John Grisham – De jongens uit Biloxi

John Grisham De jongens uit Biloxi recensie en informatie over de inhoud van de nieuwe Amerikaanse thriller.  Op 18 oktober 2022 verschijnt bij uitgeverij A.W. Bruna de Nederlandse vertaling  The Boys from Biloxi, het nieuwe boek van de Amerikaanse thrillerschrijver John Grisham.

John Grisham De jongens uit Biloxi recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op de pagina de recensie en waardering vinden van De jongens uit Biloxi. Het boek is geschreven door John Grisham. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van de nieuwe thriller van de Amerikaanse thrillerschrijver John Grisham.

John Grisham De jongens uit Biloxi Recensie

De jongens uit Biloxi

• Schrijver: John Grisham (Verenigde Staten)
  • Soort boek: Amerikaanse thriller
  • Origineel: The Boys from Biloxi (2022)
  • Nederlandse vertaling: Saskia Peterzon-Kotte
  • Uitgever: A.W. Bruna
  • Verschijnt: 18 oktober 2022
  • Omvang: 544 pagina’s
  • Uitgave: gebonden boek / paperback / ebook
  • Prijs: € 27,99 / € 24,99 / € 14,99

Recensie en waardering van de thriller

• Over het algemeen levert John Grisham thriller van hoog niveau af die herkenbaar zijn aan de stijl en inhoud. Ook met De jongens uit Biloxi is hij hierin weer geslaagd. Misschien niet zijn allerbeste werk maar interessant genoeg om de lezer ruim 500 pagina’s vast te houden. Bovendien is het boek een boeiend portret van de stad Biloxi, gelegen aan de oostkust van Amerika in de staat Mississippi, die in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw nogal te kampen had met overlast rondom het uitgaansleven, prostitutie en de daarmee gepaard gaande corruptie en geweld. Een echte aanrader voor de liefhebber van de betere misdaadroman. (Allesoverboekenenschrijvers, ∗∗∗∗)

Flaptekst van de nieuwe thriller van John Grisham

Biloxi, Mississippi staat al bijna honderd jaar bekend om zijn witte stranden, luxe resorts en rijke visgronden. Maar het kent ook een duister verleden. Een verhaal van corruptie en criminaliteit, van gokken en prostitutie, illegale stokerijen, drugs en moord. Met de macht in handen van een kleine groep misdadigers van wie gezegd werd dat ze deel uitmaakten van de Dixie Mafia.

Keith Rudy en Hugh Malco zijn jeugdvrienden in Biloxi in de jaren zestig. Ze spelen honkbal samen en zijn een tijdlang onafscheidelijk. Maar daar komt een einde aan. Keiths vader ontwikkelt zich tot een vermaarde aanklager die de strijd aangaat met de georganiseerde misdaad. Hughs vader is de ongekroonde koning van Biloxi’s onderwereld. Keith treedt in zijn vaders voetsporen en gaat rechten studeren. Hugh geeft de voorkeur aan het nachtleven en werkt in de clubs van zijn vader.

De Rudy’s en de Malco’s, twee families die op ramkoers liggen. Dat het tot een botsing komt, is onvermijdelijk.

John Grisham Sparringpartners RecensieJohn Grisham (Verenigde Staten) – Sparringpartners
spannende verhalen