Lorraine Fouchet Kleuren van het leven Recensie

Lorraine Fouchet Kleuren van het leven Recensie informatie en waardering van de roman van de Franse schrijfster Lorraine Fouchet Kleuren van het leven die in juli 2018 verschijnt bij Uitgeverij Nieuw Amsterdam. Kleuren van het leven is de tweede roman van Lorraine Fouchet in Nederlandse vertaling. In 2017 verscheen Het geluk van Lou dat door de redactie werd gewaardeerd met ★★★★★ (zeer goed).

Zodra de roman gelezen is door de redactie, kun je hier de Lorraine Fouchet Kleuren van het leven recensie en waardering lezen. Informatie over het boek en de inhoud van de roman, kun je ook vinden op deze pagina.

Lorraine Fouchet – Kleuren van het leven Informatie

• Titel: Kleuren van het leven
  • Schrijfster: Lorraine Fouchet (Frankrijk)
  • Origineel: Les Couleurs de la vie (2017)
  • Nederlandse vertaling: Ghislaine van Drunen
  • Uitgever: Nieuw Amsterdam
  • Verschijnt: 3 juli 2018
  • Omvang: 272 pagina’s
  • Prijs: € 19,99

Inhoud Lorraine Fouchet – Kleuren van het leven

Kim verruilt het pittoreske eiland Groix voor de Cote d’Azur, om als gezelschapsdame in dienst te treden van de steenrijke en dementerende Gilonne. Deze excentrieke bejaarde krijgt wekelijks bezoek van haar zoon, die zeer gesteld is op zijn moeder. Kim raakt gecharmeerd van het duo. Maar dan ontdekt ze dat de echte en enige zoon van Gilonne twee jaar eerder is verongelukt. Gilonne lijkt hier niet van op de hoogte te zijn. Wie is deze man die wekelijks op bezoek komt? Kim is vastbesloten dit familiegeheim te ontrafelen. Ondertussen vraagt ze zich af of ze er wel goed aan heeft gedaan haar veilige eiland, waar het leven opgeruimd en overzichtelijk was, te verlaten.

Lorraine Fouchet Het geluk van Lou RecensieLorraine Fochet – Het geluk van Lou Recensie

• Waardering redactie: ★★★★★ (zeer goed)

Voor de kust van Bretagne ligt het kleine eiland Île de Groix. Een eiland waar Lou en haar man Jo lang hebben gewoond. Als Lou sterft, blijkt dat ze middels haar testament haar man een bijzondere opdracht heeft gegeven. Ze wil dat Jo ervoor zorgt dat de banden met hun zoon Cyrian en dochter Sarah verbeterd, of beter gezegd herstelt wordt. Maar de kinderen door het voorlezen van het testament op het verkeerde been gezet en in eerste instantie nog verder van hun vader afgedreven dan dat de band verbeterd, laat staan hersteld, wordt…lees verder >