Gill Paul De geheime vrouw Recensie

Gill Paul De geheime vrouw Recensie

Gill Paul De geheime vrouw Recensie Waardering
Het intrigerende verhaal van de Russische keizerlijke familie De Romanov’s heeft als inspiratie gediend voor de historische roman De geheime vrouw van de Schotse en in Londen woonachtige schrijfster Gill Paul.

Een pakkende en spannende roman met een flinke dramatische touch
Een verhaal dat begint in 2016, met Kitty Fisher, die net haar man Tom heeft verlaten omdat die haar ontrouw is geweest. Ze vlucht van Londen naar Lake Akanabee; daar bevindt zich een blokhut waar haar overgrootvader ooit woonde en waarvan zij de erfgename is. Kitty geniet van het opknappen van oude huizen en gaat aan het werk om de vervallen en al lang verlaten blokhut op te knappen. Ze vindt een prachtig hangertje, wat haar leidt naar een letterlijk begraven familiegeheim. Wie was haar overgrootvader, Dimitri? En wat is zijn band met de Romanov’s? Kitty ontrafelt het geheim tegelijkertijd met het opknappen van haar overgrootvader’s blokhut. Langzamerhand moet ze ook iets met Tom, haar man. Wil ze en kan ze nog verder met hem? Wil ze nog terug naar Londen? En wat moet ze met haar schrijfcarrière? Een heerlijk en dramatisch verhaal over liefde, oorlog, verlangen, schuld, geheimen. Een prettig lezende en vlot geschreven roman, die ik achter elkaar heb uitgelezen! Gill Paul – De geheime vrouw is gewaardeerd met ★★★ (zeer goed).

Recensie van: Monique van der Hoeven

GILL PAUL – DE GEHEIME VROUW
– Titel: De geheime vrouw
– Schrijfster: Gill Paul ♀ (Schotland)
– Soort boek: familieroman, historische roman
– Origineel: The Secret Wife (2016)
– Nederlandse vertaling: Saskia Peterzon-Kotte
– Uitgever: A.W. Bruna
– Verschenen: 30 mei 2017
– Omvang: 384 pagina’s
– Prijs: € 19,99
★★★ (zeer goed) Monique van der Hoeven

Flaptekst Gill Paul – De geheime vrouw
1914 In Rusland heerst grote onrust, en het gezin van Tsaar Nicolaas 11 gaat een onzekere toekomst tegemoet. Groothertogin Tatiana wordt desondanks verliefd op de cavalerieofficier Dmitri, maar hun liefde – en levens – komen in gevaar als de gebeurtenissen een catastrofale wending nemen. 2016 Na een hartverscheurende ontdekking vlucht Kitty Fisher van Londen naar het afgelegen huisje van haar overgrootvader in Amerika. Hier, aan de oevers van Lake Akanabee, vindt ze een spectaculair hangertje met juwelen, dat haar leidt naar een lang begraven familiegeheim. De geheime vrouw doorkruist moeiteloos de tijd en laat verleden en heden met elkaar versmelten in een verhaal over liefde, verlies en veerkracht.

Nieuwe Boeken Mei 2017
Boekrecensies Augustus 2017
Schotse Schrijvers Schrijfsters Boeken en Informatie