Magisterium 5 De Gouden Toren Recensie

Magisterium 5 De Gouden Toren recensie boekbespreking waardering en informatie jeugdroman. In november 2018 is bij Uitgeverij Moon het nieuwe boek van Holly Black en Cassandra Clare Magisterium 5 De Gouden Toren verschenen.

Magisterium 5 De Gouden Toren Recensie

Magisterium 5 De Gouden Toren Recensie

De Gouden toren is het slotdeel van de spannende fantasy serie van schrijversduo Black en Clare. Een serie die een klein beetje doet denken aan Harry Potter, met een oorlog tussen magiërs en één opper-slechterik, maar dan met een volledig eigen stijl. Het Magisterium is een aanrader voor liefhebbers van magische fantasy en de Gouden Toren is een waardig slot.

De heftigste en felste strijd tegen de chaos en het kwaad

In het laatste gevecht tegen het kwaad en de Chaos is Callum zijn beste vriend Aaron verloren. Nou ja, niet helemaal, Aaron’s ziel zit in Call zijn hoofd. Daar kan hij natuurlijk niet blijven zitten. Hoewel Call en zijn vrienden het Magisterium en de tovenaars gered heeft van het kwaad, wordt hij door velen met de nek aangekeken. Ze vertrouwen hem niet, omdat één van de slechtste en machtigste tovenaars in hem voort leeft. Het kwaad is echter nog niet klaar met Call en hij zal opnieuw de strijd moeten aan gaan. Het zal de meest onwaarschijnlijke en moeilijkste strijd worden die ooit door magiërs is geleverd. Zal hij ooit af kunnen rekenen met zijn Slechteriken imago?

Magisterium 5 is geloofwaardige fantasy op hoog niveau

Cassandra Clare eeft al vele bestsellers op haar naam staan en blijft onophoudelijk nieuwe schrijven. Groot respect voor het constant hoge niveau van haar boeken. Ook de serie over het Magisterium, dat ze samen met Holly Black schreef, is van hetzelfde hoge niveau. Een stevige, spannende en magische strijd speelt zich in vijf delen af. Hoewel de dingen die er gebeuren van een groot fantasy gehalte zijn, blijft het boek geloofwaardig. Heel mooi dat hoofdpersoon Callum in het laatste deel ook het gevecht met zichzelf weet te beslechten. De meeste aandacht in het boek gaat naar de gevechten en het verslaan van het kwaad. Maar daarnaast is er voldoende aandacht voor vriendschap, liefde en de ontwikkeling van de karkaters. Dat maakt het boek nog nét wat rijker dan wanneer het enkel over de strijd zou gaan.

Waardig slot van de spannende reeks Magisterium boeken

De Gouden Toren is een waardig slot van de Magisterium serie. Net als in de voorgaande delen wordt je als lezer getrakteerd op een spannend avontuur waarbij de hoofdpersonen regelmatig buiten de lijntjes kleuren. Call is geen stereotype held, hij is niet super knap, loopt wat mank, is niet altijd aardig en soms wat onhandig. Dat vond ik wel verfrissend. Gelukkig weet hij desondanks je sympathie wel te winnen. De serie over het Magisterium heb ik met veel plezier – en vaak in één ruk – gelezen. Holly Black en Cassandra Clare Magisterium 5 De Gouden Toren is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Holly Black en Cassandra Clare – Magisterium 5 De Gouden Toren

• Titel: Magisterium 5 De Gouden Toren
  • Schrijfsters: Holly Black, Cassandra Clare (Verenigde Staten)