Martin Michael Driessen – Mijn eerste moord Recensie

Martin Michael Driessen Mijn eerste moord recensie waardering en informatie over de inhoud van de verhalenbundel. In oktober 2018 is het nieuwe boek van Martin Michael Driessen Mijn eerste moord verschenen bij Uitgeverij Van Oorschot.

Martin Michael Driessen Mijn eerste moord

Martin Michael Driessen Mijn eerste moord Recensie

Het werk van Martin Michael Driessen heeft in de afgelopen jaren heeft wat lof ontvangen. Hoogtepunt was zonder twijfel de ECI literatuurprijs 2016 voor zijn roman Rivieren. Nu is de eerste bundel met verhalen van zijn hand met de intrigerende titel Mijn eerste moord. Het boek bevat bovendien ook nog de vertaling van de novelle Aquis submersus van de Noord-Duitse schrijver Theodor Storm.

Fascinerende en verrassende verhalen, geschreven in een prachtige stijl

Fascinerend en verrassend zo kun je de in Mijn eerste moord opgenomen verhalen zonder uitzondering noemen. Vrijwel alle verhalen situeert Martin Michael Driessen in heftige tijden. De Eerste en Tweede Wereldoorlog, Frankrijk in de tijd van Napoleon, Polen aan het eind van de 18e eeuw en de tijd van de Oude Grieken. In een kenmerkende, herkenbare en originele stijl weet Driessen in bijna elk verhaal te  verrassen. De plots zijn origineel, boeiend en onvorspelbaar zonder ongeloofwaardig te worden. Bovendien lijkt het noodlot altijd op de loer te liggen. Daarin schuilt de kracht van de verhalenbundel.

Pleitbezorger van het werk van Theodor Storm

Als extra is ook de door Martin Michael Driessen vertaalde novelle van de Duitse schrijver Theodor Storm Aquis submersus  opgenomen. Verrassend genoeg past deze novelle uit 1876 uitstekend bij de verhalen die Driessen zelf geschreven heeft. Hij blijkt hiermee een terechte pleitbezorger van het werk van deze Noord-Duitse schrijver. Tijd voor een mooie nieuwe vertaling van de beste novellen van deze fascinerende 19e eeuwse Noord-Duitse schrijver? Martin Michael Driessen Mijn eerste moord en andere verhalen is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Martin Michael Driessen – Mijn eerste moord en andere verhalen

• Titel: Mijn eerste moord en andere verhalen
  • Schrijver: Martin Michael Driessen (Nederland), Theodor Storm (Duitsland)