Marente de Moor Boeken Informatie Recensies

Marente de Moor Boeken Informatie recensies waardering en biografische gegevens van de Nederlandse schrijfster Marente de Moor. Wanneer werd Marente de Moor geboren en in welke plaats? Welke boeken, romans en verhalen van Marente de Moor zijn er verschenen? Antwoorden zijn te vinden op deze pagina Marente de Moor boeken informatie.

Marente de Moor Boeken Informatie

Hieronder kun je in chronologische volgorde de boeken van Marente de Moor vinden die tot nu toe zijn uitgegeven of binnenkort zullen verschijnen.

Marente de Moor Foon RecensieFoon

• Schrijfster: Marente de Moor (Nederland)
  • Soort boek: psychologische roman, sociale roman
  • Uitgever: Querido
  • Verschijnt: september 2018
  • Omvang: 344 pagina’s
  • Uitgave: Paperback / Ebook
  • Waardering★★★★★ (uitmuntend) Theo Jordaan
  • Recensie roman: Je moet wel van heel goeden huize komen om een roman van ruim 300 pagina’s die in een monoloog is geschreven van het eerste tot en het laatste woord boeiend en spannend te houden. In de nieuwe roman van Marente de Moor Foon is dit volledig gelukt. Sterker nog Foon behoort tot de beste romans die dit jaar in het Nederlands zijn verschenen. Met zeer verbeeldingskracht weet Marente de Moor de recente geschiedenis van Rusland te verbinden met een persoonlijk en fascinerend verhaal van liefde, verval en eenzaamheid…lees verder >

Marente de Moor Boeken Gezellige VerhalenGezellig verhalen

• Soort boek: verhalen
  • Uitgever: Querido
  • Verschenen: 2015
  • Omvang: 246 pagina’s
  • Prijs: € 19,99 / € 11,99
  • Winnaar J.M.A. Biesheuvelprijs 2016
  • Inhoud boek: Na haar romans waagt Marente de Moor zich nu aan verhalen, die aan intensiteit en verbeeldingskracht niet voor haar bekende werk onderdoen. De mensen die zij in hun dagelijkse levens beschrijft hunkeren allemaal naar intimiteit, maar vinden die niet zomaar bij de ander. Tegen de achtergrond van hun knusse interieurs en gewoontes steekt dit gemis tragisch af, en alleen de verbeelding biedt nog troost. Een gelukkig getrouwde man blijkt opeens over bijzondere gaven te beschikken; een jonge vrouw beloert op Marktplaats haar buren, en twee gepensioneerde zeebonken gaan zonder hun echtgenotes op zoek naar een verdwenen eiland. Hoe gezellig is het eigenlijk in deze tragikomische vertellingen?
  • …Boek of Ebook Bestellen >

Marente de Moor Boeken Bibliografie

Marente de Moor Biografische Informatie

• Geboren in: 1972
  • Geboorteplaats, Den Haag, Zuid-Holland
  • Dochter van: schrijfster Margriet de Moor
  • Discipline: schrijfster, columniste
  • Genre: romans, verhalen, columns

Marente de Moor is een Nederlandse schrijfster en columniste. Geboren in Den Haag in 1972 werd ze als dochter van schrijfster Margriet de Moor als van jongs af aan met het schrijverschap geconfronteerd. Ze studeerde Slavische taal en letterkunde aan de UvA. Aan het eind van de 20e eeuw woonde en werkte Marente de Moor zo’n acht jaar in Sint-Petersburg, Rusland. Hier volgde ze een studie aan de theaterschool en werkte als verslaggever. Marente de Moor debuteerde in 1999 met Peterburgse vertellingen waarin een aantal van haar voor de Groene Amsterdammer geschreven columns werd gebundeld. Met haar tweede roman De Nederlandse maagd, waarmee ze de AKO Literatuurprijs (2011) en de European Prize for Literature (2014) won, oogstte ze veel waardering. Haar eerste verhalenbundel Gezellige verhalen uit 2016 werd gewaardeerd met de J.M.A. Biesheuvelprijs.

Marente de Moor Prijzen en Onderscheidingen

• J.M.A. Biesheuvelprijs 2016
    Voor: Gezellige verhalen