Julie Kagawa – Ziel van het zwaard

Julie Kagawa Ziel van het zwaard recensie en informatie van deze nieuwe fantasyroman. Op 25 juni 2019 verscheen bij Uitgeverij HarperCollins de nieuwe avonturenroman van Julie Kagawa.

Julie Kagawa Ziel van het zwaard Recensie

Ziel van het Zwaard is het meesterlijke, bloedstollende vervolg op De Schaduw van de Vos. Julie Kagawa neemt je mee in de mystieke wereld van Japanse demonen, halfmensen, priesters, samoerai en magie. En ze laat je niet meer gaan.

Een onmogelijke missie

Nadat het vossenmeisje Yumeko is gevlucht toen haar veilige, beschermde tempel werd verwoest door demonen, heeft ze slechts één doel voor ogen: de drakenrol beschermen zoals ze haar meester heeft beloofd. Als de drakenrol in verkeerde handen komt, kan dat dramatische gevolgen hebben voor de wereld, iets wat de beschermers er van koste wat kost willen voorkomen. Nadat de opperdemon Kamigoroshi bezit heeft genomen van Yumeko’s vriend Tatsume, heeft ze er nog een doel bij: Tatsume’s ziel redden van de wrede demon en deze demon weer voorgoed opsluiten. Een haast onmogelijke opdracht, aangezien niemand die dat ooit probeerde dat heeft kunnen na vertellen.

Julie Kagawa is een geslepen verteller. Ongemerkt en geraffineerd sleept ze je mee het verhaal in. Zo diep, dat je haar boek niet meer weg kunt leggen. Ze creëert een schaakspel met ongekende zetten, waardoor je als lezer niets anders kunt dan je laten verrassen. De plotwendingen hebben een soort verfijning die ik wel vindt passen bij het Japanse decor. Listig, sluw, doch verborgen achter een charmante, vriendelijke glimlach. Knap is het, dat ze tussen alle spanning en sensatie door, ook ruimte weet te maken voor de karakters die het verhaal met verve dragen. Ze zijn levendig, spannend, grappig en tot zoveel meer in staat dan je in eerste instantie kunt vermoeden.

Spannend en geslepen schaakspel vol sluwe, bloedstollende zetten

Soms mist een tweede boek in een trilogie de vaart en spanning die in het eerste deel wordt opgeroepen. Bij Ziel van het Zwaard is dat totaal niet het geval. Het vervolg op Schaduw van de Vos is minstens zo goed als de voorganger. Het is veel meer dan alleen maar een spannend boek. Kagawa is in staat diepte aan te brengen, zodat het verhaal nog meer in je lijf gaat zitten. Zo’n verhaal dat met een Grote Knal eindigt en je nog even verdwaast op bed laat zitten. Om vervolgens te balen dat je moet wachten op het slot ?. Het Engelstalige slot wordt verwacht eind maart 2020. Nog even geduld dus. Maar ik vermoed, dat Kagawa ons niet teleur zal stellen. Ziel van het zwaard is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Ziel van het zwaard

Jacht op de Drakenrol, deel twee

• Schrijfster: Julie Kagawa (Verenigde Staten)
  • Soort boek: avonturenroman, fantasyroman
  • Origineel: Soul of the Sword (2019)
  • Nederlandse vertaling: Karin de Haas
  • Uitgever: HarperCollins
  • Verschenen: 25 juni 2019
  • Omvang: 415 pagina’s

Julie Kagawa Schaduw van de Vos RecensieJulie Kagawa – Schaduw van de vos
Jacht op de Drakenrol, deel één
Uitgever: HarperCollins
Waardering redactie: ∗∗∗ (zeer goed)
Recensie boek: Schaduw van de Vos lijkt het begin te zijn van een nieuwe serie van de hand van deze Young Adult Fantasy schrijfster. Nog nooit eerder las ik iets van haar hand, maar dit boek maakt nieuwsgierig naar meer. Een mooie fantasy waarbij Japanse invloeden het decor bepalen van een duistere reis met een ontroerende onschuld…lees verder >