Michelle Harrison – Het onzichtbare eiland

Michelle Harrison Het onzichtbare eiland recensie en informatie over de inhoud van het kinderboek voor lezers van 10 jaar en ouder. Op 2 november 2022 verschijnt bij uitgeverij Gottmer het tweede kinderboek in de reeks van de Britse schrijfster Michelle Harrison.

Michelle Harrison Het onzichtbare eiland recensie en informatie

Als de redactie het boek leest, kun je op deze pagina de recensie en waardering vinden van het kinderboek voor lezers vanaf 10 jaar, Het onzichtbare eiland. Het boek is geschreven door Michelle Harrison. Daarnaast zijn hier gegevens van de uitgave en bestelmogelijkheden opgenomen. Bovendien kun je op deze pagina informatie lezen over de inhoud van het  kinderboek van de Engelse schrijfster Michelle Harrison.

Er is onrust op het eiland Kraaiensteen. Mensen ontsnapt, dichte mist… En bovenop dit alles vinden de zusjes Weddersinne een geheimzinnig meisje in hun tuin. Ze heeft hulp nodig, dat is duidelijk. Maar kunnen Betty, Flis en Charlie dat geven? Kunnen ze naar dat geheimzinnige eiland dat nergens op een kaart te vinden is? En wat ís er eigenlijk met dit vreemde meisje aan de hand?

Net als het eerste boek is het tweede deel over de zusjes Weddersinne echt een feest. Nu ik de personages al kende, zat ik zó in het verhaal. Het voelt als thuiskomen, in het tochtige Stropers-schuitje. Dat laat gelijk zien hoe goed Michelle Harrison is in het levendig en herkenbaar maken van haar boeken. Je voelt de drukte van de stamgasten, ziet hoe het huisje er enigszins vervallen bijstaat en dat het misschien wat somber en weinig luxe is, maar dat de warmte komt van de zusjes.

Een vreemd meisje en een geheimzinnig eiland

Het recept is min of meer hetzelfde als het eerste boek: iemand die gered moet worden, geheimzinnige voorwerpen die een tikje magisch blijken te zijn, een verhaal in een verhaal, en natuurlijk hier en daar wat obstakels en spanning. En net als een goed recept telkens genieten is, geldt dat ook voor Het onzichtbare eiland. Het voelt vertrouwd, maar er is genoeg spanning en er zijn voldoende raadsels om je aan de bladzijdes gekluisterd te houden. Het onderlinge gekibbel van de zusjes voelt bijna gezellig en hun liefde voor elkaar is hartverwarmend, je zou zelf een Weddersinne willen zijn.

Michelle Harrison kan schrijven, dat kunnen we rustig concluderen! Met de nodige humor, een kleine, verstopte levensles over loyaliteit en hoop en vooral spanning en avontuur heeft ze met Het onzichtbare eiland weer een topboek gecreëerd! Het boek is gewaardeerd met ∗∗∗∗ (uitstekend).

Michelle Harrison Het onzichtbare eiland Recensie

Het onzichtbare eiland

• Schrijfster: Michelle Harrison (Engeland)
  • Soort boek: kinderboek 10+ jaar
  • Origineel: A Sprinkle of Sorcery (2020)
  • Nederlandse vertaling: Elise Kuip
  • Uitgever: Gottmer
  • Verschijnt: 2 november 2022
  • Omvang: 384 pagina’s
  • Uitgave: paperback
  • Prijs: € 18,99

Flaptekst van het nieuwe boek van Michelle Harrison

‘Het onzichtbare eiland’ is het tweede deel van de sprankelende serie van Michelle Harrison. Na het eerste deel, ‘De vloek van de kraaientoren’ (bekroond met een Bronzen Penseel) gaat de internationale bestsellerserie voor kinderen vanaf 10 jaar verder in een spannend, los te lezen verhaal over de drie Weddersinne-zusjes die wonen op een mysterieus eiland vol familiegeheimen en magie.

Een vreemd, doorschijnend meisje verschijnt plotseling op het eiland van de zusjes Weddersinne. Betty, Fliss en Charlie kunnen het avontuur al proeven. Maar wanneer ze het meisje proberen te helpen, wordt de kleine Charlie ineens ontvoerd… Betty en Fliss zetten alles op alles om hun zusje terug te vinden. Ze volgen haar spoor door de mistige moerassen naar een eiland dat op geen enkele kaart staat afgebeeld. Onderweg ontvouwt zich een mysterie dat alles te maken heeft met een zeldzame heksensteen. En welke geheimen houdt het vreemde meisje eigenlijk achter?

De vloek van de kraaientoren‘ is het magische eerste deel van de serie en werd bekroond met een Bronzen Griffel in 2022. In dit los te lezen tweede deel leren de zusjes voor het eerst van het bestaan van magie. Het derde deel van de reeks verschijnt in 2023.

Michelle Harrison De vloek van de kraaientoren RecensieMichelle Harrison (Engeland) – De vloek van de kraaientoren
kinderboek 10+ jaar
Waardering: ∗∗∗∗ (uitstekend)
Heeft vaart, humor en spanning. Wat het extra leuk maakt, is het verhaal in het verhaal. Zo ontrafel je als lezer eigenlijk samen met de zusjes hoe de vloek is ontstaan, waardoor je nog meer betrokken bent…lees verder >