Latoya Morris – Geestenvanger

Latoya Morris Geestenvanger recensie en informatie kinderboek voor 10+ jaar. Op 17 juni 2021 verschijnt bij uitgeverij Hamley Books het nieuwe kinderboek van Latoya Morris.

Latoya Morris Geestenvanger recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van het kinderboek Geestenvanger. Het boek is geschreven door Latoya Morris. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het nieuwe kinderboek van de Nederlandse schrijfster Latoya Morris.

Wat is er waar van de oude Indianenverhalen?

Olivia gaat een maand lang naar een dierenkamp. Ze kijkt er naar uit, want ze is gek op dieren. Maar ze ziet er ook tegenop. Ze is niet zo goed met leeftijdsgenootjes, zéker niet met meisjes. En ze is af en toe wat onhandig. Al snel blijkt dat er op het kamp naast de gebruikelijke pestmeiden, ook aardige kinderen aanwezig zijn. Hun verblijf neemt alleen een onverwachte, bizarre wending als enorme wilde dieren het verblijf verstoren. Waarom komen die dieren zo dichtbij? Wat hebben de spannende Indianenverhalen die bij het kampvuur werden verteld, er mee te maken?

Verhaal met potentie, maar het mist helaas wat diepgang

De prachtige omslag met de dromenvanger en de wolvenkop in het midden, beloofd een verhaal met bovennatuurlijke elementen. Daar kun je mij over het algemeen wel blij mee maken. Toch stelde Geestenvanger helaas hier en daar wat teleur. De elementen op zichzelf kloppen best: een wat onzeker meisje dat zich vaak een buitenbeentje voelt, geesten, oude verhalen, vriendschappen en een soort van vijand. Toch was het voor mij niet helemaal geloofwaardig. Er had voor mij meer diepgang in mogen zitten. De achtergrond van Olivia, had ik meer over willen weten. Er wordt een keer genoemd dat ze geesten ziet, maar that’s it. Ik miste daar meer opbouw in, zodat het geloofwaardiger werd. Het verhaallijntje van het pest-meisje dat omslaat, kwam voor mij ook wat uit het niets. Het werd daardoor een tikje pathetisch. En dat is jammer, want in basis staat er echt een verhaal in potentie.

Hier en daar slaat Geestvanger voor mij nét de plank mis. Het is alsof er iets té snel van A naar B wordt gegaan, er iets te weinig aandacht is besteed aan wat oorzaak en gevolg is. Daardoor werd ik helaas uit het in basis onderhoudende verhaal gehaal. Werd de wereld van Olivia verstoord door de haperingen die ik daardoor in het plot ervaarde. Olivia is wel een leuk, stoer, eigen karakter. Zij maakt veel goed. Ook al is ze onzeker, ze gaat ook lekker haar eigen gang. Dat maakt haar aansprekend en houdt je bij het verhaal. Ook als het hier en daar hapert, gewaardeerd met ∗∗∗∗∗ (goed).

Latoya Morris Geestenvanger recensiehttps://www.allesoverboekenenschrijvers.nl/recommends/gerard-janssen-hackers-bestellen/

Geestenvanger

• Schrijfster: Latoya Morris (Nederland)
  • Soort boek: kinderboek (10+ jaar)
  • Uitgever: Hamley Books
  • Verschijnt: 17 juni 2021
  • Omvang: 198 pagina’s
  • Uitgave: gebonden boek / ebook
  • Waardering redactie: ∗∗∗∗∗ (goed)

Flaptekst van het kinderboek van Latoya Morris

De onzekere Olivia gaat voor de zomervakantie naar een kamp waar ze over dierenverzorging leert. Ze krijgt het al snel aan de stok met de gemene Claire en haar vriendinnen. De onzekere Olivia gaat voor de zomervakantie naar een kamp waar ze over dierenverzorging leert. Ze krijgt het al snel aan de stok met de gemene Claire en haar vriendinnen. Het liefst van al zou ze meteen weer naar huis keren, maar gelukkig zijn er ook aardige meisjes en jongens in het kamp. Het kamp blijkt veel leuke en leerzame dingen voor Olivia in petto te hebben, maar ze komt er achter dat er ook een griezelig mysterie om de plek heen hangt. Verhalen over Indianengeesten en reusachtige wilde dieren doen al snel de ronde, maar weinig kinderen in het kamp geloven er echt in. Totdat een van hen niet meer terugkeert van een groepswandeling in het bos.