon met de nodige humor. Misschien niet super verrassend, maar nog steeds een zeer goed boek. John Flanagan – Broederband 7 De Caldera is gewaardeerd met ★★★★★ (zeer goed).

John Flanagan – Broederband 7 De Caldera

• Titel: Broederband 7 De Caldera
  • Schrijver: John Flanagan (Australië)