Michelle Harrison – De vloek van de kraaientoren

Michelle Harrison De vloek van de kraaientoren recensie en informatie over de inhoud het kinderboek voor lezers van 10 jaar en ouder. Op 10 november 2021 verschijnt bij uitgeverij Gottmer het tweede kinderboek in de reeks van de Britse schrijfster Michelle Harrison.

Michelle Harrison De vloek van de kraaientoren recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van het kinderboek voor lezers vanaf 10 jaar, De vloek van de kraaientoren. Het boek is geschreven door Michelle Harrison. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het  kinderboek van de Engelse schrijfster Michelle Harrison.

De dertienjarige Betty wil niets liever dan loskomen van de altijd oplettende blik van haar oma, die haar en haar zussen het liefst zo dicht mogelijk bij zich houdt. Betty wil avontuur, ze wil meer zien van het toch ietwat troosteloze Kraaiensteen, het eiland waar ze wonen. Haar oma blijkt echter een goede reden te hebben voor haar over bezorgdheid: al generaties lang is de familie vervloekt en kunnen ze het eiland niet af. Zodra ze het proberen, zullen ze het niet overleven. Nog nooit is het iemand gelukt de vloek op te heffen. Dus waarom en vooral hóe, zal het Betty, Flis en Charlie dan wel lukken? Misschien dat de drie magische voorwerpen die in hun leven komen, ze er bij kunnen helpen. Al zijn ze tegelijk ook onderdeel van die vloek….

Misschien kost het je even wat bladzijdes voor je écht gegrepen bent door De Vloek van de Kraaientoren. Maar ik weet zeker dat als je er eenmaal in zit, je het niet meer wilt wegleggen! Allereerst komt dat door de drie zusjes, die zo geweldig zijn opgetekend, dat je ze direct in je hart sluit. Ze vertegenwoordigen allemaal een ander soort karakter, zonder te veel in stereotypen te vervallen: Flis is zorgzaam, lief, mooi en weet iedereen met haar charmes voor zich te winnen. Maar ze kan, als het moet ook dapper en fel zijn. Betty doet voor ze denkt, heeft het hart op de tong, is creatief en stoer. Maar heeft daarnaast een heel groot hart en enorm rechtvaardigheidsgevoel. Charlie, de jongste, is een enorme dierenliefhebber, heerlijk eigenwijs, dol op eten maar ook slim en lief. De combinatie van deze drie is enorm sterk, de dialogen zijn geloofwaardig, levendig en grappig, omdat de energie tussen de zussen een mooie mix van spanning en liefde heeft.

Een dodelijke vloek houdt een familie generaties lang gevangen op het eiland Kraaiensteen

Harrison weet daarnaast ook een spannend plot te creëren. Af en toe door het oog van de naald, onduidelijk wie te vertrouwen is en wie niet. En natuurlijk de grote vraag: zal het de zusjes lukken de vloek te verbreken?

De Vloek van de Kraaientoren heeft vaart, humor en spanning. Wat het extra leuk maakt, is het verhaal in het verhaal. Zo ontrafel je als lezer eigenlijk samen met de zusjes hoe de vloek is ontstaan, waardoor je nog meer betrokken bent. Zonder dat het er dik bovenop ligt, geeft het boek ook nog wat wijsheid mee: niet alles is wat het lijkt, mensen maken fouten en jaloezie kan lelijke dingen met je doen. Het boek is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Michelle Harrison De vloek van de kraaientoren Recensie

De vloek van de kraaientoren

• Schrijfster: Michelle Harrison (Engeland)
  • Soort boek: kinderboek 10+ jaar
  • Origineel: A Pinch of Magic (2020)
  • Nederlandse vertaling: Esther Ottens
  • Uitgever: Gottmer
  • Verschijnt: 10 november 2021
  • Omvang: 368 pagina’s
  • Uitgave: paperback
  • Prijs: € 16,99
  • Waardering: ∗∗∗∗ (uitstekend)

Flaptekst van het 10+ kinderboek van Michelle Harrison

De vloek van de kraaientoren van bestsellerauteur Michelle Harrison is een magisch kinderboek over drie zussen, drie magische voorwerpen en een verschrikkelijke vloek. Het eerste deel van deze driedelige serie neemt je mee naar een wereld met een snufje magie.

De zusjes Betty, Flis en Charlie zitten vast. Het eiland waar ze wonen kunnen ze niet verlaten, omdat er een eeuwenoude vloek op hun familie rust. Als ze toch vertrekken en niet op tijd terug zijn, zullen ze de dood vinden. Op een dag erven de zusjes drie geheimzinnige magische voorwerpen, en het avontuur begint te lonken. Zouden ze hiermee in staat zijn de vloek op te heffen? Hun zoektocht naar de vrijheid leidt hen dichter naar het mysterie van de vloek en mondt uit in een race tegen de klok waar hun levens van afhangen.

Michelle Harrison Het onzichtbare eiland RecensieMichelle Harrison (Engeland) – Het onzichtbare eiland
kinderboek, 10+ jaar
Uitgever: Gottmer