Mike Nicol – Kaapse corruptie Recensie ∗∗∗∗∗

Mike Nicol Kaapse corruptie recensie boekbespreking waardering en informatie over de inhoud van deze Zuid-Afrikaanse thriller. Op 7 mei 2019 verschijnt de nieuwe thriller van de Zuid-Afrikaanse schrijver Mike Nicol Kaapse corruptie.

Mike Nicol Kaapse corruptie Recensie

Misschien is Zuid-Afrika niet het eerste land waar je aan denkt als je op zoek bent naar een boeiende en spannende thriller. Toch als je je verdiept in de geschiedenis van Zuid-Afrika en de ontwikkelingen na de afschaffing van de apartheid, kun je begrijpen dat er veel spannende verhalen te vertellen zijn. Dat precies Zuid-Afrikaanse thrillerschrijver Mike Nicol in uitblinkt.

Hoofdpersoon van Kaapse corruptie is de niet al te succesvolle privédetective Fish Pescado. Hij leeft vlakbij het strand in de buurt van Kaapstad en heeft zijn leven zo ingericht dat surfen centraal staat. Toch accepteert hij een opdracht van een vriendin. Ze is niet alleen een zeer aantrekkelijke vrouw, maar ook advocate en gokverslaafde. Als Fish aan de slag gaat met de schijnbaar eenvoudige opdracht, blijkt alles toch weerbarstiger dan eerst gedacht.

Mike Nicol Kaapse corruptie Recensie

De kracht en uitmuntende kwaliteit van Kaapse corruptie ligt hem in het feit dat Mike Nicol het verhaal gebruikt om de actuele situatie van het door geweld en corruptie geteisterde Zuid-Afrika te beschrijven. Bovendien  ook een situatie waain de tentakels teruggrijpen naar de jaren tachtig.

Overtuigende personages, mooie beschrijvingen en een boeiend en spannend plot

Door levendige en geloofwaardige dialogen, overtuigende personages, mooie beschrijvingen en het spannende plot weet hij de lezer op originele en uitmuntende wijze van begin tot eind te boeien. En niet alleen dat, hij gunt ons ook nog eens een verhelderende inkijk in de huidige gewelddadige en gespleten Zuid-Afrikaanse maatschappij. Kaapse corruptie is een briljante thriller die gewaardeerd is met de maximale ∗∗∗∗∗ (uitmuntend).

Kaapse corruptie

• Schrijver: Mike Nicol (Zuid-Afrika)
  • Soort boek: Zuid-Afrikaanse thriller