Lara Reims – Levy en het wittr wonderdoosje

Lara Reims Levy en het witte wonderdoosje recensie en informatie van dit boek voor kinderen vanaf 10 jaar. Op 25 september 2020 verschijnt bij Uitgeverij Hamely Books het nieuwe kinderboek van de Nederlandse schrijfster Lara Reims.

Lara Reims Levy en het witte wonderdoosje recensie en informatie

Geweldige mix van een futuristisch avontuur en een aandoenlijk, stoer verhaal over de belangrijkste vriendschap in het leven: die met jezelf!

Is een geheimzinnig wit doosje te vertrouwen?

Levy heeft het niet naar haar zin op school. De kinderen uit haar klas pesten haar. De juf moppert regelmatig dat ze eens moet opletten. En dat haar ouders gescheiden zijn, lijkt wel haar schuld. Ze wil niets liever dan naar dezelfde middelbare school met de enige vriend die ze heeft. Maar ja… Daar is ze natuurlijk veel te stom voor. Dan vindt ze een geheimzinnig, wit doosje dat alles op zijn kop zet. Haar vriend Robin vertrouwt het niks. Hoe kunnen die mensen in zijn computer komen? Wat willen ze van Levy. Willen ze haar echt helpen, of zijn ze op iets anders uit?

Lara Reims Levy en het witte wonderdoosje recensie

Direct op de eerste bladzijdes staat Levy en het Witte Wonderdoosje als een huis. Levy’s wereld is groots, fantasievol en intens. Je moet wel van haar houden. Lara Reims weet uitstekend te schetsen dat Levy anders is, zonder haar zielig te maken. Hoewel ze stomme dingen mee maakt, voel je aan alles dat ze bijzonder is en stoer. Ze laat ook heel mooi zien, hoe kinderen zich soms dingen aan kunnen trekken, waar ze niet verantwoordelijk voor zijn. Een thema dat voor sommige lezers waarschijnlijk (onbewust) herkenbaar is. En wat andere kinderen kan helpen begrijpen hoe dat is. Dat Levy nog een bijzonder avontuur mee maakt, zorgt er voor dat Levy en het Witte Wonderdoosje nét even anders is dan andere boeken die gaan over pesten en anders zijn. Het is op zo’n manier geschreven dat het geloofwaardig is. Wat erg prettig leest, aangezien de rest van het boek zo serieus is. Overigens, zonder saai te worden. Integendeel!

Geweldige mix van een futuristisch avontuur en een aandoenlijk en stoer verhaal

Een prachtig, intens en ook spannend boek over thema’s die voor veel kinderen herkenbaar zullen zijn. Zonder het heel diepgaand te maken, waardoor het als een trein leest. Anders is niet stom. Anders is juist mooi, je moet alleen leren hoe je met jezelf moet omgaan. Een belangrijke boodschap! Levy en het witte wonderdoosje is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Levy en het witte wonderdoosje

• Schrijfster: Lara Reims (Nederland)
  • Soort boek: kinderboek