Karina Yan Glaser – De Vanderbeekers

Karina Yan Glaser De Vanderbeekers recensie en informatie over de inhoud van dit kinderboek voor lezers vanaf 10 jaar. Op 25 januari 2022 verschijnt bij uitgeverij Van Holkema & Warendorf het eerste deel in de reeks kinderboeken van de Amerikaanse schrijfster Karina Yan Glaser.

Karina Yan Glaser De Vanderbeekers recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van het kinderboek voor lezers vanaf 10 jaar De Vanderbeekers. Het boek is geschreven door Karina Yan Glaser. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het eerste deel in de reeks kinderboeken over de Vanderbeekers van de Amerikaanse schrijfster Karina Yan Glaser.

Lukt het de kinderen Vanderbeeker om de bovenbuurman te laten zien hoe leuk ze zijn?

Kerst komt er bijna aan. En dan droppen vader en moeder Vanderbeeker een bom van jewelste: Huurbaas en bovenbuurman Beiderman heeft per direct hun huur opgezegd. Dat betekent dat ze over 11 dagen hun geliefde huis uit moeten. Dat is een klap in het gezicht van de negenjarige Oliver en zijn 4 zussen. Ze kunnen zich geen ander thuis voorstellen en beramen een plan. Meerdere plannen zelfs. Er zal toch wel íets lukken waardoor meneer Beiderman van gedachten verandert? Hij moet gewoon ontdekken hoe leuk de kinderen Vanderbeeker zijn!

Zó leuk geschreven, je zou er zelf willen wonen!

Hoe beter je de Vanderbeekers en hun buurt leert kennen, hoe meer je zou willen dat je er zelf ook zou wonen! Zo’n knusse, tikkeltje gekke buurt, met aparte mensen die voor elkaar zorgen. Wat dat betreft past dit boek prima in de aanstaande kerstperiode. Maar ook daarbuiten is het een verhaal dat zeer de moeite van het lezen waard is. De kinderen Vanderbeeker zijn zúlke leuke personages. Het zijn er vijf, maar al snel had ik precies door wie wie was. Ze hebben allemaal typische eigenschappen. Het risico van je karakters met een paar “pennenstreken” vorm te geven, is dat je eendimensionale types krijgt, maar het tegendeel is hier het geval. Enorm knap hoe Karina Yan Glaser elk kind iets eigens mee geeft, en er zo voor zorgt dat ze stuk voor stuk je hart stelen. Ze spelen ook allemaal een belangrijke rol in de ontwikkeling van het plot. De afzonderlijke, kleinere verhaallijnen maken het verhaal nog interessanter.

De Vanderbeekers is een boek met veel humor, ontzettend leuke personages en een interessant plot. Je wil niets liever dan dat het De Vanderbeekers lukt om hun geheimzinnige, norse bovenbuurman over te halen om te mogen blijven. Vriendschap, familie en vindingrijkheid vieren de boventoon in dit warme, knusse, gezellige, grappige, ontroerende en af en toe spannende boek! Gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend)

Karina Yan Glaser De Vanderbeekers Recensie

De Vanderbeekers

• Schrijfster: Karina Yan Glaser (Verenigde Staten)
  • Soort boek: kinderboek 10+ jaar
  • Origineel: The Vanderbeekers of 141st street (2017)
  • Nederlandse vertaling: Caren Limpens
  • Uitgever: Van Holkema & Warendorf
  • Verschijnt: 25 januari 2022
  • Uitgave: gebonden boek / ebook
  • Prijs: € 17,99 / € 11,99
  • Boek kopen bij: Boekhandel / Bol
  • Waardering: ∗∗∗∗ (uitstekend)

Flaptekst van het kinderboek over New York

De kinderen Vanderbeeker wonen samen met hun ouders al hun hele leven in een prachtig oud huis in New York. Ze zijn zo aan dat huis gehecht dat het een soort extra familielid is geworden. Maar dan besluit hun zonderlinge huisbaas Beiderman ineens om het huurcontract op te zeggen. De vier zussen en hun broer hebben nog maar elf dagen om hem op andere gedachten te brengen. Ze trekken alles uit de kast om meneer Beiderman ervan te overtuigen hoe buitengewoon geweldig ze zijn en hoe fantastisch het is dat juist zij hier wonen! Met een stapelgek plan zetten de Vanderbeekers alles op alles om in hun fijne huis te mogen blijven.

De Vanderbeekers is het eerste deel in een nieuwe hartverwarmende serie van 5 boeken, waarvan deel 2 op de planning staat voor november 2022.